Hvor lang tid bruger du på aflevering af dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Loa

Maja_4000 skriver:

Det samme her

Det kan selvfølgelig være dage, hvor Caroline ikke synes hun skal i bh så tager det lidt længere tid.. Eller hvis pædagogen lige skal informere om et eller andet

Lige præcis.

Men som oftes skubber hun os ud af døren og vinker derefter til os i vinduet.

Vi har nemlig også oplevet de negative effekter af en længere aflevering. Det duer bare ikke her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

LinLin

For det meste er det bare: overtøjet af, hjemmesko på og så ind at lege på stuen (der er som regel gang i noget når han kommer); dvs ca 5 min
Men nogle dage skal jeg lige give en besked eller også vil han gerne have jeg tegner lidt med ham og så tager det naturligvis længere tid. I dag skulle jeg give en besked og så ville han ikke have jeg skulle gå igen... Det blev 10-15 min ialt tror jeg.

Der er her ikke rigtigt nogen sammenhæng mellem om jeg bliver lidt og tegner eller bygger med ham fx eller om jeg siger farvel med det samme ifht om han bliver ked af jeg skal gå, så egentligt er det lidt "dags-afhængigt" hvad jeg gør, men hvis han fx går direkte ind og leger med biler med en anden dreng går jeg selvfølgelig med det samme

Anmeld

19. marts 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

I institution om morgnen ??

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????

Jeg synes ikke at du er der i lang tid, vi kan sagtens bruge 15-20 min. nogen dage er vi måske kommet lidt for sent ud af døren og så kan det godt gå hurtigt.. 5 min. eller lignende, penny har aldrig haft generelt svært ved at vi går (med det mener jeg at der self har været nogen perioder, som er helt næaturlige i deres udvikling) og faktisk har hun sværest ved det de dage hvor vi bare smutter uden at have været med inde en bette tur. Vi gør meget ud af at have tid til at aflevere hende om morgenen. Vi har så samtidig et enormt godt forhold til hendes DP mor og i hente situationer er det før sket vi har været der i over en time, så sidder vi og snakker og leger færdig med det de var i gang med. men vi er nok nogen rigtig hyggetyper. og magter ikke at stresse. tilgengæld støvsuger vi nok ikke alt for tit derhjemme et eller andet sted skal det jo gå ud over, når man ikke har uendelige timer i døgnet, men ikke min datter.
Du skal gøre det du føler er rigtig for dig og dit barn, det er der ingen pædagoger der skal bestemme. Dog hvis det fungere bedst for din dreng at du går hurtigt er det self det bedste.. Alle er forskellige.

Anmeld

19. marts 2014

B&J

da daniel lige skulle vende sig til børnehaven brugte vi nok 15minutter til ½time

men efter et stykke tid gjorde vi det også kort og godt.

af tøjet aflevere madpakken frugt sige farvel kys også hej hej. og ud af døren... så nu bruger vi nok MAX 5minutter hvis det overhoved tager 5minutter

Anmeld

19. marts 2014

Louise H.

Vi bruger omkring 10 minutter, nogen gange mere Lige for tiden er det mere, da vi har fokus på, selv at tage tøjet af og pusserne på.

Men når vi er kommet hen i dp, tager vi tøjet af og pusserne på og siger godmorgen til de andre. Så skal vi lige blive enige om at hun skal lege med de andre børn i dag og mor skal afsted igen.
Så bliver der sagt farvel - det kan godt tage noget tid, da det er vigtig for Isabella at der bliver sagt rigtigt farvel. (vi har oplevet alt for mange gange, at hvis vi har en travl morgen, bliver hun dybt ulykkelig, hvis vi bare "smider" hende ind til dp).

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar til alle. Idag tog jeg tid , fra jeg gik ind til jeg var ude igen - 3 min tog det. Og det var med kort " rundvisning " så bruger normalt max 5-10 min.

Før har aflevering været svær, men vi har ingen problemer længere. Vi har tiden til at tage det med ro om morgnen. Børnehaven har tidligere nævnt, at en god aflevering havde stor betydning for han fik en god dag. Så kikker på hans behov.

men hendes ord slog mig lige ud. Som sagt har vi en hårdt periode p.t så er nok lidt " sårbar " 

Anmeld

19. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

nu har jeg godt nok ikke skulle aflevere min søn i børnehaven siden nytår (pga. samvær) men når vi kommer om morgenen får han overtøjet af og skal så lige mindes om at vaske fingre inden han kan løbe ind på stuen... nogle gange husker han lige at sige farvel, andre gange må man lige følge efter og få sagt farvel... Det plejer at tage ca. 5 minutter fra vi kommer til han løber ind på stuen...

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Jeg synes ikke at du er der i lang tid, vi kan sagtens bruge 15-20 min. nogen dage er vi måske kommet lidt for sent ud af døren og så kan det godt gå hurtigt.. 5 min. eller lignende, penny har aldrig haft generelt svært ved at vi går (med det mener jeg at der self har været nogen perioder, som er helt næaturlige i deres udvikling) og faktisk har hun sværest ved det de dage hvor vi bare smutter uden at have været med inde en bette tur. Vi gør meget ud af at have tid til at aflevere hende om morgenen. Vi har så samtidig et enormt godt forhold til hendes DP mor og i hente situationer er det før sket vi har været der i over en time, så sidder vi og snakker og leger færdig med det de var i gang med. men vi er nok nogen rigtig hyggetyper. og magter ikke at stresse. tilgengæld støvsuger vi nok ikke alt for tit derhjemme et eller andet sted skal det jo gå ud over, når man ikke har uendelige timer i døgnet, men ikke min datter.
Du skal gøre det du føler er rigtig for dig og dit barn, det er der ingen pædagoger der skal bestemme. Dog hvis det fungere bedst for din dreng at du går hurtigt er det self det bedste.. Alle er forskellige.

Idag tog det 3 min. Vi bruger ikke lang tid og er der ikke unødvendigt. Han er ikke ked af det ved aflevering og ænser ofte ikke jeg går. Det er tiden med " rundvisning " der tar tiden. Men igen noget jeg arbejder med. Men en god aflevering er alfa/omega for resten af hans dag. Så e balance gang der skal findes

Anmeld

19. marts 2014

Chris86

Anonym skriver:

I institution om morgnen ??

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????

Maks fem min tænker jeg.... Og det inkl. Tøj af og madpakke i køleskab...
Nogle gange "hygge-snakker" vi med pædagogerne og så tager det selvfølgelig lidt længere tid...

Anmeld

19. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg bruger tre min på at aflevere mine om m
orgenen, for jeg skal nå em bus for at komme på.arbejde til tiden. De bliver afleveret i samme rum om morgenen, og mens jeg tager tøjet af Adam, går Sabrina ind og tager jakken af, og så siger vi farvel samlet.
Det fungerer for os, og vi kan ikke gøre det anderledes, da jeg som sagt skal nå på arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.