Skilsmisse - dele søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

wamse

bøllen skriver:

Tak for svar .

må jeg spørge om hvordan deres forhold er idag ? Og har jeres beslutning har negative konsekvenser ?

prøver at tænke alle løsninger igennem så ALLES behov tilgodeses . Ikke fordi jeg ønsker det 

De har ikke haft de konflikter, som de ville have haft, hvis de boede samme sted.

Tror deres forhold er meget "normal", men har jo ikke noget at sammenligne med Synes det er lidt svært at sige, om deres forhold ville være anderledes, hvis de var vokset op sammen.

Det eneste negative jeg kan komme i tanke om, er at jeg har savnet den tæthed med den ældste, som jeg havde med den yngste

Men dine børn er noget ældre end mine var, så måske det er anderledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

M (:

bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Vi er 5 børn, og da vores forældre blev skilt boede vi to hos far og tre hos mor. Der er fordele og ulemper ved at være delt ligesom der er, hvis man vælger at have børnene samlet. Skriv gerne, hvis du vil høre mere. Kram og held og lykke med beslutningen 

Anmeld

10. marts 2014

SjeBets

Når de er 12 så ville jeg spørge dem hvad de ville, så de selv besluttet det, og hvis de vil bo hver sit sted jamen fred være med det, men ville de være sammen det ene eller andet sted så måtte det være sådan

Anmeld

10. marts 2014

EnSødMor

bøllen skriver:

Tak fordi du vil dele din erfaring. Der er jo mange tanker i forbindelse med beslutning om hvad der er rigtigt.

Lyder som deres skilsmisse var en barsk omgang. Kan godt forstå du følte dig fravalgt. Hvilket jeg selvfølgelig er bange for han ville gøre.

hvordan er forholdet til dine søskende idag ??

jeg har kun tænkt tanken af hensyn til ungerne. Deres forhold er meget belastet. 

Tænker nemlig som dig, at det kunne gavne ham at få lidt ro. 

Selv tak, vil mere end gerne hjælpe til, ;-) 

Det er så forskelligt fra familie til familie hvad der er rigtigt at gøre, så det er svært at sige..

men forholdet er rigtig godt til mine søskende, trods vi blev skilt lidt ad..

Anmeld

10. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Nu er dine børn jo ret store. Jeg tænker om du kan tale med ham om hvor han vil bo? 

Men jeg ville ikke skille dem ad. Jeg tror ikke det kan undgås at han vil føle sig fravalgt. 

Anmeld

10. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det synes jeg godt nok er svært at svare på uden at kende børnene og deres forhold til jer. I princippet bliver han vel ikke valgt mere fra end de andre - han bliver valgt til, og de to andre valgt fra, af deres far, hvis det endelig skal opfattes som fravalg. 

Umiddelbart ville jeg ikke bryde mig om at dele søskende, men som mange andre skriver, så tal da med ham om det og hør, hvad han tænker om det. Hvis han har en stærk tilknytning til sin far - og hvis det er en selvfølge, at du skal have de to andre - så er det måske ligefrem den løsning, han selv foretrækker? 

Anmeld

10. marts 2014

TR

bøllen skriver:

Ja de store er tvillinger . 

Jeg ville ikk dele dem med mindre den end sagde han vil bo ved far .

nu er jeg selv tvilling, hvor af vores forældre er skilt .

kan på ingen måde forstille mig , at vi var blevet delt og boede hvert sit sted ..

Tvillinger har et helt andet bånd til hinanden  

Anmeld

10. marts 2014

Mamalou

Du/I kender jeres børn bedst, derfor skal I følge jeres mavefornemmelse. Hvis det viser sig ikke at være det rigtige, så må I lave det om igen. Det lyder til, at I fint kan snakke om det og kommer til at bo tæt, og så er I jo langt i forhold til at løse det.

Jeg mener også at jeres søn er gammel nok til at blive inddraget. Så måske I skal starte ud med at spørge ham?

Vh. Louise

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

TR skriver:

Jeg ville ikk dele dem med mindre den end sagde han vil bo ved far .

nu er jeg selv tvilling, hvor af vores forældre er skilt .

kan på ingen måde forstille mig , at vi var blevet delt og boede hvert sit sted ..

Tvillinger har et helt andet bånd til hinanden  

Ja det er der nogle tvillinger der har ikke alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.