Skilsmisse - dele søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

bøllen

isabellasmor skriver:

jeg ville aldrig skille mine børn ad..  til dig. 

Nej det ville jeg bestemt heller ikke. Men må også se objektivt på alle i familien så alle kommer til at trives. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

merethe

Profilbillede for merethe
bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

En skilsmisse kan være meget hårdt for børnene at gennemgå, og hvis man også skiller søskende ad, så tror jeg, at det kun gør det endnu være.  Man kan nemt føle sig fravalgt af mor/far.

jeg er selv en tvilling og jeg ville havde været knust hvis min tvilling blev "taget" fra mig. 

Hvorfor spørger du ikke børnene, hvor de vil bo ?

Jeg ville personlig ikke skille søskende ad, med mindre de selv ønskede det

Anmeld

10. marts 2014

liten-mamma

Tak for svar. De har nemlig mange konflikter. Og det går udover os alle. Og da de 2 andre er sensitive skal der tages mange hensyn hvilket den sidste betaler prisen for. Så det er kun i mine overvejelser af hensyn til ham. For han skal få ro. 

Det forstår jeg godt og synes det er godt, at du tænker på hvad der er bedst for dine børn. 

Jeg kan kun sige, at det var en god løsning for min bror og jeg. 

Men som nogle andre skriver, så tag en snak med ham og hør hvad han vil.

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

EnSødMor skriver:

Jeg selv er skilsmisse barn, vi er 4 søskende, alle undtage mig kom med min mor til Sjælland og jeg blev i Jylland med min far, der var jeg alene i 2 år! 

Jeg syntes det kommer meget an på hvor langt i flytter fra hinanden om i som voksne stadig kan snakke sammen som forældre? - Syntes i skal tale om det jer forældre og de to store, hvis i skal bo i samme by eller næsten syntes jeg ikke det er synd at skille dem af, de kan jo cykle frem og tilbage og besøge hinanden? ;-) 

Men hvis i skal bo langt fra hinanden så de sjældent ville se hinanden ville det være synd, men tag en snak med dem, ikke for at de skal "vælge mellem jer" men lave en god løsning for jer alle ;-) 

håber i finder en løsning, kan godt forstå du gerne vil passe på dine sensitive børn..  

Tak for svar.

fungerede det fint for jer ? Og ved du hvorfor dine forældre træf den beslutning ? 

vi ville blive boende relativt tæt på hinanden. 

Det er blot en tanke jeg har tænkt idag. Og faktisk mest af hensyn til ham som ikke er sensitiv da han desværre betaler en stor pris i forhold til de andre er sensitive. 

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

merethe skriver:

En skilsmisse kan være meget hårdt for børnene at gennemgå, og hvis man også skiller søskende ad, så tror jeg, at det kun gør det endnu være.  Man kan nemt føle sig fravalgt af mor/far.

jeg er selv en tvilling og jeg ville havde været knust hvis min tvilling blev "taget" fra mig. 

Hvorfor spørger du ikke børnene, hvor de vil bo ?

Jeg ville personlig ikke skille søskende ad, med mindre de selv ønskede det

Er slet ikke i tvivl om en skilsmisse er hård. 

Mine tvillinger har ikke det tætte tvillinger bånd som andre har. Deres forhold bære stor præg af konflikter, uvenskab og kampe.

så tanken er ene og alene af hensyn til ham som ikke er sensitiv. Normalt ville jeg aldrig skille søskende ad.

Anmeld

10. marts 2014

EnSødMor

bøllen skriver:

Tak for svar.

fungerede det fint for jer ? Og ved du hvorfor dine forældre træf den beslutning ? 

vi ville blive boende relativt tæt på hinanden. 

Det er blot en tanke jeg har tænkt idag. Og faktisk mest af hensyn til ham som ikke er sensitiv da han desværre betaler en stor pris i forhold til de andre er sensitive. 

Hmm... Altså min mor og far blev meget uvenner, så de forlod hinanden meget hurtigt! Min mor sagde at jeg skule blive hos min far så følte mig valgt fra i lang tid, snakkede slet ikke med min mor i 1 år! Men heldigvis lyder det ikke til at være tilfældet hos jer... 

Men efter lidt tid fungerede det fint for mig, og os andre, vi så hinanden hver 14 dag. Så det var fint... 

Senere hen flyttede min far og jeg til samme by og min mor og far snakkede sammen som venner og gør de stadig idag, så der var vi lidt over det hele... ;-) 

jeg tænker dine to store på 12 sagtens kunne finde på at besøge jer som forældre når de havde lyst, men det er vigtigt i tager dem med i samtalen så de bliver hørt! Men jeg syntes det er er fint forslag, jeg havde gjort som du.. ;-) For det er nemlig syg at den ene skal skubbes lidt væk for at de andre bliver taget mere af... ;-) Han har klart bedst af at komme lidt ud og være ham selv.. ;-) 

Anmeld

10. marts 2014

B&J

Søde snak med din store dreng om det og hvis han får det beder vil jeg ikke tvivle så vil jeg lade ham flytte hjem til far... og han kan jo altid komme tilbage eller komme på besøg tit

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

EnSødMor skriver:

Hmm... Altså min mor og far blev meget uvenner, så de forlod hinanden meget hurtigt! Min mor sagde at jeg skule blive hos min far så følte mig valgt fra i lang tid, snakkede slet ikke med min mor i 1 år! Men heldigvis lyder det ikke til at være tilfældet hos jer... 

Men efter lidt tid fungerede det fint for mig, og os andre, vi så hinanden hver 14 dag. Så det var fint... 

Senere hen flyttede min far og jeg til samme by og min mor og far snakkede sammen som venner og gør de stadig idag, så der var vi lidt over det hele... ;-) 

jeg tænker dine to store på 12 sagtens kunne finde på at besøge jer som forældre når de havde lyst, men det er vigtigt i tager dem med i samtalen så de bliver hørt! Men jeg syntes det er er fint forslag, jeg havde gjort som du.. ;-) For det er nemlig syg at den ene skal skubbes lidt væk for at de andre bliver taget mere af... ;-) Han har klart bedst af at komme lidt ud og være ham selv.. ;-) 

Tak fordi du vil dele din erfaring. Der er jo mange tanker i forbindelse med beslutning om hvad der er rigtigt.

Lyder som deres skilsmisse var en barsk omgang. Kan godt forstå du følte dig fravalgt. Hvilket jeg selvfølgelig er bange for han ville gøre.

hvordan er forholdet til dine søskende idag ??

jeg har kun tænkt tanken af hensyn til ungerne. Deres forhold er meget belastet. 

Tænker nemlig som dig, at det kunne gavne ham at få lidt ro. 

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

B&J skriver:

Søde snak med din store dreng om det og hvis han får det beder vil jeg ikke tvivle så vil jeg lade ham flytte hjem til far... og han kan jo altid komme tilbage eller komme på besøg tit

Hvis bare jeg viste søde  Hvad det rigtige var. Blot en tanke jeg fik idag efter endnu en morgen hvor de bare ikke kunne sammen. 

Ja vil helt sikkert tage en snak med ham når det kommer så langt. P.t ved de endnu intet pga af vores ferie.

Anmeld

10. marts 2014

Mor til Majbørn

bøllen skriver:

Ja de store er tvillinger . 

Hvis de er 12, må de reelt selv bestemme. Nu ser jeg du skriver andetsteds, at de ikk er specielt tætte - så hvad med at spørge dem om hvad de vil, og understrege at ingen bliver sure eller kede af deres valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.