Anonym skriver:
I institution om morgnen ??
Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.
Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert
Så noget vi snakker meget om og øver os i.
Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel.
Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.
så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????
Jeg har selv en meget sentisiv dreng på 6 år. Han går nu i BH.KL. Derudover har han netop fået diagnosen ADHD og udviklingsforstyrrelse af specifikke vanskeligheder.
din dreng lyder rigtig meget som min i BH-tiden, og forsat nu i skolen i perioder.
5-20 min bruger jeg alt efter hvad dag han har!
Jeg vil sige...luk ørene for pædagoerne og gør det du føler er mest rigtig.
Vores dreng har brug for megen tid til at omstille sig fra A til B. Og giver vi ham ikke den tid,så får han med garanti en dårlig konfliktfyldt dag.
Han må vise,snakke og fortælle til han er klar til at rumme de andre børn.
Han skriger eller græder aldrig ved aflevering, men vil gerne lige gå rundt med mig i hånden lidt,og det får han lov til,uanset om det tager 5-20 min! Det er hans behov og det vælger jeg at tilgodese,fordi jeg kan se det hjælper ham.
Nogen dage kan han selv tage overtøj af,andre gange vil han have min hjælp, nogle dage bærer han selv hans taske,nogen gange gør jeg det.
Gør som du finder mest rigtig! Du kender ham bedst.