ønskebørn74 skriver:
Kina er det mest forurenede sted i verden, næst efter Tjernobyl.. Der er i alle mennesker en slem ophobning af tungmetaller.. Derfor er der mange der vælger amning fra for at skåne den lille.. Og da mme bliver produceret af kør dernede er der også en naturlig nysgerrighed for at få det fra et Land med mindre forurening..
Men nej det tænker amme fanatikkerne ikke på.. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte amning og tvære dem næsen i hvor meget lille jeg kæmpede for at amme og så kan den lille kineser vel også attityde.. 
Og lige præcis her illustrerer du forskellen på god og dårlig debatkultur. Du sidder inde med en viden, som andre i tråden ikke har - eller ikke har haft i tankerne, da de skrev i tråden. Det konstruktive ville være at dele den viden i tråden - "I Kina vælger mange amning fra pga. tungmetaller" osv. Så ville alle være blevet klogere, og et nyt, væsentligt aspekt ville være tilført debatten.
I stedet bliver du vred og tillægger andre bl.a. småracistiske motiver. Og dét er da både nedladende og selvhævdende - du opfører dig LANGT værre end dem, der tilråder amning. Tænk lige efter - hvornår har du set nogle skrive noget i stil med: "Men nej, fordelene ved amning tænker flaskemødrene ikke på. Nej nej, lad os bruge tråden til at pådutte flaske og tvære dem næsen i, hvor dejligt lille jeg havde det med at give mit barn flaske" - ? - hvis der nu var tale om en tråd om fordele og ulemper ved amning...
Nogle potentielle "flaskemødre" ved muligvis ikke, hvilke fordele, der er ved amning. Det har faktisk været tilfældet flere gange herinde. Her går ammende mødre - hvis de efterhånden tør - ind og deler deres viden om fordelene ved modermælk. Nu sad du så tilsvarende inde med en viden om amning i Kina, og i stedet for at dele den, blev du stiktosset og gik til angreb. Jeg er blevet klogere - men ikke på den fede måde. Du anerkender ikke - har slet ikke øje for - at ikke alle ved, hvad du ved. Det er da selvhævdende og belærende, om noget er.
Anmeld