Nej, det er da fint du går op i kosten, det er da at foretrække.

Jeg tænker også meget over kost og her spiser vi rigtig mange grøntsager. Frugt er der også altid meget af og vi spiser fuldkornsbrød, havregrød og vores aftenmad består mest af kylling og fisk mens vi kun spiser svine- eller oksekød to gange om ugen.
Tilsætter krydderier og vi drikker mest vand og også mælk.
MEN når det så er sagt så får børnene gerne en frugtstang med i madpakken og små youghurt får de også og et glas juice fra tid til anden. Mariekiks har vi også altid i huset og er ikke så bekymret for det for de spiser varieret og det er det allervigtigste.
Det handler jo også om mængder og en afvejning af hvad man ellers sørger for de spiser og sådan har jeg det også med det jeg selv indtager. Nyerer undersøgelser viser at det der har allermest betydning for vores helbred og sundhed er vores fysiske aktivitetsniveau. Så betyder det ikke så meget at en lille del af vores mad ikke er kernesund.
Dog har jeg nogle ting jeg er hård modstander af at give mine børn og det er sodavand i alle afskygninger, undgår også saftevand mest muligt og chips, vingummi og slikkepinde mv. får de aldrig. Hellere et lille stykke kage, chokolade eller is.
Men sådan er vi jo alle forskellige og synes bare man skal sørge for at tænke på hvilke mængder man spiser af noget for det handler jo allermest om mådehold og variation og en fysisk aktiv hverdag.
Men synes nu godt om dit madprogram men lidt sødt må man gerne presse ind engang imellem uden det skader børnene. Det giver jo også livskvalitet som også er vigtigt for den mentale sundhed.
Anmeld