Hvornår kravlede jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

L&V

tarkoflen skriver:

Vi har sådan noget skumgulv, hvor hun for det meste er, men det kan da godt være, at vi skal prøve at tage bukserne af hende

Det ville jeg absolut prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Bertris

Lilli fylder 1 år torsdag og kravler stadig ikke. Hun møver rundt på gulvet, hvilket hun begyndte på for en månedstid siden.
Jeg tager det ikke så tungt, hun skal nok lærer det, vi lader hende muffe rundt på gulvet i sit eget tempo

Tilgengæld kan hun sige flere ord allerede (ja, nej, bøh, dygtig), og bruger dem bevist også (hun har dog misforstået det med at ryste på hovedet)

Børn lærer i forskelligt tempo, og de skal alle nok lærer det vigtigste

Anmeld

24. marts 2014

tarkoflen

Bertris skriver:

Lilli fylder 1 år torsdag og kravler stadig ikke. Hun møver rundt på gulvet, hvilket hun begyndte på for en månedstid siden.
Jeg tager det ikke så tungt, hun skal nok lærer det, vi lader hende muffe rundt på gulvet i sit eget tempo

Tilgengæld kan hun sige flere ord allerede (ja, nej, bøh, dygtig), og bruger dem bevist også (hun har dog misforstået det med at ryste på hovedet)

Børn lærer i forskelligt tempo, og de skal alle nok lærer det vigtigste

Jubilii tak, min lille Thea er altså ikke den eneste

Thea kan også sige far, Thea og mam mam, bruger det dog ikke helt bevist endnu.

Den med at ryste på hovedet, har Thea heller ikke fanget

TAk for dit svar

Anmeld

24. marts 2014

Bertris

tarkoflen skriver:

Jubilii tak, min lille Thea er altså ikke den eneste

Thea kan også sige far, Thea og mam mam, bruger det dog ikke helt bevist endnu.

Den med at ryste på hovedet, har Thea heller ikke fanget

TAk for dit svar

Det mest pinlige var at jeg havde været så frustreret over alle andre på hendes alder kravlede at jeg ikke havde opdaget hvad hun kunne sige før min svigermor og kæresten kommenterede det
Men har ligesom accepteret at hun bare er hurtigere sproglig end det med at kravle

Anmeld

24. marts 2014

Fine_007

Min søn kravlede først for alvor juleaften, da han var 9 1/2 måned gammel.. det var svigerforældrenes gulvtæppet, der gjorde tricket

Anmeld

24. marts 2014

tarkoflen

Bertris skriver:

Det mest pinlige var at jeg havde været så frustreret over alle andre på hendes alder kravlede at jeg ikke havde opdaget hvad hun kunne sige før min svigermor og kæresten kommenterede det
Men har ligesom accepteret at hun bare er hurtigere sproglig end det med at kravle

Ja det er lidt fjollet at man ikke fokuserer på hvad de kære unger er gode til

De finder jo egne interesser de dejlige unger

Anmeld

24. marts 2014

morlinen

Da min datter lærte at møvre sig rundt, lå jeg på gulvet foran hende og holdt hendes hænder ned mod gulvet. Så fik jeg på en eller anden måde lokket hende til at trække sig hen imod mig. Altså bare ved at bøje armene. Den fangede hun, så hun møvrede rundt på trægulvet ved hjælp af hendes små fugtige hænder, som klistrede godt fast i gulvet

Da hun begyndte at gøre optræk til at kravle, hjalp det rigtig meget at lægge en madres på gulvet. Bare det at komme op over kanten var god træning, og hun turde ligesom at satse lidt mere, når hun landede blødt. Hun lærte i øvrigt at kravle, da hun var lidt over 10 mdr. 

Anmeld

24. marts 2014

tarkoflen

morlinen skriver:

Da min datter lærte at møvre sig rundt, lå jeg på gulvet foran hende og holdt hendes hænder ned mod gulvet. Så fik jeg på en eller anden måde lokket hende til at trække sig hen imod mig. Altså bare ved at bøje armene. Den fangede hun, så hun møvrede rundt på trægulvet ved hjælp af hendes små fugtige hænder, som klistrede godt fast i gulvet

Da hun begyndte at gøre optræk til at kravle, hjalp det rigtig meget at lægge en madres på gulvet. Bare det at komme op over kanten var god træning, og hun turde ligesom at satse lidt mere, når hun landede blødt. Hun lærte i øvrigt at kravle, da hun var lidt over 10 mdr. 

Vores trægulv er et ubehandlet plankegulv, så det klister man ikke så godt på

Jeg må forsøge at lokke lidt mere med hende

Tak for dit svar

Anmeld

24. marts 2014

Rødhætte

tarkoflen skriver:

Ja Thea kravler stadig ingen steder! Hun er 11 måneder og det er som om hun bare ikke rigtig gider, hun ligger/sidder fint, der hvor hun bliver placeret

Hun kommer hele vejen rundt om sig selv og kan også møffe sig bagud, men så er det ligesom også det

Vi har altid lagt hende på maven, så det er ikke fordi vi bare har sat hende op.

Hvis der er nogen der ligger inde med gode råd til, hvordan vi kan lokke hende, så sig endelig til

Jeg smider lige en lille afstemning, hvis du har flere børn, må du gerne skrive det barn der sidst kravlede ind

William kravlet først på sin 1 års fødselsdag. Efter 3 uger rejste han sig og gik  Nogle børn kan være lidt langsomme til at se fidusen, men pludselig lære de det

Anmeld

24. marts 2014

TrineMine86

tarkoflen skriver:

Ja Thea kravler stadig ingen steder! Hun er 11 måneder og det er som om hun bare ikke rigtig gider, hun ligger/sidder fint, der hvor hun bliver placeret

Hun kommer hele vejen rundt om sig selv og kan også møffe sig bagud, men så er det ligesom også det

Vi har altid lagt hende på maven, så det er ikke fordi vi bare har sat hende op.

Hvis der er nogen der ligger inde med gode råd til, hvordan vi kan lokke hende, så sig endelig til

Jeg smider lige en lille afstemning, hvis du har flere børn, må du gerne skrive det barn der sidst kravlede ind

Min dreng var omkring de 9 mdr, han lærte det efter en uge i sommerhus hvor der var gulvtæppe, det var simpelthen for svært at stå fast på vores trægulve derhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.