formulere sig dårlig på skrift = væk fra baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

Elvers

Jeg synes der er stor forskel på ikke at kunne give modsvar i en debat, og så ikke at kunne formulere sig grammatisk i form af stavefejl og kommafejl...

Jeg må indrømme, at jeg ofte vælger tråde fra, hvor grammatikken er dårlig, for der er simpelthen for meget arbejde i læsningen, og så gider jeg ikke... Men fordi jeg vælger det fra, er det ikke ens betydende med, at man ikke må oprette tråde, hvis man ikke kan formulere sig

Men det ærgrer mig altså at se, hvordan vores skriftlige færdigheder bliver dårligere og dårligere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

Anonym trådstarter

Elvers skriver:

Jeg synes der er stor forskel på ikke at kunne give modsvar i en debat, og så ikke at kunne formulere sig grammatisk i form af stavefejl og kommafejl...

Jeg må indrømme, at jeg ofte vælger tråde fra, hvor grammatikken er dårlig, for der er simpelthen for meget arbejde i læsningen, og så gider jeg ikke... Men fordi jeg vælger det fra, er det ikke ens betydende med, at man ikke må oprette tråde, hvis man ikke kan formulere sig

Men det ærgrer mig altså at se, hvordan vores skriftlige færdigheder bliver dårligere og dårligere 

Det er rigtig ærgerligt, det vil jeg gerne give dig ret i.

Ville også ønske at jeg kunne sætte de rigtige punktummer, kommaer, mm. have styr på om det hedder ligge eller lægge - og mange andre fejl jeg har.

Arbejder virkelig på sagen, går på aftenskole for at forsøge at blive bedere til at formulere mig skrifteligt, forbedre grammatikken mm.

føler ofte at folk tænker, du er bare doven, og dum når du ikke kan gøre det korrekt. det er jeg måske også - men der kan jo være en årsag til man har de problemer men har.

Anmeld

3. april 2014

FrkAnonym93

Anonym skriver:

hejsa..

(ja jeg er en kylling, og gemmer mig bag ano.)

har den sidste tid fulgt med i div. debatter, hvor TS måske har sagt fra, at hun ikke vil diskuterer det mere med en bruger, eks. fordi de bare ikke er enige.

Så bliver det smidt op som om, jamen hvorfor startede du en tråd hvis du ikke ken argumentere for din holdning, og gerne blive ved til trods for der er kommet punkter frem med TS holdninger og meninger.

har også set en har skrevet, hvorfor sætter du spørgsmålet på en debat side, hvis du ikke vil debattere??
- personligt har jeg en del spørgsmål som, jeg som sådan ikke vil debattere, men høre andres holdninger til - mest for at få andres
øjne på sagen, for det er jo ikke sikkert, at det jeg gør, li er den rette løsning i den givende situation.
eller hvis kæresten og jeg har problemer, eller andet.

jeg er ordblind er super dårlig til at skrive, med mindre jeg bruger laaannng tid på at skrive og rette, og der kommer stadig mange fejl hist og her, og det sidder der mange og kommentere...

vil bare høre jeres holdning...
skal man være en ørn til at udtrykke sig skrifteligt, for at kunne oprette debatter her på siden? - skal man kunne blive ved med at forklarer sig igen og igen, over for en, som er super dygtig skrifteligt
uden div. stavefejl- kommafejl, mm.

syntes bare det er ærgerlig hvis det er holdningen, men kan også være det bare er mig der har skrevet mange indlæg, men slettet den igen, fordi jeg har været bange for at smide den op, i frygt for jeg ikke kan forklare mig ud af sagen uden at blive set ned på..

måske er det også grunden til de mange anonyme indlæg...

hilsen en som ellers elsker baby.dk

Jeg synes ikke, at man skal lade være med, at oprette tråde hvis man fx. som du, er ordblind - slet ikke!

Derimod mener jeg, at hvis man opretter en tråd, beder man jo tit om folks mening, og så skal man også kunne klare, at man ikke altid får de svar man ønsker.
Hermed ikke sagt, at jeg synes det er okay når debatterne kører af sporet og folk bliver grove

Anmeld

3. april 2014

Elvers

Anonym skriver:

Det er rigtig ærgerligt, det vil jeg gerne give dig ret i.

Ville også ønske at jeg kunne sætte de rigtige punktummer, kommaer, mm. have styr på om det hedder ligge eller lægge - og mange andre fejl jeg har.

Arbejder virkelig på sagen, går på aftenskole for at forsøge at blive bedere til at formulere mig skrifteligt, forbedre grammatikken mm.

føler ofte at folk tænker, du er bare doven, og dum når du ikke kan gøre det korrekt. det er jeg måske også - men der kan jo være en årsag til man har de problemer men har.

Og det er jeg helt klar over, at der er
Det er slet ikke fordi jeg negligerer det, men jeg tror også jeg går mere op i sproget, end mange andre gør, og det kan jo både være en fordel og en ulempe...
Jeg er sikkert gået glip af mange gode tråde herinde, men jeg har altså denne barriere ift. sproget, som forhindrer mig i at læse videre

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

Elvers skriver:

Det er slet ikke fordi jeg negligerer det, men jeg tror også jeg går mere op i sproget, end mange andre gør, og det kan jo både være en fordel og en ulempe...
Jeg er sikkert gået glip af mange gode tråde herinde, men jeg har altså denne barriere ift. sproget, som forhindrer mig i at læse videre

og det er jo herligt vi er så forskellige...

ingen sure miner her fra :-)

Anmeld

3. april 2014

-Sigrid-

Jeg syntes generelt det er helt vildt fedt at debatterer, og jeg nyder det hvis man kan komme med et generelt emne som "Bør man vise billeder af sine børn på facebook, hvis de ligger på hospitalet?", og folk så holder sig til bolden, kommer med konstruktive svar mm. Ikke fordi jeg er en haj til at debatterer, men fordi (hvis man som sagt holder det sobert) kan man få en andens vinkel på det, og måske lade være med at ligge billeder af børnene ud/lade være med at være pylret omkring det. Problemet er, at det tit er et ømt emne for nogen, og så bliver det hurtigt "Jamen du har aldrig haft et rigtigt sygt barn, så bland dig venligst uden om tak!!!", og så bliver debatten jo ikke som man har håbet på. Og dette eksempel er fra en facebookside, så det har slet ikke noget at gøre med baby.dk 

Jeg er også glad for at være på baby.dk, men prøver at holde mig til emner som ikke er betændte 

Anmeld

3. april 2014

-Sigrid-

Elvers skriver:

Jeg er med dig, jeg syntes det er svært at hjælpe en videre med noget, hvis personen sætter de første 15 kommaer. Så bliver det uoverskueligt, og så kan bruger man for meget energi på at arbejde sig igennem det, før man kan hjælpe 

Ikke dermed sagt at jeg har noget problem med stavefejl mm, men forventer man mange svar kunne man måske godt bruge tid på at sætte det op så læseren/hjælperen ikke bliver tung i hovedet inden hun er halvvejs 

Anmeld

3. april 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

det er heller ikke fordi jeg mener man ikke ska debattere for det er jeg godt klar over siden også bruges til...

men mit problem er at jeg ikke kan forklare mig skrifteligt på 10 forskellige måder, og har bare oplevet at så skrives de at at hvis man ikke kan argumentere for sine holdninger ska man ik oprette en tråd.
ja jeg er måske dum, for jeg kan ikke benytte fine og flotte sætninger der får det til at lyde flot og fint, - og her syntes jeg problemet er...
- der sidder rigtig mange der er så heldige at de er fantastiske til at formulere sig skriftlig, og dem kan jeg ik hamle op med.

jeg elsker at debattere, og forsøger at gøre det så godt jeg kan.

og igen, det er ikke fordi jeg mener der ikke ska debatteres her på siden, jeg syntes det er skønt at vi alle har vores holdninger - og det skal der være plads til.

det er bare ikke alene der er lige god til at få det op på skærmen som andre...

Jeg synes aldrig jeg har set nogen skrive, at man ikke skal oprette en debat, hvis man ikke kan argumentere for sine holdninger (som i hvis man ikke kan  finde ud af det grammatisk/sprogligt). Jeg synes kun jeg har set folk skrive det, hvis man ikke  vil/gider argumentere for sine holdninger, og det er jo noget helt andet... Men jeg kan have overset noget? 

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg synes aldrig jeg har set nogen skrive, at man ikke skal oprette en debat, hvis man ikke kan argumentere for sine holdninger (som i hvis man ikke kan  finde ud af det grammatisk/sprogligt). Jeg synes kun jeg har set folk skrive det, hvis man ikke  vil/gider argumentere for sine holdninger, og det er jo noget helt andet... Men jeg kan have overset noget? 

nej det tror jeg ikke...

Nok bare mig der har misforstået det så!

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg er med dig, jeg syntes det er svært at hjælpe en videre med noget, hvis personen sætter de første 15 kommaer. Så bliver det uoverskueligt, og så kan bruger man for meget energi på at arbejde sig igennem det, før man kan hjælpe 

Ikke dermed sagt at jeg har noget problem med stavefejl mm, men forventer man mange svar kunne man måske godt bruge tid på at sætte det op så læseren/hjælperen ikke bliver tung i hovedet inden hun er halvvejs 

jeg forsøger også at lave afsnit, sætte punktum og komma, hvor jeg finder det rigtig at sætte... (og ja jeg ved godt, der kommer en for meget her og der, og der mangler nogle hist og pist)

men vil da meget gerne have nogle fif, så folk får mindre tung i hovedet af at læse indlæg :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.