Anonym skriver:
I institution om morgnen ??
Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.
Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert
Så noget vi snakker meget om og øver os i.
Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel.
Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.
så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????
Vi bruger 15-30 min og det ved jeg godt er for længe, og det er kun fordi min søn elsker sin vs og er god til at blive afleveret... Det er helt klart mig der har svært ved at gå... Men det er oftest 15 min nu i forhold til før...
Når vores afleveringer går skidt, så er det allerede hjemmefra det er gået galt... Det handler simpelthen om at have en god morgen for at afleveringen går godt...
Mit seneste tiltag er en liste med billedet af hvad vi Alma om morgenen, på de morgener hvor vi er lidt stresset er det helt super... Og tænker at hvis din søn er sentitiv kunne det være en god måde at han selv havde styr på det, og var forberedt på at I f.eks. skal tag r sko og jakke på, kører bil, i vs..