Fuck hvor er jeg træt af jer og amme debatter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2014

ønskebørn74

førstebarn21 skriver:

Dejligt med en masse rummelighed til de der vælger at amme hvis man vil have respekt for sig valg (MME) må man også respektere andres valg, uden at hentyde de er dumme og kalde dem øgenavne.

Jeg synes det er godt dem der har muligheden.. Jeg hentyder til den tråd hvor spørgsmålet var om mme og en hel del synes det lige krævede at smække i hovedet på vedkommende at det er da amningen der skal sættes ind på.. Det var sgu ikke det hun spurgte om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

ønskebørn74

Mor11 skriver:

Hmm. Jeg ved ikke hvad det bunder i, men jeg synes godt nok du lægger ord i munden på folk  

Har du læst hele tråden? 

Det her var spørgsmålet:

Nå piger så har jeg/vi brug for råd igen, ikke til mig selv denne gang. I får historien: jeg har en fætter som bor i Kina og er gift med en sød kinesisk pige, de venter sig i slutningen af maj. Hun har besluttet sig for at hun ikke vil amme, men hun vil ikke bruge nogle af de kinesiske mme, da det er noget skidt (pænt oversat), så de vil gerne have noget af det vi har i danmark. Den opgave at finde ud af hvilket mærke og evt hvilken mængde, er min moster og jeg så blevet sat på, men min moster er helt på herrens mark på det punkt og det er jeg næsten også, vi bruger selv Nutramigen fra apoteket og det dur jo ikke. Har kigget lidt på hylderne i supermarkederne, men er ikke blevet klogere, så her kommer så spørgsmålet, hvad bruger i mest af? Har stillet et par mærker op i kan stemme på, andre forslag er selvfølgelig velkommen, også kommentare til hvad der evt er godt til prisen ovs Synes godt om

Her er et af svarene.. Uff..

Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit? Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor. Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne. Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.

Anmeld

23. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
ønskebørn74 skriver:

Har du læst hele tråden? 

Det her var spørgsmålet:

Nå piger så har jeg/vi brug for råd igen, ikke til mig selv denne gang. I får historien: jeg har en fætter som bor i Kina og er gift med en sød kinesisk pige, de venter sig i slutningen af maj. Hun har besluttet sig for at hun ikke vil amme, men hun vil ikke bruge nogle af de kinesiske mme, da det er noget skidt (pænt oversat), så de vil gerne have noget af det vi har i danmark. Den opgave at finde ud af hvilket mærke og evt hvilken mængde, er min moster og jeg så blevet sat på, men min moster er helt på herrens mark på det punkt og det er jeg næsten også, vi bruger selv Nutramigen fra apoteket og det dur jo ikke. Har kigget lidt på hylderne i supermarkederne, men er ikke blevet klogere, så her kommer så spørgsmålet, hvad bruger i mest af? Har stillet et par mærker op i kan stemme på, andre forslag er selvfølgelig velkommen, også kommentare til hvad der evt er godt til prisen ovs Synes godt om

Går ud fra at det er en kulturel ting at hun ikke vil amme? En eller anden form for kropsforskrækkelse, eller at det er "finere" at bruge erstatning, ligesom det i nogle lande er meget populært med kejsersnit? Nå, men jeg ville nok prøve at sende din bror nogle links til amme-sider, som han kan give videre til sin kæreste, og få hende til at læse op på hvorfor det kan være en rigtig god ting for både barn og mor. Det virker meget besværligt at skulle sende MME med posten, hvad hvis baby ikke kan tåle den første type, hvis der opstår forstoppelse o.s.v.? Og ikke om jeg ville udsætte min baby for det skidt de har i butikkerne. Nå, men hvis hun bare ikke VIL amme - så ville jeg starte med noget af det mest mavevenlige. Babys immunforsvar bliver bl.a. opbygget via en sund mave-tarm-flora, og der findes skånsomme typer MME som f.eks Nutramigen, som er skabt specielt for at forhindre allergiske reaktioner, men som har den fordel at det også er nemt fordøjeligt og mildt mod maven. Det er dyrere end almindelig MME, men jeg ville betale den ekstra pris hvis det var mig.

Ja det har jeg. I det indlæg du citerer bliver der stillet et ??? fordi det da ER et markant valg fra start når det nu kræver temmelig meget lige præcis i denne specifikke situation, at komme til at give flaske. Der bliver Iøvrigt også foreslået fotskellige mme-mærker, så hun siger da på ingen måde at "hun skal amme!! Ellers er hun en dårlig mor!" Som DU hentyder. 

I øvrigt er det det eneste indlæg der er bare en lillebitte smule skarpt, og det er ikk engang slemt. Så at starte denne tråd med diverse bandeord og skældud til stort set alle ammere, er virkelig en overreaktion, synes jeg. 

Jeg synes faktisk du fremstår en del mere fanatisk end resten. Det er ligeså provokerende at alle ammere skal gå på listesko blot fordi DE fik det til at fungere og andre så ikke gjorde/havde lyst. Ved ikk om det er fordi du ikke selv har sluttet helt fred med dit eget valg, eller lign, siden du føler dig så mega forurettet. 

Anmeld

23. marts 2014

Lenats31

Jeg tænker at vi kan også droppe alt hvad der hedder debat-

Være rørende enige i alt.

Ikke sige sin mening fordi så pådutter man andre noget.

Og lad os så se hvor længe Baby.dk består....

Hvorfor ikke bare se det som det er?

En debatside -med  en masse mennesker med (gudskelov) forskellige holdninger og meninger.

Personligt gad jeg ikke blive herinde,hvis det bliver sådan at hver eneste gang debatten tager en anden drejning en det der var meningen -at så skal der piskes en stemning op. 

Lad os da være enige og at vi kan være uenige - Og der var det om flaskebørn kontra ammebørn.

Og i morgen er det måske om unge kontra gamle mødre 

( der kan jeg fanme være med    

Godt skrevet!

nogle værner nidkært om deres valg. Jeg gider heller ikke klappe ryg, og holder heller ikke mund med noget om det så går med eller imod strømmen.

Anmeld

23. marts 2014

Mortil223

ønskebørn74 skriver:

Jeg synes det er godt dem der har muligheden.. Jeg hentyder til den tråd hvor spørgsmålet var om mme og en hel del synes det lige krævede at smække i hovedet på vedkommende at det er da amningen der skal sættes ind på.. Det var sgu ikke det hun spurgte om..

Jeg ser intet ondt i den besked, men jeg syntes derimod du er meget aggressiv, det var et forslag ikke en "du skal gøre sådan for ellers er du en dårlig mor konstatering"

Hun spørger hvilken mme der er bedst, jamen det findes der ikke et enegyldigt svar på, derimod er det meget relevant at barnet bor i kina og måske har allergi mm, og så kunne det jo være at hun skulle give amning et forsøg når nu det er så omstændigt at få fat i mme, og så har man vel lov at spørge hvorfor? Eller det betyder patos at man selv mener man er en bedre mor?

Anmeld

23. marts 2014

LinLin

Nadia&Daniel skriver:

Tja, er jo meget enig med ts

Jeg er også enig med TS, men jeg synes overskriften og måden at starte debatten på er alt alt for aggressiv!

Anmeld

23. marts 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mor11 skriver:

Ja det har jeg. I det indlæg du citerer bliver der stillet et ??? fordi det da ER et markant valg fra start når det nu kræver temmelig meget lige præcis i denne specifikke situation, at komme til at give flaske. Der bliver Iøvrigt også foreslået fotskellige mme-mærker, så hun siger da på ingen måde at "hun skal amme!! Ellers er hun en dårlig mor!" Som DU hentyder. 

I øvrigt er det det eneste indlæg der er bare en lillebitte smule skarpt, og det er ikk engang slemt. Så at starte denne tråd med diverse bandeord og skældud til stort set alle ammere, er virkelig en overreaktion, synes jeg. 

Jeg synes faktisk du fremstår en del mere fanatisk end resten. Det er ligeså provokerende at alle ammere skal gå på listesko blot fordi DE fik det til at fungere og andre så ikke gjorde/havde lyst. Ved ikk om det er fordi du ikke selv har sluttet helt fred med dit eget valg, eller lign, siden du føler dig så mega forurettet. 

Enig 

Anmeld

23. marts 2014

modesty

Har du læst hele tråden? 

Det her var spørgsmålet:

Hvorfor retter du ikke din kritik direkte mod mig? Jeg er ovenikøbet kommet med et ret detaljeret svar her i tråden i går, som du ignorerer, mens du så i stedet citerer hele mit indlæg og siger "uff". Dårlig stil.

Hvad er det lige præcis jeg skriver, der er så rædselsfuldt? Er det dét med kropsforskrækkelsen? Som tidligere nævnt, så skriver jeg det som et spørgsmål - det er et gæt fordi TS ikke kommer med nogen forklaring på hvordan og hvorledes. Er det fordi jeg formaster mig til at foreslå at sende nogle links? Uha, hvilken ond person kunne dog drømme om at sende et link en person der har fravalgt amning? På et uvist grundlag, i en anden kultur, hvor årsagerne kan være alle mulige. Sikke et uhyre, der kunne ønske at åbne på for en dialog. Desuden kommer TS med et fint svar til mig, som jeg "synes godt om" for at vise hende at jeg ikke på nogen måde er ude på at starte en "krig" i hendes tråd.

Og så svarer jeg jo rent faktisk på hendes spørgsmål.

Hvis det dér er den mest fanatiske, ekstreme udtalelse du kan diske op med, så er der godt nok ikke meget grundlag for dine galde-udspyelser. 

Anmeld

23. marts 2014

modesty

Anmeld

23. marts 2014

Nadia&Daniel

førstebarn21 skriver:

Der er da ret mange bandeord, og udbrud i første indlæg, men hvis ikke det er vredt, hvad mener du så det er?

Ved ikke hvor mange jeg skal skal skrive det - er enig med ts Og tja, nu har den været oppe og vende så mange gange før, så bliver man sgu (hov et bandeord) lidt træt at, at flasken ikke er lige så accepteret som brysterne

Nej, jeg synes ikke at denne tråd er mere vred end andre tråde man kan finde herinde - er sagen lukket nu eller skal jeg forklar mig mere??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.