Skilsmisse - dele søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

B&J

bøllen skriver:

Hvis bare jeg viste søde  Hvad det rigtige var. Blot en tanke jeg fik idag efter endnu en morgen hvor de bare ikke kunne sammen. 

Ja vil helt sikkert tage en snak med ham når det kommer så langt. P.t ved de endnu intet pga af vores ferie.

det kan jeg godt forstå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

wamse

Min ældste søn boede hos sin far, mens den yngste boede hos mig. De har efterfølgende fået halvsøstre begge steder.

Det har fungeret godt her, og 100% taget afsæt i børnenes behov og ikke vores.

Anmeld

10. marts 2014

VIPpigen

Når de har den aldre de 2 store, så ville jeg have dem med på sammenråd... Ingen skulle bestemme om jeg skulle bo ved min mor, eller far når jeg er over 12. Mine forældre blev skilt da jeg var 14, og jeg flyttede hjem til min far da jeg var 15. Magtede bare ikke at bo ved min mor... Så måske de selv har et ønske. Men det kommer også meget an på hvor langt i flytter fra hinanden

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Ikke den løsning jeg ville vælge umiddelbart, men de ældste er da store nok til at de kan spørges hvis de synes det er en god løsning skal det da være sådan

Anmeld

10. marts 2014

Pinkrose

bøllen skriver:

Er det i en skilsmisse synd at dele børnene ?

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Jeg kommer fra en søskende flok på 4 og vi blev delt så 2 det ene sted og 2 det andet sted.

Og det har været hårdt kun at være weekend søskende, og faktisk først som voksende vi blev rigtig tætte da vi ikke kendte hinanden som hverdags personer.

Men dine to ældste drenge er jo rent faktisk så gamle at de selv ville kunne vælge hvor de skulle bo hvis man ser ud fra statsforvaltningen skriver.

Jeg ville sætte de to store ned sammen med deres far, og få alle kort på bordet omkring det her og så høre hvad deres egne ønsker og tanker er.

Anmeld

10. marts 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
bøllen skriver:

Har 3 drenge på 12-12-4 . Ville det være synd at dele de 2 store. Så den ene bor hos mig sammen med den mindste. Og den anden bor hos far. 

Grunden til jeg overvejer dette er, at de 2 som evt skulle bo hos mig er sensitive. Og jeg kan mærke at det går udover det sidste barn. Så for at give barnet plads.

ikke en løsning jeg ville ønske . Men ene og alene overvejer af hensyn til mit barn. Men er bange for barnet vil følge sig valgt fra. 

Jeg ville aldrig gøre det.

Min kærestes forældre blev skilt da han og hans søster var 11 og 12 år. Søster blev ved Mor og drenge kom med sin far. Det har helt klart ødelagt både forholde mellem børn og forældre men det har også ødelagt noget mellem de to søskende. De kunne ligeså godt have været fætter og kusine og der er følelser af svigt og til og fravalg alle parter imellem.

Anmeld

10. marts 2014

Dr. House

bøllen skriver:

Det er bedst for søskende at vokse op sammen, men nogle gange kan det bare ikke være sådan.

Hvis du deler dine børn, så sørg for at mindst hver 2 weekend er børnene samlet, enten hos dig eller din partner, så børnene stadig ses jævnligt.

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

Dr. House skriver:

Det er bedst for søskende at vokse op sammen, men nogle gange kan det bare ikke være sådan.

Hvis du deler dine børn, så sørg for at mindst hver 2 weekend er børnene samlet, enten hos dig eller din partner, så børnene stadig ses jævnligt.

Er helt enig med dig . 

Anmeld

10. marts 2014

Lykke:)

bøllen skriver:

Ja!

Jeg er SÅ lykkelig for, at jeg og mine trillingebrødre ikke blev delt da mine forældre blev skilt. I sådanne situationer har man som søskende bare så meget brug for hinanden. (Vi havde i hvert fald)

Anmeld

10. marts 2014

bøllen

wamse skriver:

Min ældste søn boede hos sin far, mens den yngste boede hos mig. De har efterfølgende fået halvsøstre begge steder.

Det har fungeret godt her, og 100% taget afsæt i børnenes behov og ikke vores.

Tak for svar .

må jeg spørge om hvordan deres forhold er idag ? Og har jeres beslutning har negative konsekvenser ?

prøver at tænke alle løsninger igennem så ALLES behov tilgodeses . Ikke fordi jeg ønsker det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.