Fuck hvor er jeg træt af jer og amme debatter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2014

Tulle28

ønskebørn74 skriver:

Kina er det mest forurenede sted i verden, næst efter Tjernobyl.. Der er i alle mennesker en slem ophobning af tungmetaller.. Derfor er der mange der vælger amning fra for at skåne den lille.. Og da mme bliver produceret af kør dernede er der også en naturlig nysgerrighed for at få det fra et Land med mindre forurening.. 

Men nej det tænker amme fanatikkerne ikke på.. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte amning og tvære dem næsen i hvor meget lille jeg kæmpede for at amme og så kan den lille kineser vel også attityde.. 

Jeg kan slet ikke følge dig. Det med tungmetaller vidste jeg f.eks. ikke og uanset hvad, så er MME vel anderledes sammensat her i vesten end den er i Kina?

Igen, jeg tror du lægger for meget i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ønskebørn74 skriver:

Kina er det mest forurenede sted i verden, næst efter Tjernobyl.. Der er i alle mennesker en slem ophobning af tungmetaller.. Derfor er der mange der vælger amning fra for at skåne den lille.. Og da mme bliver produceret af kør dernede er der også en naturlig nysgerrighed for at få det fra et Land med mindre forurening.. 

Men nej det tænker amme fanatikkerne ikke på.. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte amning og tvære dem næsen i hvor meget lille jeg kæmpede for at amme og så kan den lille kineser vel også attityde.. 

Og lige præcis her illustrerer du forskellen på god og dårlig debatkultur. Du sidder inde med en viden, som andre i tråden ikke har - eller ikke har haft i tankerne, da de skrev i tråden. Det konstruktive ville være at dele den viden i tråden - "I Kina vælger mange amning fra pga. tungmetaller" osv. Så ville alle være blevet klogere, og et nyt, væsentligt aspekt ville være tilført debatten. 

I stedet bliver du vred og tillægger andre bl.a. småracistiske motiver. Og dét er da både nedladende og selvhævdende - du opfører dig LANGT værre end dem, der tilråder amning. Tænk lige efter - hvornår har du set nogle skrive noget i stil med: "Men nej, fordelene ved amning tænker flaskemødrene ikke på. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte flaske og tvære dem næsen i, hvor dejligt lille jeg havde det med at give mit barn flaske" - ? - hvis der nu var tale om en tråd om fordele og ulemper ved amning... 

Nogle potentielle "flaskemødre" ved muligvis ikke, hvilke fordele, der er ved amning. Det har faktisk været tilfældet flere gange herinde. Her går ammende mødre - hvis de efterhånden tør - ind og deler deres viden om fordelene ved modermælk. Nu sad du så tilsvarende inde med en viden om amning i Kina, og i stedet for at dele den, blev du stiktosset og gik til angreb. Jeg er blevet klogere - men ikke på den fede måde. Du anerkender ikke - har slet ikke øje for - at ikke alle ved, hvad du ved. Det er da selvhævdende og belærende, om noget er. 

Anmeld

23. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ønskebørn74 skriver:

Og lige præcis her illustrerer du forskellen på god og dårlig debatkultur. Du sidder inde med en viden, som andre i tråden ikke har - eller ikke har haft i tankerne, da de skrev i tråden. Det konstruktive ville være at dele den viden i tråden - "I Kina vælger mange amning fra pga. tungmetaller" osv. Så ville alle være blevet klogere, og et nyt, væsentligt aspekt ville være tilført debatten. 

I stedet bliver du vred og tillægger andre bl.a. småracistiske motiver. Og dét er da både nedladende og selvhævdende - du opfører dig LANGT værre end dem, der tilråder amning. Tænk lige efter - hvornår har du set nogle skrive noget i stil med: "Men nej, fordelene ved amning tænker flaskemødrene ikke på. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte flaske og tvære dem næsen i, hvor dejligt lille jeg havde det med at give mit barn flaske" - ? - hvis der nu var tale om en tråd om fordele og ulemper ved amning... 

Nogle potentielle "flaskemødre" ved muligvis ikke, hvilke fordele, der er ved amning. Det har faktisk været tilfældet flere gange herinde. Her går ammende mødre - hvis de efterhånden tør - ind og deler deres viden om fordelene ved modermælk. Nu sad du så tilsvarende inde med en viden om amning i Kina, og i stedet for at dele den, blev du stiktosset og gik til angreb. Jeg er blevet klogere - men ikke på den fede måde. Du anerkender ikke - har slet ikke øje for - at ikke alle ved, hvad du ved. Det er da selvhævdende og belærende, om noget er. 

Anmeld

24. marts 2014

MorDk

førstebarn21 skriver:

Der er da ret mange bandeord, og udbrud i første indlæg, men hvis ikke det er vredt, hvad mener du så det er?

Bandeord? vrede? I det indlæg fra 2011? Jeg er ik lige med... for sådan læser jeg da ikke indlægget? Eller kigger jeg et forkert sted? 

Det link som NadiaogDaniel har postet .... der finder jeg da hverken bandeord eller vrede?

Anmeld

24. marts 2014

Mortil223

MorDk skriver:

Bandeord? vrede? I det indlæg fra 2011? Jeg er ik lige med... for sådan læser jeg da ikke indlægget? Eller kigger jeg et forkert sted? 

Det link som NadiaogDaniel har postet .... der finder jeg da hverken bandeord eller vrede?

du kigger det forkerte sted

Det er startsindlægget til denne tråd jeg omtaler ikke tråden fra 11

Anmeld

24. marts 2014

MorDk

førstebarn21 skriver:

du kigger det forkerte sted

Det er startsindlægget til denne tråd jeg omtaler ikke tråden fra 11

Nåååhr....

Anmeld

25. marts 2014

Disarobi

Mom In The Making skriver:

Gælder også baby.dk.

Lige præcis

Anmeld

2. april 2014

Rikke2404

ønskebørn74 skriver:

Så skriver en om hvilket mærke modermælks erstatning der er bedst.. Og lige så snart amning er fra valgt.. Så er halvdelen af indlæggene om hvor godt modermælk er og at det er her der burde sættes ind..

Jeg brækker mig over jer.. Så fat dog at moderskabet ikke sider i de fucking dutter.. I er ikke bedre mødre end os der ikke ammer.. Bland jer dog uden om.. Hvad fanden bilder i jer ind.. Det var sgu da ikke det der bliver spurgt om..

Ja surt indlæg, men føj jeg er træt af det selvhævdende selvvfremhævene pis.. Uffff altså.. 

Helt enig!
Jeg valgte også at give mine tvillinger flaske, da amningen aldrig kom ordentligt op at kører. Når så folk begynder på det pjat, med at det var et forkert valg pga at modermælken er bedst osv. føler man sig lidt som en dårlig, og i den grad stemplet mor! Og der er jo intet galt for at give flaske. Jeg burde ikke have dårlig samvittighed over det. Men kan til tider ikke rigtig føle andet!

Anmeld

2. april 2014

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Min tråd er bare for at fortælle hvordan jeg havde det (hvis folk ikke havde læst det)

Anmeld

2. april 2014

Lunae

Svær og følelsesmæssig debat. Jeg skrev selv dette indlæg for knap tre år siden

https://www.baby.dk/debat/115718pi1/amning/mit-barn -er-flaskebarn-og-jeg-er-stolt-af-det.aspx

Siden da er der kommet endnu et barn til. Denne gang ønskede jeg virkelig at amme, men indenfor et døgn blev jeg i samråd enig med personalet på Skejby, om at amning ikke var den bedste løsning for mig og min dreng, så han nåede faktisk aldrig rigtig at få brystmælk.

Jeg hører tit herinde, at ammemødre føler at flaskemødre angriber dem ligeså vel som omvendt, men synes i bund og grund bare at folk skal kigge lidt indad. Læs hvad folk skriver og ikke mellem linjerne. Hvis en pige spørger om råd til mme, så er hun ikke interesseret i at vide, at mme aldrig blir ligeså godt som mm. Derfor er der ingen grund til at komme ind på det!

Personligt er jeg overbevist om at modermælk klart er den bedste og mest naturlige ernæringsform for spædbørn, men når det så er sagt, mener jeg at kærlighed, omsorg og nærhed er grundstenene for et godt liv og hvis disse tre ting bliver vanskeliggjort pga amning, så skal vi være lykkelige for at der findes et alternativ

Hilsen en mor til 2 flaskebørn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.