Svært at tabe baby vægt 2 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

liten-mamma

Maja88 skriver:

For mig var det klart nemmere anden gang

Skønt at høre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

liten-mamma

Tak for svar alle sammen  

Kan læse at det slet ikke behøver at være sværere at tabe sig anden gang, men at de ekstra kg ikke er fordelt så godt på kroppen. 

Tror i ikke det kommer meget an på hvor meget man tager på, alder og ens figur fra før graviditet? 

Jeg mener, jeg er jo meget slank, ingen løs hud eller strækmærkef og er kun 19 år. Måske min krop er bedre rystet eller hvad man siger Giver det overhovedet mening?

Anmeld

7. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

liten-mamma skriver:

Det her er til jer der har fået mere end 1 barn;

var det sværere at smide de ekstra kg efter 2 eller 3 graviditet? 

Jeg tog 3 kg på i min graviditet, sluttede på 61 kg og efter 5-6 ugers tid vejede jeg 45 kg. Idag vejer jeg 51 kg. Tænker så om det er sværere at tabe sig efter 2, 3 graviditet

Jeg tog 12 kg på første gang, endte som normal vægtig og beholdte alle 12 kg.

Med nr 2 tog jeg i alt 6 kg på og tabte over 1 kg om dagen de første 14 dage... Dette påvirkede dog min mælk så meget at hun blev ved med at tabe sig pga der ingen næring var i mit mælk.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Jeg tog 12 kg på første gang, endte som normal vægtig og beholdte alle 12 kg.

Med nr 2 tog jeg i alt 6 kg på og tabte over 1 kg om dagen de første 14 dage... Dette påvirkede dog min mælk så meget at hun blev ved med at tabe sig pga der ingen næring var i mit mælk.

Så du var undervægtig da du blev gravid? 

Det sidste med at tabe sig så meget lyder meget som mig. Jeg måtte også droppe amningen efter 4 uger pga. der ingen  næring var i.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma skriver:

Så du var undervægtig da du blev gravid? 

Det sidste med at tabe sig så meget lyder meget som mig. Jeg måtte også droppe amningen efter 4 uger pga. der ingen  næring var i.

Ja med den første var jeg...

Gik fra undervægtig og til normal vægtig..

Jeg ville amme, fik vendt båden på ret køl og fik lov at amme. Så kom sp og kontrol vejede hende 2 gange om ugen.. Manden smurte en madpakke til mig hver aften/morgen, så var det nemmere for mig at tage noget. For freya var ekstrem sensetiv og kunne hverken ligge i barnevogn eller alene de første mange mdr.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja med den første var jeg...

Gik fra undervægtig og til normal vægtig..

Jeg ville amme, fik vendt båden på ret køl og fik lov at amme. Så kom sp og kontrol vejede hende 2 gange om ugen.. Manden smurte en madpakke til mig hver aften/morgen, så var det nemmere for mig at tage noget. For freya var ekstrem sensetiv og kunne hverken ligge i barnevogn eller alene de første mange mdr.

Okay, puha ved præcis hvad du gennemgik. Men da dejligt at du blev normal vægtig og ikke havde ekstra overflødige kg at slås med. 

Jeg blev selv undervægtig efter fødslen og vejede 13 kg for lidt, så kender alt til det med at skulle have hjælp til at få noget ned. Min datter var også meget mor-syg de første 4 mdr. Hun ville kun være hos mig og ville næsten aldrig ligge selv, så der var ikke ligefrem tid til at spise.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma skriver:

Okay, puha ved præcis hvad du gennemgik. Men da dejligt at du blev normal vægtig og ikke havde ekstra overflødige kg at slås med. 

Jeg blev selv undervægtig efter fødslen og vejede 13 kg for lidt, så kender alt til det med at skulle have hjælp til at få noget ned. Min datter var også meget mor-syg de første 4 mdr. Hun ville kun være hos mig og ville næsten aldrig ligge selv, så der var ikke ligefrem tid til at spise.

Ja det er bare ikke sjovt...

Gid det bare var mor glad hun led af, kunne ingen steder tage med hende og vi bor ude på lars tyndskids mark uden mulighed for indkøb i gå afstand.

Så følte mig godt nok indespærret, en tur i fakta og jeg havde en skrigende freya i op til 12 timer, hvor jeg gik op/ned af gulvet med hende svøbt i en dyne..

Og først her som 20 mdr kan hun sove mere end 1-2½ time i streg om natten.

Er ret stædig anlagt, så ha jeg først sat mig noget i hovedet - så gennemfører jeg det..

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Ja det er bare ikke sjovt...

Gid det bare var mor glad hun led af, kunne ingen steder tage med hende og vi bor ude på lars tyndskids mark uden mulighed for indkøb i gå afstand.

Så følte mig godt nok indespærret, en tur i fakta og jeg havde en skrigende freya i op til 12 timer, hvor jeg gik op/ned af gulvet med hende svøbt i en dyne..

Og først her som 20 mdr kan hun sove mere end 1-2½ time i streg om natten.

Er ret stædig anlagt, så ha jeg først sat mig noget i hovedet - så gennemfører jeg det..

Hold da op, det lyder godt nok ikke sjovt! Du må da efterhånden være udmattet, men sejt gået  

Husker selv alt for godt hvordan jeg gik frem og tilbage i lejligheden med Nicoline svøbt ind i dynen. Hun ville aldrig sove om dagen, max 15 minutter ad gangen, så hun var MEGET pjævset! Heldigvis har hun altid sovet godt om natten, gudskelov!

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma skriver:

Hold da op, det lyder godt nok ikke sjovt! Du må da efterhånden være udmattet, men sejt gået  

Husker selv alt for godt hvordan jeg gik frem og tilbage i lejligheden med Nicoline svøbt ind i dynen. Hun ville aldrig sove om dagen, max 15 minutter ad gangen, så hun var MEGET pjævset! Heldigvis har hun altid sovet godt om natten, gudskelov!

Vi var heldigvis gode til at deles om nætterne, han tog ofte baby alarm med ind i stuen - så jeg kunne få bare lidt sammenhængende om natten..

Men efter hun endelig fik fjernet polypper, så er hun begyndt at sove bedre om natten - juhu... Desvære har hun været syg med allergi - høfeber - nældefeber - div betændelser (lunge, hals, øre, øjen) lige fra hun var få uger. Så det trækker også tænder ud.

Oveni har jeg skiftende arbejdstider, så når jeg havde afl ungerne - var det hjem i seng og sove...

Men ja de første 3-4 mdr sov hun sammen med mig i vores seng, mest for at jeg kunne få slappet af og sovet bare lidt. Hun tog heller ikke mere end 10-30 minutter af gangen om dagen.

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Mor til Frederic og Freya skriver:

Vi var heldigvis gode til at deles om nætterne, han tog ofte baby alarm med ind i stuen - så jeg kunne få bare lidt sammenhængende om natten..

Men efter hun endelig fik fjernet polypper, så er hun begyndt at sove bedre om natten - juhu... Desvære har hun været syg med allergi - høfeber - nældefeber - div betændelser (lunge, hals, øre, øjen) lige fra hun var få uger. Så det trækker også tænder ud.

Oveni har jeg skiftende arbejdstider, så når jeg havde afl ungerne - var det hjem i seng og sove...

Men ja de første 3-4 mdr sov hun sammen med mig i vores seng, mest for at jeg kunne få slappet af og sovet bare lidt. Hun tog heller ikke mere end 10-30 minutter af gangen om dagen.

Puha det lyder godt nok hårdt og forstår godt det til tider har trukket tænder ud. Dejligt i har været gode til at deles om opgaverne, det behøver man sgu for at hænge bare lidt sammen  

Skal vidst ikke brokke mig. De første 4 mdr var hårde, men ellers er vores datter et pragt eksemplar og vi får tit af vide af andre forældre, at de misunder at vi har så nemt et barn. Det er kun dejligt jo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.