Til jer med tykke babyer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Goggelogge

D-Micka skriver:

Jeg har faktisk aldrig rigtig tænkt over når nogen kaldte mine drenge for store, tykke osv. osv.

Min ældste var en ordenligt krabat.. Som 8 mdr. kunne sundhedsplejersken ikke veje ham mere da han vejede over det hendes vægt kunne veje.. Har ikke oplevet et barn være så lidt syg som ham.. Idag er han 3år og vægt og højde passer sammen ..

Lillebror derimod er en lille fis og han er bare syg konstant..

Nyd din basse pludselig er de store børn og alt baby ryger af dem

Tak fordi du beroliger mig - vi vil jo vores kæreste det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

lenemor77

Goggelogge skriver:

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Har prøvet begge ender afvægtspektret. Storesøster har altid været tynd. Gik en overgang til vægtkontrol. I dag er hun 6 år og vejer 18 kg. Lillesøster er derimod en lille madglad tyksak. 1 år og 11,5 kg. Syntes helt ærligt også at små unger skal have elastikker... De ser mere sunde ud. Små børn skal ikke mangle babydeller...

Anmeld

19. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi en alberte kvaksak ( =tyksak ) og der er bare ik noget bedre en sådan en lille rund baby, der bare er lige til at spise. Hun vejede 3820 g og målte 52 cm da hun blev født. Nu er hun 20 mdr'er og vejer ca 14 kg, og bruger str 92-98 i tøj. Hun er stadig dejlig rund, men det fordeler sig bare på en anden måde, når de begynder at gå.

Thea vejede 1940 g og målte 45 cm da hun blev født, og lignede en lille grillkylling, og hun var også bare helt perfekt. Nu er hun 5 1/2 år og vejer 19 kg og bruger str 116-122 i tøj. Hun er stadig "tynd" 

Ville nok blive lidt ked, hvis der var nogen der kaldte mine børn for fed, men det andet bliver altid sagt med et kærligt glimt i øjet. Vh stine

Anmeld

20. marts 2014

SandraXOXO

Min lille skatter kalder jeg tit selv for tykke <3 hun er sådan en smuk buttet baby, selv om hun er ved at vokse fra det, pyh det gør de alt for hurtigt så husk at nyd det <3 Synes ikke du skal blive ked af det så længe læge og sp siger barnet er tyk på den gode måde.

Anmeld

20. marts 2014

JacobsMoar

Vores søn vejede 4.310 g da han blev født og var noget tyk i det.. Min mormor siger stadig at han jo ikke var en rigtig baby, og det gør sku ondt.. Han var min baby, min store baby.. Nu venter vi nr 2 og da min mormor sagde "så må vi jo håbe at i får en rigtig baby denne gang" sagde jeg til hende at det gjorde rigtig rigtig ondt når hun sagde at Jacob jo ikke var en rigtig baby.. Så stoppede hun, men det har også taget 3 år at få hende til at indse at det ikke var rart at hun sagde sådan..
Vores søn var 1,5 mdr yngre end de andre børn i mødregruppen, men lige så stor, hvis ikke større - nu er han 3 år og helt normal størrelse..

Anmeld

20. marts 2014

Muhmi

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Der var engang en der sagde til mig at "Nå, ja, men hun fødte heller ikke fede børn" DER blev jeg såret og bliver stadig lidt såret hver gang folk siger mine babyer er store.. Silas er jo så 3 år snart og han vejer mindre end hans lillebror på 13 mdr. så jeg ved at Rune også vil tabe det i takt med at han begynder at gå mere og så videre...

Men jeg er begyndt at være ligeglad, for jeg ved at det falder af igen og desuden er det skide sundt og ikke mindst super sødt, at de er babytykke

Anmeld

20. marts 2014

Goggelogge

Muhmi skriver:

Der var engang en der sagde til mig at "Nå, ja, men hun fødte heller ikke fede børn" DER blev jeg såret og bliver stadig lidt såret hver gang folk siger mine babyer er store.. Silas er jo så 3 år snart og han vejer mindre end hans lillebror på 13 mdr. så jeg ved at Rune også vil tabe det i takt med at han begynder at gå mere og så videre...

Men jeg er begyndt at være ligeglad, for jeg ved at det falder af igen og desuden er det skide sundt og ikke mindst super sødt, at de er babytykke

Hvor er jeg glad for jeg ikke er ene om at ens moderhjerte bliver lidt ramt når folk siger de ting. Er også helt sikker på hun nok skal vokse fra det

Anmeld

20. marts 2014

Goggelogge

JacobsMoar skriver:

Vores søn vejede 4.310 g da han blev født og var noget tyk i det.. Min mormor siger stadig at han jo ikke var en rigtig baby, og det gør sku ondt.. Han var min baby, min store baby.. Nu venter vi nr 2 og da min mormor sagde "så må vi jo håbe at i får en rigtig baby denne gang" sagde jeg til hende at det gjorde rigtig rigtig ondt når hun sagde at Jacob jo ikke var en rigtig baby.. Så stoppede hun, men det har også taget 3 år at få hende til at indse at det ikke var rart at hun sagde sådan..
Vores søn var 1,5 mdr yngre end de andre børn i mødregruppen, men lige så stor, hvis ikke større - nu er han 3 år og helt normal størrelse..

Det er heller ikke særlig sødt sagt. Min datter var kun 3400 g og 50 lang fra fødslen, men alle sagde hun så ældre ud fordi hun var så 'færdig'udhvilket da hun kom ud.. Ikke et gram fosterfedt og kunne hurtig holde øjenkontakt.. Men hun var jo min lille baby og hun er bare hurtigere end andre

Anmeld

20. marts 2014

MyLove E

Goggelogge skriver:

Min lillesøster var altså FED da hun var lille ved ikke hvad hub vejet. Men når hun stod op havde hun six-pack i deller

Hun var den skønneste baby ;-)

Anmeld

20. marts 2014

Chevro

Goggelogge skriver:

Babyer skal være tykke!! Det gør dem da bare ekstra dejlige!! Store dejlige kinder (:

Åh jeg synes de er søde!

Ved du hvad, jeg skider på andres mening :-) Så længe man er i stand til at få et barn der er rask, så skal man være lykkelig! Alle de dumme ting man mødes med, er jo fuldstændig ligegyldigt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.