Er jeg fanatisk med kosten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.110 visninger
52 svar
35 synes godt om
23. marts 2014

Lunae

Min søn er 9 mdr. Til dagligt får han havregrød med smør og mælk, rugbrød med leverpostej, makrel, torskerogn eller lignende, samt det aftensmad, som vi får - altså gryderetter, kartofler, kylling i karry, pasta med kødsovs osv.
Derudover får han hver dag noget frugt og eventuelt noget tykmælk til. Han får stadig én sutteflaske om dagen.

Jeg kender flere med jævnaldrende børn, som får frugtstænger, mariekiks og frugtyoughurt - det ville jeg ALDRIG give min dreng og min datter på 3,5 år får det i meget begrænsede mængder.

Er jeg fuldstændig fantastisk? Giver i jeres børn frugtstænger, mariekiks og sukkerholdig youghurt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Louise H.

Fanatisk vil jeg ikke kalde dig. Man vælger jo selv hvad man vil give sine børn

Isabella har da fået mariekiks, youghurt, rosiner, ostehaps og frugtstænger, mm. da hun var i den alder som snack en gang i mellem. Men ikke som et fast led i kostplanen.

Til gengæld er det meget begrænset hvad hun bliver tilbudt af chokolade, vingummi, osv. Det er mest når bedsteforældre og onkler/fastre/mostre forkæler hende. Men det synes jeg også der skal være plads til

Anmeld

23. marts 2014

Lunae

Louise <3 Isabella skriver:

Fanatisk vil jeg ikke kalde dig. Man vælger jo selv hvad man vil give sine børn

Isabella har da fået mariekiks, youghurt, rosiner, ostehaps og frugtstænger, mm. da hun var i den alder som snack en gang i mellem. Men ikke som et fast led i kostplanen.

Til gengæld er det meget begrænset hvad hun bliver tilbudt af chokolade, vingummi, osv. Det er mest når bedsteforældre og onkler/fastre/mostre forkæler hende. Men det synes jeg også der skal være plads til

Jeg vil da også sige at jeg har slækket på mine idealer. Min ældste datter får fredagsslik

Anmeld

23. marts 2014

Nadia&Daniel

Lunae skriver:

Min søn er 9 mdr. Til dagligt får han havregrød med smør og mælk, rugbrød med leverpostej, makrel, torskerogn eller lignende, samt det aftensmad, som vi får - altså gryderetter, kartofler, kylling i karry, pasta med kødsovs osv.
Derudover får han hver dag noget frugt og eventuelt noget tykmælk til. Han får stadig én sutteflaske om dagen.

Jeg kender flere med jævnaldrende børn, som får frugtstænger, mariekiks og frugtyoughurt - det ville jeg ALDRIG give min dreng og min datter på 3,5 år får det i meget begrænsede mængder.

Er jeg fuldstændig fantastisk? Giver i jeres børn frugtstænger, mariekiks og sukkerholdig youghurt?

Laura får det heller ikke særlig ofte - hverken dengang eller nu.

Anmeld

23. marts 2014

Mor Christa

Synes ikke du er fanatisk , men her er det lidt løsere , da han får frugtstænger og youghurt .. youghurt får han en lille klat af hver morgen oven på havregrynen og så får han nok 1-2 frugtstænger i ugen plus grove kiks i madpakken han er 3,3 år

Anmeld

23. marts 2014

Aabye

Lunae skriver:

Fanatisk vil jeg ikke kalde dig.. Langt fra.. 

Her har vi frugtstænger fast liggende i køleskabet.. Det får begge mine drenge (16 mdr og knap 3 år) engang imellem.. De får frugt og brød i dagplejen kl 15 lige inden jeg henter dem.. Men den lille har det med at blive sulten kl 16.30.. altså en time inden vi spiser.. Og der kan han godt få en frugtstang, eller en kiks eller 2.. Det tager jeg nu ikke så tungt.. Har jeg noget frugt liggende så får han det.. Men jeg gider ærlig talt ikke stå og smøre rugbrød til dem på den tid, når det er så tæt på at vi skal spise.. 

Yoghurt gider ingen af dem - så det forefindes ikke herhjemme, medmindre jeg skal bage.. 

Anmeld

23. marts 2014

ESV

Lunae skriver:

Jeg ved ikke om jeg direkte syntes du er fanatisk slet ikke i forhold til den lille vi er jo alle forskellige. Jeg forsøger at opdrage Emilie i en alt med måde rétning. Dvs der er ikke noget hun ALDRIG får men der er ting vi kun spiser engang imellem. Og ja frugstænger, kiks og yoghurt får hun skam og slik juice chips. Alt med måde! Emilie er 4 år

Anmeld

23. marts 2014

Lunae

Mor Christa skriver:

Synes ikke du er fanatisk , men her er det lidt løsere , da han får frugtstænger og youghurt .. youghurt får han en lille klat af hver morgen oven på havregrynen og så får han nok 1-2 frugtstænger i ugen plus grove kiks i madpakken han er 3,3 år

Har han fået det siden han var helt lille?

Anmeld

23. marts 2014

Lunae

ESV skriver:

Jeg ved ikke om jeg direkte syntes du er fanatisk slet ikke i forhold til den lille vi er jo alle forskellige. Jeg forsøger at opdrage Emilie i en alt med måde rétning. Dvs der er ikke noget hun ALDRIG får men der er ting vi kun spiser engang imellem. Og ja frugstænger, kiks og yoghurt får hun skam og slik juice chips. Alt med måde! Emilie er 4 år

Jeg er også langt mere "fri" mht den ældste. Hvis hun får alt det mad, som hun plejer at få, kan hun sagtens få både youghurt, figenstang osv. Sommetider får hun også juice og kakao. Jeg er ikke sådan, at hun slet ikke får sukker, men jeg synes bare ikke at man skal skabe unødige behov. Fx har vores datter aldrig fået sodavand - hun beder ikke om det, så hvorfor tilbyde det, tænker jeg.

Anmeld

23. marts 2014

Isabella_mor

Lunae skriver:

Da min var på din søns alder, havde jeg samme holdning. 

Nu er han 3 år og får da ind imellem en figenstang, eller en lille pakke rosiner. Vi har fredagsslik og han får alm frugtyoghurt til morgenmad når han spiser det herhjemme ( i hverdagene får han pt morgenmad i børnehaven, hvilket er havregrød og en bolle med smør) vi er ikke lige så firkantede her. Der er slik om fredagen, og så om sommeren så falder der selvfølgelig et par is af ind imellem. 

Det handler om at have et sundt forhold til usunde ting, jeg vil ikke have at det skal være boycottet her, det er livet sgu for kort til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.