Hvor lang tid bruger du på aflevering af dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Maja_4000

Loa skriver:

Her går Isabella i børnehave. Tror vi bruger max fem minutter. Vi går ind, hjælper hende af med tøjet og så er hun som regel i fuld firspring i gang med at lege og så er der ingen grund til at blive der længere...

Det samme her

Det kan selvfølgelig være dage, hvor Caroline ikke synes hun skal i bh så tager det lidt længere tid.. Eller hvis pædagogen lige skal informere om et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

I institution om morgnen ??

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????

Lige det med aflevering har vi også fokus på netop fordi jeg også lod ham vise alting frem ved både aflevering og hentning...

og børnepsykologen var enig med vuggestuen i at det forvirrer ham at der ikke er et "clean break" imellem mortid og vuggestue tid...

Så her kommer han på armen mens vi tager tøjet af, og bliver båret indtil han er skrevet ind og så afleveres han til en voksen der tager ham i hånden og med...

men her har vi haft støtten fra vuggestuen og pædagogerne og det har virket allerede fra igår...

Men han vejer også kun 12-13 kg og ved godt hvornår "kampen" er tabt så der er ikke den store slåskamp involveret...

Nu tager afleveringen ca. 5 minutter alt efter hvor hurtigt jeg får tøjet af ham...

så tror ikke det er tiden for du er da hurtig hvis det er inkl. hans løben frem og tilbage... Men tror mere det netop er hans løben frem og tilbage de mener...

Hvis der er mulighed for at lukke døren mens I tager tøjet af kan det måske hjælpe indtil I har fået "styr på det"...

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Lige det med aflevering har vi også fokus på netop fordi jeg også lod ham vise alting frem ved både aflevering og hentning...

og børnepsykologen var enig med vuggestuen i at det forvirrer ham at der ikke er et "clean break" imellem mortid og vuggestue tid...

Så her kommer han på armen mens vi tager tøjet af, og bliver båret indtil han er skrevet ind og så afleveres han til en voksen der tager ham i hånden og med...

men her har vi haft støtten fra vuggestuen og pædagogerne og det har virket allerede fra igår...

Men han vejer også kun 12-13 kg og ved godt hvornår "kampen" er tabt så der er ikke den store slåskamp involveret...

Nu tager afleveringen ca. 5 minutter alt efter hvor hurtigt jeg får tøjet af ham...

så tror ikke det er tiden for du er da hurtig hvis det er inkl. hans løben frem og tilbage... Men tror mere det netop er hans løben frem og tilbage de mener...

Hvis der er mulighed for at lukke døren mens I tager tøjet af kan det måske hjælpe indtil I har fået "styr på det"...

Jeg er helt enig i at han ikke skal løbe frem og tilbage. Og som sagt noget jeg har fokus på, da jeg selv syntes det er trælst. Nu er han 4,3 år og så måske lidt større end din dreng. Vi snakker om det inden vi går ind , jeg minder ham om det og ber ham komme med. Men dette er ikke altid muligt, og hvis jeg lavet et forkert træk ender det i skrig. Så syntes det er en svær balance gang. Men vi bruger ikke unødvendig tid derover. At blive aflevere i børnehaven har været en KAMP, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker igen. 

Anmeld

19. marts 2014

serinasmor

Jeg tog tid idag det tog 8 min incl. Eftersøgning efter hjemmesko ... Det var en nem dag det kan sagtens tage 2-3 min mere hvis der er trang til en ekstra krammer

Anmeld

19. marts 2014

Isabella_mor

Jeg har 19 minutter fra børnehaven åbner til jeg skal sidde i toget. Så det må helst ikke tage meget mere end 5-10 minutter. De dage jeg har fri og god tid, der sidder jeg og hygger lidt med ham, og tegner eller hvad de nu har gang i på stuen. Han har heldigvis ikke svært ved at blive afleveret. Så det er dejligt  

Anmeld

19. marts 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er helt enig i at han ikke skal løbe frem og tilbage. Og som sagt noget jeg har fokus på, da jeg selv syntes det er trælst. Nu er han 4,3 år og så måske lidt større end din dreng. Vi snakker om det inden vi går ind , jeg minder ham om det og ber ham komme med. Men dette er ikke altid muligt, og hvis jeg lavet et forkert træk ender det i skrig. Så syntes det er en svær balance gang. Men vi bruger ikke unødvendig tid derover. At blive aflevere i børnehaven har været en KAMP, hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker igen. 

forståeligt ... Vores børn er ca lige gamle - vi har som skrevet ikke problemer med aflevering længere .. til gengæld har vi ikke de bedste afhentninger ... Børnehaven foreslog i sidste uge at vi prøver at lege/ tegne en hente-historie med hende ... Altså hvad skal vi når vi henter ... Det er så småt begyndt at hjælpe...

Måske var det en idé ...

Anmeld

19. marts 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

I institution om morgnen ??

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????

Jeg har selv en meget sentisiv dreng på 6 år. Han går nu i BH.KL. Derudover har han netop fået diagnosen ADHD og udviklingsforstyrrelse af specifikke vanskeligheder.

din dreng lyder rigtig meget som min i BH-tiden, og forsat nu i skolen i perioder.

5-20 min bruger jeg alt efter hvad dag han har!

Jeg vil sige...luk ørene for pædagoerne og gør det du føler er mest rigtig.

Vores dreng har brug for megen tid til at omstille sig fra A til B. Og giver vi ham ikke den tid,så får han med garanti en dårlig konfliktfyldt dag.

Han må vise,snakke og fortælle til han er klar til at rumme de andre børn.

Han skriger eller græder aldrig ved aflevering, men vil gerne lige gå rundt med mig i hånden lidt,og det får han lov til,uanset om det tager 5-20 min! Det er hans behov og det vælger jeg at tilgodese,fordi jeg kan se det hjælper ham.

Nogen dage kan han selv tage overtøj af,andre gange vil han have min hjælp, nogle dage bærer han selv hans taske,nogen gange gør jeg det.

Gør som du finder mest rigtig! Du kender ham bedst.

Anmeld

19. marts 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
5 min... Og højst 10 min. Ellers tror jeg aldrig han vil slippe mig igen : )

Anmeld

19. marts 2014

Annette A

Et sted mellem 10-15 min. Ikke mere medmindre jeg taler med personalet fx.

Anmeld

19. marts 2014

A&F

Mellem 5-10 min. Nogle gange mindre, hvis hun ser de andre børn er i gang med en spændende leg, så kysser vi farvel og så suser hun afsted. Hun kan godt finde på at sige "gå mor". Men ellers afhænger det også af, hvor travlt pædagogerne har om morgenen og om min datter er lidt pylret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.