Til jer med tykke babyer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.093 visninger
40 svar
39 synes godt om
19. marts 2014

Goggelogge

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

mommy1991

Hvordan har i det med at jeres babyer bliver kaldt tykke/Store/fede af andre mennesker? 

Har en pige på 7 mdr der er 71 lang og vejer omkring 10 kg og bliver lidt ked af det når folk siger det.

Leander har også altid været til den tykke side, men må indrømme at det overhovedet ikke generer mig at folk kalder ham for tyk. Sundhedsplejersken og lægen siger at det er det bedste objektive tegn på trivsel og at han bare ser så sund ud  

Han er næsten 8 mdr og vejer omkring de 10 kg og er omkring 72 cm lang.. 

Vil LANGT hellere have en tyk baby, end en baby der har svært v ed at tage på. I mine øjne skal babyer være lidt michellin

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. marts 2014

Joan ( Smallie )

Da min dreng var 5 måneder vejet han 9 kg og var ike så lang. Det var på ren bryst mælk han var blevet så stor og folk syntes også han var tyk men jeg måtte jo stolt sige til dem at så måtte det jo være noget godt mælk jeg havde.

Du skal ikke ligge noget i det hun vokser fra det og du må se sådan på det at bliver hun syg har hun det mere at stå imod med.

Anmeld

19. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min dreng var også en tyksak. Alle der kaldte ham tyk, sagde det med et glimt i øjet og jeg var ikke i tvivl om at de syntes han var super lækker!

til gengæld kan jeg ikke se det charmerende/søde/sjove i at kalde en baby direkte fed! Måske er det bare mig, men det ord har bare en anden klang. Det er der aldrig nogen der har kaldt min dreng. Og ville nok også føle mig stødt hvis nogen gjorde. 

Anmeld

19. marts 2014

san

tykke babyer er lækker de skal sgu have lidt for meget... De skal kunne klare en omgang influenza

Anmeld

19. marts 2014

B&J

De smukke runde babyer, de er så dejlige og kan godt forstå du bliver ked af...

men bare fordi din baby har en masse at tage af jamen for den barnet skal jo også vokse og lige pludselig er der ingen baby fedt mere

Anmeld

19. marts 2014

Goggelogge

Hvor er jeg glad for at høre jer andre. Tyk og stor har jeg heller ikke noget imod, men da der var en der kaldte hende fed, blev jeg godtnok ked af det. Hun er jo den dejligste lille pige i mine øjne. Men er glad for jeg ikke er ene om og have en tyk dejlig basse ❤

Anmeld

19. marts 2014

Goggelogge

emmagirl skriver:

Leander har også altid været til den tykke side, men må indrømme at det overhovedet ikke generer mig at folk kalder ham for tyk. Sundhedsplejersken og lægen siger at det er det bedste objektive tegn på trivsel og at han bare ser så sund ud  

Han er næsten 8 mdr og vejer omkring de 10 kg og er omkring 72 cm lang.. 

Vil LANGT hellere have en tyk baby, end en baby der har svært v ed at tage på. I mine øjne skal babyer være lidt michellin

Han er da for lækker ❤

Intet bedre end dejlige kinder

Anmeld

19. marts 2014

lineog4

Der var sågar en det spurgte mig da min dreng var 6 mnd om ikke jeg skulle holde igen men maden og sætte ham på en lille kur....

Jeg nåede også selv at blive bekymret for om jeg havde fået et barn hvor vi skulle passe vægten.  Nu er han 6 år og er mere bekymret for han bliver for tynd ;-)

Anmeld

19. marts 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Det er skønt med tykke babyer :-)

Var i svømmehallen den anden dag, en pige på nok ca 10 år spørger ind til min baby om det er en dreng/pige og hvad hun hedder. Herefter ligger pigen på min baby og siger " hun minder lidt om min lillebror, han er også godt i stand" :-)

Der måtte jeg trække på smilebåndet, meget sødt sagt. da vi kommer ind i svømmehallen kommer den kvindelige livredder hen og roser min pige for sine dejlige elastikker på lårene og at det kun er skønt med store babyer, så jeg har oplevet det positive. Selvom jeg HAR en meget meget stor og "tyk" baby.

Ja nu er selv SP og lægerne obs på hende.

Hun blev født 2 uger over termin og var 4500 g og 56 cm, hun er i dag lidt over 5 mdr og vejer ca 12 kg og er 72 lang, det er en stor baby :-) Så meget mere at kysse på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.