Et vidne tog et billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

loop

Stumpen skriver:

Synes bare den skal klares lokalt/internt..

Jeg kan ikke se hvorfor hele dk skal vide at en sfo har lavet ged i den, hvorfor ikke gå til sfo'en... For igen nej deres handling var ikke ok!

Jeg tror, at en af grundene til at det er blevet sådan er, at der har været mange sager, ikke bare i offentligt regi, men generelt, hvor det har vist sig, at der ikke sker noget i sagen, før det kommer i medierne.

Jeg synes det er vigtigt, at disse sager kommer frem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Jo det kan de godt. 
Men derfor kan andre vel også godt vide hvad der sker, hvor vi ikke er. 

Sådan er det jo med nyheder. alt kan klares bedre i hemmelighed, men intresserer os at læse om andre. Hvis alt skulle holdes hemmeligt, var der jo ingen nyheder. 

Hva rager det os, at en kvinde, eller barn er blevet misbrugt, dræbt, eller en er blevet slået ned, at en fangevogter har haft sex med en fange, en mand har ulovlige våben. 

Intet af det rager os, der ikke er en del af det, men derfor bliver der skrevet om det. 

Ellers kan vi jo bare lukke aviser, ugeblade og internetsider, fordi det rager os jo ikke hvad andre gør. 

I min verden er der stor forskel på sensations-/skandalehistorier og nyheder. 

Ikke dermed sagt at jeg betragter alle de eksempler du nævnte som sensationshistorier. 

Anmeld

7. marts 2014

lineog4

mor:) skriver:

Ikke dermed sagt at jeg betragter alle de eksempler du nævnte som sensationshistorier. 

Men er en stor del af det der dækker nyhedsfladen ikke sensation frem for nyheder? Bare tag politik,  hvor det efterhånden handler om et enkelt personer i højere grad end indhold og ideologi.

Denne historie er på landsplan også i mine øjne sensation,  men det lærer der har forhold til elev, børn der dør fordi de får halmballe ned over sig osv osv osv også

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Ja, men alle nyhederne kan jo ikke kun være kæmpe store. 
Der er forskel på nyhederne der kommer i medierne. 

Nogen gange sidder man tænker, hvorfor er det kommet i nyhederne, men den her artiklen mener jeg helt sikkert skulle i nyhederne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.