formulere sig dårlig på skrift = væk fra baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

du har ret i at det og ofte kan være andre end TS, og en anden debatten kan gøre op hos... og igen, det skal der ogsåvære plads til... for heldigvis er der mange som kan argumentere sig fornuftig og godt..

men mine pointe er bare at jeg hvertfald kan være bange for at oprette et indlæg, fordi jeg ved, at jeg til sidst måske må smide håndklæder i ringen, da jeg ikke kan blive ved med at argumentere for min holdning i samme grad som andre.

Men der er da ikke noget flovt i at melde ud at man ikke kan argumentere mere for sin holdning end man allerede har det er der da mange der gør herinde. 

Synes det er ærgerligt at I mener denne udvikling er trist, jeg synes netop debatter der udvikler sig i alle mulige retninger er spændende og lærerige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Men der er da ikke noget flovt i at melde ud at man ikke kan argumentere mere for sin holdning end man allerede har det er der da mange der gør herinde. 

Synes det er ærgerligt at I mener denne udvikling er trist, jeg synes netop debatter der udvikler sig i alle mulige retninger er spændende og lærerige

det jeg syntes er trist er at men kan få smidt i hovedet at hvis du ikke ka argumentere mere for dine holdninger hvorfor har du så oprettet debatten...

personligt opretter jeg en debat for at høre andres mening og holdninger, og syntes det er fantastisk at denne side eksistere og vi sidder så mange forskellige mennesker..
igen, det er ikke fordi jeg syntes det er trist at folk har forskellige meninger..

men trist at hvis man ikke er godt til at formulere sig, eller har de rette "ord i munden" kan man ofte blive jorder...

Anmeld

2. april 2014

Kamulla

Anonym skriver:

er "glad" for jeg ikke er den eneste der har det sådan....
men trist det er blevet sådan.

Ja det er godt nok træls.. men det er som om folk kun vil svare hvis det er en hæftig debat, et "set mit barn" som er startet af en af de populære eller andre tråde fra dem.. magter det virkelig ikke.. desuden så ja er vi på en debat side, men der behøver ikke laves en debat ud af alt og spark ikke til en der tydeligt allerede ligger ned og frabeder sig det... skam jer!

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Ja det er godt nok træls.. men det er som om folk kun vil svare hvis det er en hæftig debat, et "set mit barn" som er startet af en af de populære eller andre tråde fra dem.. magter det virkelig ikke.. desuden så ja er vi på en debat side, men der behøver ikke laves en debat ud af alt og spark ikke til en der tydeligt allerede ligger ned og frabeder sig det... skam jer!

ku ik være mere enig..

Anmeld

2. april 2014

fo82

Hm... Jeg tror tit at det er betoningen der er afgørende for folks reaktioner.

jeg kan ikke sige mig fri for at opdage stavebøffer (dem laver vi allesammen i større eller mindre grad) men jeg kunne ikke drømme om at bruge en stavebøf i min argumentation.

hvis msn løber tør for argumenter er det helt fair, man kan vælge at melde ud, eller ignorere den skribent der har presset en ud hvor man nærmest ender med at modsige sig selv (fordi man efterhånden har prøvet alt)

jeg kan dog harselere en del over de skribenter der bliver "personlige" når de løber tør for argumenter eller man ikke vil opgive sine egne holdninger og værdier for at give dem ret. "Godt du ikke er mine børns mor" eller lignende er i min optik ikke særligt konstruktive eller rummende argumenter.

jeg synes for det meste !!! At jeg kan finde nogle gode debatter hvor folk går efter bolden og ikke personen - desværre finder jeg lige så tit det modsatte. 

I øvrigt er den menneskelige hjerne smart indrettet - den læser en sætning korrekt (for det meste) selv om der indsniger sig småfejl ;-)

Anmeld

2. april 2014

AMM00

Synes bare generelt der er folk herinde der tror at de er så perfekte at de ikk engang gider læse en tråd med stavefejl i, uden at de kommenterer det.. Eller at hvis en person vælger at gøre for hende selv eller sit barn og andre ikke er enige jamen så SKAL folk kommentere som om de selv er bedre.. Styr jer lige det et bar en debat side man behøver ikk komme med klamme ord vis ikk man er enige.

Anmeld

2. april 2014

Sandratoft

AMM00 skriver:

Synes bare generelt der er folk herinde der tror at de er så perfekte at de ikk engang gider læse en tråd med stavefejl i, uden at de kommenterer det.. Eller at hvis en person vælger at gøre for hende selv eller sit barn og andre ikke er enige jamen så SKAL folk kommentere som om de selv er bedre.. Styr jer lige det et bar en debat side man behøver ikk komme med klamme ord vis ikk man er enige.

At du bruger et adjektiv som klam og fortæller at vi skal styre os, gør da ikke dig særlig meget bedre? Hold en ordentlig tone i debatterne tak

Anmeld

2. april 2014

modesty

hejsa..

(ja jeg er en kylling, og gemmer mig bag ano.)

har den sidste tid fulgt med i div. debatter, hvor TS måske har sagt fra, at hun ikke vil diskuterer det mere med en bruger, eks. fordi de bare ikke er enige.

Så bliver det smidt op som om, jamen hvorfor startede du en tråd hvis du ikke ken argumentere for din holdning, og gerne blive ved til trods for der er kommet punkter frem med TS holdninger og meninger.

har også set en har skrevet, hvorfor sætter du spørgsmålet på en debat side, hvis du ikke vil debattere??
- personligt har jeg en del spørgsmål som, jeg som sådan ikke vil debattere, men høre andres holdninger til - mest for at få andres
øjne på sagen, for det er jo ikke sikkert, at det jeg gør, li er den rette løsning i den givende situation.
eller hvis kæresten og jeg har problemer, eller andet.

jeg er ordblind er super dårlig til at skrive, med mindre jeg bruger laaannng tid på at skrive og rette, og der kommer stadig mange fejl hist og her, og det sidder der mange og kommentere...

vil bare høre jeres holdning...
skal man være en ørn til at udtrykke sig skrifteligt, for at kunne oprette debatter her på siden? - skal man kunne blive ved med at forklarer sig igen og igen, over for en, som er super dygtig skrifteligt
uden div. stavefejl- kommafejl, mm.

syntes bare det er ærgerlig hvis det er holdningen, men kan også være det bare er mig der har skrevet mange indlæg, men slettet den igen, fordi jeg har været bange for at smide den op, i frygt for jeg ikke kan forklare mig ud af sagen uden at blive set ned på..

måske er det også grunden til de mange anonyme indlæg...

hilsen en som ellers elsker baby.dk

Nej, jeg synes sagtens at man kan skrive herinde selvom man måske ikke er en haj til retstavning. Jeg er bedøvende ligeglad med om folk kan stave ordentligt eller ej, så længe de kan gøre sig forstået.

For mig at se er der dog forskel på stavefejl, og så at folk decideret forklarer sig dårligt. Jeg har oplevet tråde hvor TS måske først i sit 4. eller 5. indlæg, og først efter at blive spurgt direkte, nævner en enormt afgørende detalje. Og så kan det jo være svært at give råd eller forstå hensigten med indlægget. Det har jo ikke noget at gøre med om man kan stave eller ej. Hvis ikke man forklarer sig ordentligt, risikerer man at blive misforstået. Det handler ikke nødvendigvis om at folk ser ned på en der staver dårligt, men at de simpelthen ikke forstår indholdet af det der bliver skrevet. Men igen - jeg ser ikke dette som en grund til at man ikke må oprette debatter herinde.

Alle skal være frie til at skrive hvad de vil, men jeg vil da opfordre til at man gør sig umage for at blive forstået - IKKE m.h.t. stavefejl, men m.h.t. formuleringer.

Jeg synes at du virker meget nem at forstå, og så er det ligegyldigt om du staver perfekt eller ej.

Men jeg synes også at man må acceptere at folk gerne vil debattere diverse emner på en debatside.

Du kan jo evt. skrive i dit indlæg at du ikke er supergod på skrift - så folk ved det og kan tage hensyn til det?

Anmeld

3. april 2014

Moma

Selvfølgelig skal man kunne oprette en tråd eller skrive et indlæg, selvom man staver dårligt.

Men det kan bare være rigtigt forstyrrende og nogle gange meget svært at forstå, hvis der er mange fejl.

Anmeld

3. april 2014

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Selvfølgelig skal man kunne oprette en tråd eller skrive et indlæg, selvom man staver dårligt.

Men det kan bare være rigtigt forstyrrende og nogle gange meget svært at forstå, hvis der er mange fejl.

det er self. rigtig...
men syntes nu også at det kan være små fejl der bliver kommenteret... om det hedder ligger/lægger mm.

det er heller ik fordi jeg er sur eller noget...mere frustrer over jeg evt. har noget jeg gerne vil ud med, men er bange for jeg ikke kan være med til at formulere mig korrekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.