Min søn er 9 mdr. Til dagligt får han havregrød med smør og mælk, rugbrød med leverpostej, makrel, torskerogn eller lignende, samt det aftensmad, som vi får - altså gryderetter, kartofler, kylling i karry, pasta med kødsovs osv.
Derudover får han hver dag noget frugt og eventuelt noget tykmælk til. Han får stadig én sutteflaske om dagen.
Jeg kender flere med jævnaldrende børn, som får frugtstænger, mariekiks og frugtyoughurt - det ville jeg ALDRIG give min dreng og min datter på 3,5 år får det i meget begrænsede mængder.
Er jeg fuldstændig fantastisk? Giver i jeres børn frugtstænger, mariekiks og sukkerholdig youghurt?
Vores søn får ikke kunstigt sukker (søde kiks, slik, sodavand, kage o.lign), men ja, han får ind i mellem en frugtstang eller tørret frugt som figner, abrikoser (uden svovl), rosiner, svesker og dadler. Det er fint en gang i mellem som pålæg på rugbrød eller hvis bedsteforældrene gerne vil forkæle lidt (de har svært ved at forstå vores sukker"forskrækkelse", så det er kompromiset). Han har også en enkelt gang smagt usaltede, hjemmepoppede popcorn.
Han har en sjælden gang i mellem fået lidt sød yoghurt (eks. da vi var på ferie i Egypten og det var det eneste udover hvidt brød (hvilket han heller ikke får til dagligt herhjemme) og omelet vi kunne lokke ham til at spise), men det er bestemt ikke hverdagskost.
Vores søn er knap 13 mdr.
Anmeld