Svært at tabe baby vægt 2 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

lycly

liten-mamma skriver:

Det her er til jer der har fået mere end 1 barn;

var det sværere at smide de ekstra kg efter 2 eller 3 graviditet? 

Jeg tog 3 kg på i min graviditet, sluttede på 61 kg og efter 5-6 ugers tid vejede jeg 45 kg. Idag vejer jeg 51 kg. Tænker så om det er sværere at tabe sig efter 2, 3 graviditet

For mig var det det samme. Men jeg tog så også stort set heller ikke på. Var på +7 kg første gange og omkring +9 anden gang. Og jeg tabte mig lynhurtigt begge gange
Tror bare det handler om at komme ud og gå med barnevognen og så kommer det selvfølgelig an på hvor meget man tager på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

liten-mamma

LuLy skriver:

For mig var det det samme. Men jeg tog så også stort set heller ikke på. Var på +7 kg første gange og omkring +9 anden gang. Og jeg tabte mig lynhurtigt begge gange
Tror bare det handler om at komme ud og gå med barnevognen og så kommer det selvfølgelig an på hvor meget man tager på

Dejligt at høre det intet problem har været for dig  

Er bare så skræklagen for at blive tyk med løs hud og strækmærker i så ung en alder 

Anmeld

7. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

liten-mamma skriver:

Puha det lyder godt nok hårdt og forstår godt det til tider har trukket tænder ud. Dejligt i har været gode til at deles om opgaverne, det behøver man sgu for at hænge bare lidt sammen  

Skal vidst ikke brokke mig. De første 4 mdr var hårde, men ellers er vores datter et pragt eksemplar og vi får tit af vide af andre forældre, at de misunder at vi har så nemt et barn. Det er kun dejligt jo!

Ja vi havde jo regnet med at hun ville være et pragt eksemplar som sin storebror...

Han sov 9-11 timer i streg om natten uden at vågne - fra han var 2 dage gammel, sov 1 time til formiddag, 3-4 timer til middag og som regl en lille amme morfar om eftermiddagen.  

Dertil var han ikke syg de første 2 år - aldrig reageret på tænder eller vaccinationer, fik første gang penicillin som 2½ årig. Først som 3,7 årig lagde han sin 3-4 timers middagslur på hylden og sover stadig 12-13 timer hver nat..

Så får vi freya, hun reagerer bare på alt; tænder, vaccinationer, penicillin, syg konstant (på heldige mdr har vi 1-2 raske dage), sover ikke sammenhængende, feber kramper osv.

Men derfor elsker vi hende alligevel...

Ja, aner heller ikke hvordan vi har overlevet. Men på et tidspunkt når man ud over trætheds punktet og så fortsætter man bare...

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Ja vi havde jo regnet med at hun ville være et pragt eksemplar som sin storebror...

Han sov 9-11 timer i streg om natten uden at vågne - fra han var 2 dage gammel, sov 1 time til formiddag, 3-4 timer til middag og som regl en lille amme morfar om eftermiddagen.  

Dertil var han ikke syg de første 2 år - aldrig reageret på tænder eller vaccinationer, fik første gang penicillin som 2½ årig. Først som 3,7 årig lagde han sin 3-4 timers middagslur på hylden og sover stadig 12-13 timer hver nat..

Så får vi freya, hun reagerer bare på alt; tænder, vaccinationer, penicillin, syg konstant (på heldige mdr har vi 1-2 raske dage), sover ikke sammenhængende, feber kramper osv.

Men derfor elsker vi hende alligevel...

Ja, aner heller ikke hvordan vi har overlevet. Men på et tidspunkt når man ud over trætheds punktet og så fortsætter man bare...

Det var da to modsætninger i har fået, var? 

Øv med øv på at det ikke har været lutter lagkage med Freya, men ja man klare det jo fordi man ikke har andet valg, kan man sige. Det som om man vender sig til minus søvn på kontoen  

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma skriver:

Det var da to modsætninger i har fået, var? 

Øv med øv på at det ikke har været lutter lagkage med Freya, men ja man klare det jo fordi man ikke har andet valg, kan man sige. Det som om man vender sig til minus søvn på kontoen  

På alle tænkelige punkter...

Storebror har altid været en laang tynd bønne, hvor freya er en lille kompakt prut...

På trods af at der kun var 1 cm og 10 g mellem dem da de kom ud.

Så har freya der bliver 2 år i næste mdr samme længde som storebror havde til sin 1 års fødselsdag..

Ja. vi er da stadig i live...

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Mor til Frederic og Freya skriver:

På alle tænkelige punkter...

Storebror har altid været en laang tynd bønne, hvor freya er en lille kompakt prut...

På trods af at der kun var 1 cm og 10 g mellem dem da de kom ud.

Så har freya der bliver 2 år i næste mdr samme længde som storebror havde til sin 1 års fødselsdag..

Ja. vi er da stadig i live...

Sjovt at der kan være så stor en forskel og så på alle måder. 

Håber virkelig nr 2 går i vores datters fodspor  H*n må dog godt være bare 1 kg tungere ved fødslen. 

Ja det bliver man jo nød til, men thumbs up for det! 

Anmeld

8. marts 2014

liten-mamma skriver:

Sjovt at der kan være så stor en forskel og så på alle måder. 

Håber virkelig nr 2 går i vores datters fodspor  H*n må dog godt være bare 1 kg tungere ved fødslen. 

Ja det bliver man jo nød til, men thumbs up for det! 

Fik du et lille nips første gang?

Frederic var 52 cm - 3200 g, tabte sig ikke og Freya var 51 cm - 3190 g, men tabte sig til under 2900 g. De måtte skifte det bånd med cpr nr nogle gange, da hun blev ved med at tabe sig.

Ja det er helt vildt mærkelig...

Anmeld

8. marts 2014

2babygirls

liten-mamma skriver:

Det her er til jer der har fået mere end 1 barn;

var det sværere at smide de ekstra kg efter 2 eller 3 graviditet? 

Jeg tog 3 kg på i min graviditet, sluttede på 61 kg og efter 5-6 ugers tid vejede jeg 45 kg. Idag vejer jeg 51 kg. Tænker så om det er sværere at tabe sig efter 2, 3 graviditet

som du beskriver dig selv har du INTET at frygte
jeg fik min den første som 26årig og tabte alt igen og forblev undervægtig til jeg fik nr to som 28 årig, og ligger igen på vippen til undervægtig.
SYnes min krop ligner sig selv inden to graviditeter og jeg træner ikke... andet end at sidde på sofaen og kører aaaalt for meget kage ind på arbejdet. Dog er huden ikke top stram som inden jeg fik børn, men ikke noget der er grimt.

Anmeld

8. marts 2014

lycly

liten-mamma skriver:

Dejligt at høre det intet problem har været for dig  

Er bare så skræklagen for at blive tyk med løs hud og strækmærker i så ung en alder 

Hvis du ikke tog særlig meget på første gang og hurtigt tabte dig, så tror jeg det bliver det samme næste gang

Synes ofte at det er sådan at enten har man tendens til at tage på under graviditet eller også har man ikke

Anmeld

8. marts 2014

Lukas&Liam<3

Jeg tror ikke du får nogle problemer du ser jo super godt ud.

Så se i bare at komme i gang :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.