Til jer med tykke babyer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Goggelogge

Aisha skriver:

Da min datter var baby kaldte min familie hende for sumo du ved sumobrydere. Idag er hun 10 år og er perfekt! Min søn har derimod været alt for tynd, han har altid probler med mad osv osv. Han bliver også nemt syg i forhold til min datter da hun var i samme alder. Jeg foretrækker tykke babyer :p

Det er jeg glad for at høre.. Er lidt bange for hun bliver den tykke i skolen og det er der ikke nogle forældre der ønsker - men tror også helt sikkert det ændre sig når hun begynder og kravle og ikke kun rulle, selvom hun gør det dagen lang og bakker  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

lineog4

Goggelogge skriver:

Ja det har jeg nemlig også hørt, men vil da heller ikke sulte min lille skat men rart at vide at det ryger af, det er hvertfald det jeg tænker og siger når folk spørg om sådan nogle dumme ting

Har ikke lige et billede af ham som baby (er på en anden computer), men kan fortælle dig han i din datters alder vejede 13 kilo og var 77 cm. Derefter tog han "kun" 3 kilo på frem til han var 19 mnd så han der vejede 17 kilo (til sammenligning vejer lillebror 17-18 kilo nu som 3 årig ).

Har et billede hvor man måske kan fornemme han er rund, og så et billede fra i sommers (han er den største og den lille trækker maven ind men det gør storebror ikke)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. marts 2014

misslea

Goggelogge skriver:

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Min datter var en lille fis ved fødslen... Og da jeg var ved lægen første gang fik vi at vide at det var fint, så længe hun bare holdt sig på sin kurve...! Det gjorde hun så IKKE... Sleeeeet ikke  Næææh hun valgte så at springe kurven 5 hak op, og da hun var 8 mdr vejede hun 11,5 kg 

Nøøøj hun var kuglerund og såååå lækker!!! Folk grinede sådan af spinkle mig, der kom slæbene med den der skønne runde klump 

Hun fik stort set kun min mælk plus mos og grød indtil hun var 6 mdr... Derefter fik hun også MME!!! 

Anmeld

19. marts 2014

Carina:-)

Vær du glad for at han er i god stand

Liva vejede 6,7 kg da hun var et år,og de bekymringer behøver man altså ikke i sit liv.

Anmeld

19. marts 2014

Clisolka

Goggelogge skriver:

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Min ældste var en "tyk" baby - og lillebror har også gode kinder, men jeg vil ikke kalde ham tyk! De er bare godt i stand  Bellas babyfedt forvandt lige så stille da hun begyndte at kravle. 

Du må ikke være ked af, at blive fortalt at din baby er tyk Bare svar igen, at det er godt med lidt at stå imod hvis hun skulle blive syg - eller at babyer ikke kan være tykke 

Anmeld

19. marts 2014

Clisolka

Goggelogge skriver:

Det er jeg glad for at høre.. Er lidt bange for hun bliver den tykke i skolen og det er der ikke nogle forældre der ønsker - men tror også helt sikkert det ændre sig når hun begynder og kravle og ikke kun rulle, selvom hun gør det dagen lang og bakker  

Bare vent, det ændrer sig hurtigt når hun begynder at kravle og gå  

Anmeld

19. marts 2014

D-Micka

Jeg har faktisk aldrig rigtig tænkt over når nogen kaldte mine drenge for store, tykke osv. osv.

Min ældste var en ordenligt krabat.. Som 8 mdr. kunne sundhedsplejersken ikke veje ham mere da han vejede over det hendes vægt kunne veje.. Har ikke oplevet et barn være så lidt syg som ham.. Idag er han 3år og vægt og højde passer sammen ..

Lillebror derimod er en lille fis og han er bare syg konstant..

Nyd din basse pludselig er de store børn og alt baby ryger af dem

Anmeld

19. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Goggelogge skriver:

Synes det er fedt Jeg elsker selv tykke bebser, så tar det som en kompliment

Anmeld

19. marts 2014

Aabye

Min dreng blev født et par dage før termin og vejede 4600 gram, og var 56 cm lang.. = stor baby. Men han ar faktisk allerede vokset fint "fra det".. Altså han er stadig et stort barn, han er utrolig høj (jeg har ikke lige målt ham), faktisk næsten lige så høj som hans storebror på 3.. Han bruger str 86 i tøj og har gjort det i et godt stykke tid nu. Så det er som om at det er gået lidt i stå efterhånden.. Men hellere at de er godt i stand, end at de hverken tager på eller noget som helst. 
Vi har været ret bekymret for vores 3 årige, på et tidspunkt var han så tynd så tynd at vi kunne tælle samtlige af hans ribben når han stod med ryggen til. Og det er bestemt ikke fordi han ikke får tilbudt mad.. Han vil bare ikke spise det.. :/ Så hellere at ungerne har lidt at tage af hvis de beslutter sig for en sultestrejke, end at de ser syge ud fordi de er så tynde.. 

Jeg ved ikke om man kan fornemme det lidt på det første billede at han var stor?

Men det næste er taget for nyligt.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. marts 2014

Goggelogge

Aabye skriver:

Min dreng blev født et par dage før termin og vejede 4600 gram, og var 56 cm lang.. = stor baby. Men han ar faktisk allerede vokset fint "fra det".. Altså han er stadig et stort barn, han er utrolig høj (jeg har ikke lige målt ham), faktisk næsten lige så høj som hans storebror på 3.. Han bruger str 86 i tøj og har gjort det i et godt stykke tid nu. Så det er som om at det er gået lidt i stå efterhånden.. Men hellere at de er godt i stand, end at de hverken tager på eller noget som helst. 
Vi har været ret bekymret for vores 3 årige, på et tidspunkt var han så tynd så tynd at vi kunne tælle samtlige af hans ribben når han stod med ryggen til. Og det er bestemt ikke fordi han ikke får tilbudt mad.. Han vil bare ikke spise det.. :/ Så hellere at ungerne har lidt at tage af hvis de beslutter sig for en sultestrejke, end at de ser syge ud fordi de er så tynde.. 

Jeg ved ikke om man kan fornemme det lidt på det første billede at han var stor?

Men det næste er taget for nyligt.. 

Han er lækker - synes også tykke babyer er sødest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.