Hvor lang tid bruger du på aflevering af dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.886 visninger
36 svar
6 synes godt om
18. marts 2014

Anonym trådstarter

I institution om morgnen ??

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

så tænker jeg HVOR lang tid bruger I på aflevering ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Mother-love

Nu går Isabella stadig i vs. Men starter i bh 1. Maj.
Her afhænger det ret meget af travlheden ved pædagogerne om morgenen. Og vi venter helst til specielt den ene af pædagogerne er fri.
Da der har været stor udskiftning af pædagoger på kort tid. Så hun er mest knyttet til den ene som har været der siden hun startede i sin tid.

Men vil sige jeg bruger en 5-10 min. Hvis jeg kan mærke Isabella har en dag hvor hun har svært ved at sige farvel til mig tager det 5 min. Ellers kan jeg godt være der 10 min.

Anmeld

19. marts 2014

Monski

Anonym skriver:

Havde idag en snak med min søns kontakt pædagog ( lederen ) om nogle andre ting. Han er sensitiv og har en periode lige nu, hvor han reagere rigtig meget. Hun nævner i vores snak, et eller andet med aflevering ( husker ikke nøjagtig hvad ) Men noget med at vi skal gøre den kort, og at det er " forstyrrende at han render ind i forskellige lege for at vise kammeraterne ting ( se det næste afsnit ) og kan godt følge hende.

Men det er en situation jeg i forvejen arbejder med p.t uden stor forandring. Sagen er den min søn meget gerne vil vise ting ( kan være strømper, trøje mm ) så han render ind på stuen inden han har fået overtøjet af. Som sagt er det noget jeg HAR fokus på, og prøver ihærdigt at lærer ham, at vi tar overtøjet af først. Men som sagt sker det bare ikke lige natten over, da han kan reagere meget kraftigt, hvis jeg håndtere det forkert Så noget vi snakker meget om og øver os i.

Det er ikke noget der tar flere timer , men selv afleveringen tar måske 10-15 min. Jeg er der ikke unødvendigt, men hjælper ham af tøjet, går med ind på stuen og siger farvel. 

Kan mærke det har sat sig lidt fast at hun nævnte det. For prøver virkelig og syntes ikke det er urimelig lang tid vi bruger.

Jeg bruger nok en 10 minutter.
Vi hygger med at få overtog af, sætte madpakke i køleskab, krydse ind osv. Og så går vi ind på stuen hvor jeg ofte lige snakker hurtigt med pædagogerne.
Nogle dage har Anthon brug for at jeg er der i nogle minutter inden jeg går, men hvis han har en dårlig dag og er lidt ked af der, så er det bedst vi gør det meget hurtigt.
- han er ikke særlig sensitiv, men han er en lidt stille dreng så han har også brug for faste rutiner og lidt mere tryghed.
Lige nu fungerer det rigtig godt

Anmeld

19. marts 2014

PernilleogLouis

Nu er min jo 6 år - hvis jeg bare skulle aflevere ham ville det ik tag lang tid. Han har hurtigt tøjet af også sikre jeg mig altid har lavet noget inden jeg går men det går stærkt.

det der tag længst tid er som et barn el forældre der lige vil snakke så 10-15 min

Anmeld

19. marts 2014

Loa

Her går Isabella i børnehave. Tror vi bruger max fem minutter. Vi går ind, hjælper hende af med tøjet og så er hun som regel i fuld firspring i gang med at lege og så er der ingen grund til at blive der længere...

Anmeld

19. marts 2014

Pcokate

Anonym skriver:

I bh brugte vi ca 10 min

i skole bruger vi 1-20 min (der er så meget at vise for mor og far, de har lavet)

Anmeld

19. marts 2014

Mum33

Så hurtigt så mulig - uden at misse kys, kram og rutiner. Men ingen grund til at "trække pinen". Det gør bare tingene værre. 

Anmeld

19. marts 2014

lineog4

Det har afhænger af børnene og min arbejdssituation. Nu her afleverer jeg mens de er i fællesrummet (alle stuerne afleveres samme sted om morgenen hvor der er fælles hygge og morgenmad for de tidlige). Har for det meste 5-10 minutter før jeg skal være ude på cyklen for at nå arbejde og de bliver brugt på arvtager overtøjet af, tale om hvad der står her og der. Komme ned i fællesrummet, hvor jeg hver dag håber det er dagen han ikke skal pive. Og så over på skødet af en voksen og mig afsted. Om jeg er der 5 minutter eller 30 minutter ændrer intet på når der skal siges farvel - det er nogen andre faktorer der gør om han piver eller ej

Anmeld

19. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi bruger ca 5-10min. Vi tager overtøjet af. Går derfefter ind på stuen hvor vi ligger bamse på hans plads, vasker hænder og så er det ud til pædagogen hvor han får et kys farvel og så går jeg. 

Anmeld

19. marts 2014

Lilje82

Vi bruger max 5. min. Overtøjet af, stille madpakke og frugt i køleskabet, det vil jeg at han selv gør. Og så knus og væk er han. Derefter registrerer jeg, at han er kommet og afsted.

Han er 3 år og 2 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.