Min søn er 3½ og min datter 1½.
Mine børn får danone yoghurt og frugtstænger m.m. Ofte har de det med i madpakken. De får ret varieret kost og en danone med i madpakken skader dem ikke. Alt med måde.
Min søn var 2½ år gammel før han smagte vingummi første gang til fastelavn (poserne kom ud af tønden) og selvfølgelig skulle han også smage dem lige som de andre børn. Han får slik i weekenden (i ny og næ i hverdagen) alt med måde. Han plager aldrig. Han spørger og siger jeg nej accepterer han et nej, hvilket er SÅ skønt når man er ude og handle.
Min søn smagte chokolade, kage, kakao m.m første gang som 1 årig (mindre mængder) Men slik holdt vi ham fra.
Sodavand smagte han først som 2½-3 årig. Han kan godt lide det men får det meget sjældent.
Vores datter hun er jo barn nummer 2. Og det er altså hulens svært at holde hende væk fra de søde sager. Hun får danone med i madpakken (hun elsker det) Men igen... hun spiser også meget andet så det er ok synes jeg. Hun har ikke direkte selv bedt om det men hun har set at storebror får... og det er derfor svært at "forbyde" hende. Dog giver vi hende ikke slik og sodavand. Når storebror får slik får hun et lille styjje chokolade eller en kiks eller lign.
Min søn var knapt 3 år før han fik slikkepinde og bolcher.
Min datter får ikke slikkepinde og bolcher...
Min datter har smagt mere sødt end hendes storebror i en alder af 1½. Men jeg er ikke hysterisk. Men alt med måde.
Min holdning har ændret sig med tiden... MEN jeg er enig i at man ikke bare skal give børn slik og søde sager bare fordi. Det er der INGEN grund til.
Anmeld