Skilsmisse - dele søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

Ciss

Jeg kunne ikke forestille mig at splitte en søskenflok på den måde - med mindre det var barnets eget valg, at vedkommende selv kommer og siger "Jeg vil hellere bo hos far end sammen med jer andre."

Familie drejer sig rigtig meget om samhold og at høre til, og det ødelegger man ved at vælge den ene fra - også selv om det ikke er sådan man siger det.

Men der findes jo mellemløsninger. Jeg kender en familie, hvor de to børn veksler mellem mor og far efter et skema, hvor de hver tredje uge begge er hos mor, og de to andre uger er den ene hos faren og den anden hos moren og så bytter de hver uge.

Det vigtige bliver at finde en variant, som børnene kan trives med, men jeg tror absolut ikke, at man direkte skal skille dem.

Lykke til med det hele. Ved at det er vanskeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

TNBC

bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Kommer an på børnene. Snak med dem. Spørg om de vil bo hos deres far. De er så store, er det måske ville være fedt at bo hos sin far.. 

Jeg har hørt om det, og børnene mister jo ikke hinanden, de bor bare ikke under samme tag.  De store kan jo sagtens bare komme forbi, når de vil. 

Jeg ville ikke bestemme at mit barn skulle flytte, men vil spøge og snakke med mit barn omkring det.

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

liten-mamma skriver:

Kan desværre ikke komme med nogle gode råd, men vil lige tilføje at da mine forældre i sin tid blev skilt, boede jeg med min far og min lillebror med min mor - det fungerede helt fint og tror faktisk det var bedst sådan. 

Endte dog med at flytte tilbage til min mor pga uoverensstemmelser med min far, men det er jo en helt anden side af sagen.

Tak for svar. Mine forældre gik fra hinanden da jeg var lille. Der delte de min søster og jeg. De fandt så sammen igen. For at blive skilt senere.

jeg overvejer kun denne løsning af hensyn til min dreng i håb om der kan blive plads til HAM . Ikke en løsning jeg ville gøre ellers

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

Yurie skriver:

Kommer an på børnene. Snak med dem. Spørg om de vil bo hos deres far. De er så store, er det måske ville være fedt at bo hos sin far.. 

Jeg har hørt om det, og børnene mister jo ikke hinanden, de bor bare ikke under samme tag.  De store kan jo sagtens bare komme forbi, når de vil. 

Jeg ville ikke bestemme at mit barn skulle flytte, men vil spøge og snakke med mit barn omkring det.

Det ville kun være den ene af de store som skulle bo hos far. Ene og alene for at give ham muligheden for at være HAM. 

Anmeld

10. marts 2014

TNBC

bøllen skriver:

Det ville kun være den ene af de store som skulle bo hos far. Ene og alene for at give ham muligheden for at være HAM. 

Snak med ham. Spørg om det er noget han har lyst til?? Det behøver jo ikke være for evigt.

Anmeld

10. marts 2014

liten-mamma

Tak for svar. Mine forældre gik fra hinanden da jeg var lille. Der delte de min søster og jeg. De fandt så sammen igen. For at blive skilt senere.

jeg overvejer kun denne løsning af hensyn til min dreng i håb om der kan blive plads til HAM . Ikke en løsning jeg ville gøre ellers

Det var også derfor mine forældre valgte at dele os (jeg ville også hellere bo hos min far) og man må sige at det hjalp og fungerede rigtig godt! Min lillebror og jeg gik hinanden på nerverne og der var evig og altid konflikter mellem os, så det var rigtig godt for os at bo lidt hver sig også så min mor ikke skulle bruge al hendes tid på at skælde min bror ud, men derimod lave nogle hyggelige ting sammen. 

Vil så også sige, at jeg synes barnet skal være med til at bestemme hvor det vil bo. Der kommer intet godt ud af at "tvinge" dem til at bo hos f.eks far, hvis h*n hellere vil være hos sin mor.

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

Ciss skriver:

Jeg kunne ikke forestille mig at splitte en søskenflok på den måde - med mindre det var barnets eget valg, at vedkommende selv kommer og siger "Jeg vil hellere bo hos far end sammen med jer andre."

Familie drejer sig rigtig meget om samhold og at høre til, og det ødelegger man ved at vælge den ene fra - også selv om det ikke er sådan man siger det.

Men der findes jo mellemløsninger. Jeg kender en familie, hvor de to børn veksler mellem mor og far efter et skema, hvor de hver tredje uge begge er hos mor, og de to andre uger er den ene hos faren og den anden hos moren og så bytter de hver uge.

Det vigtige bliver at finde en variant, som børnene kan trives med, men jeg tror absolut ikke, at man direkte skal skille dem.

Lykke til med det hele. Ved at det er vanskeligt.

Det er heller ikke på tale blot en tanke jeg har fået idag. 

Ja familie handler om sammenhold men ikke for hver en pris. Og grunden til jeg overvejer denne løsning er at det ene barn betaler er stor pris. Så for at give ham luft og muligheden for at være HAM.

Anmeld

10. marts 2014

helle85

bøllen skriver:

Nej vil ikke sige de har et specialt tæt bånd. Ved godt man siger tvillinger er tætte men ikke i vores tilfælde. De har svært ved at være sammen uden det ender i uvenskab. 

okay ja så ved jeg det ikke, desværre

i kan jo også gøre det i syntes er bedst også se hvordan det gå

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

liten-mamma skriver:

Det var også derfor mine forældre valgte at dele os (jeg ville også hellere bo hos min far) og man må sige at det hjalp og fungerede rigtig godt! Min lillebror og jeg gik hinanden på nerverne og der var evig og altid konflikter mellem os, så det var rigtig godt for os at bo lidt hver sig også så min mor ikke skulle bruge al hendes tid på at skælde min bror ud, men derimod lave nogle hyggelige ting sammen. 

Vil så også sige, at jeg synes barnet skal være med til at bestemme hvor det vil bo. Der kommer intet godt ud af at "tvinge" dem til at bo hos f.eks far, hvis h*n hellere vil være hos sin mor.

Tak for svar. De har nemlig mange konflikter. Og det går udover os alle. Og da de 2 andre er sensitive skal der tages mange hensyn hvilket den sidste betaler prisen for. Så det er kun i mine overvejelser af hensyn til ham. For han skal få ro. 

Anmeld

10. marts 2014

EnSødMor

bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Jeg selv er skilsmisse barn, vi er 4 søskende, alle undtage mig kom med min mor til Sjælland og jeg blev i Jylland med min far, der var jeg alene i 2 år! 

Jeg syntes det kommer meget an på hvor langt i flytter fra hinanden om i som voksne stadig kan snakke sammen som forældre? - Syntes i skal tale om det jer forældre og de to store, hvis i skal bo i samme by eller næsten syntes jeg ikke det er synd at skille dem af, de kan jo cykle frem og tilbage og besøge hinanden? ;-) 

Men hvis i skal bo langt fra hinanden så de sjældent ville se hinanden ville det være synd, men tag en snak med dem, ikke for at de skal "vælge mellem jer" men lave en god løsning for jer alle ;-) 

håber i finder en løsning, kan godt forstå du gerne vil passe på dine sensitive børn..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.