Et vidne tog et billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Stumpen

Muhmi skriver:

Hvis man begynder at køre hetz mod andre pædagoger er man da heller ikke for klog Det er jo ikke alle pædagoger der gør sådan noget, langt fra vil jeg da håbe Men når der så er nogle pædagoger, der skal passe vores børn, der bare skider på reglerne og udsætter ens unger for unødig fare, så skal det da frem.. Vi skal da ikke bare vende det blinde øje til og så håbe det ikke sker igen.

jeg synes personligt det er rart at vi holder øje med hinanden, og retter hinandens fejl hvis den fejl kan skade andre.

Hvad de to pædagoger gør i deres fritid rager mig en høstblomst, men mens de passer på andres børn, så er det deres primære opgave, ikke at være dovne og udsætte børnene for fare.

Synes bare den skal klares lokalt/internt..

Jeg kan ikke se hvorfor hele dk skal vide at en sfo har lavet ged i den, hvorfor ikke gå til sfo'en... For igen nej deres handling var ikke ok!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Stumpen

Yurie skriver:

Ja men han må da have været bekymret hvis han prøvede at stoppe dem. 

Men vi ved ikke hvordan det er kommet ud i medierne, så det vel heller ikke ok at sidde og beskylde ham for at være paparazzi.. 

Vi ved bare at det er endt i medierne,pædagogerme får deres dom i dag, efter møde med lederen. 

Og så kan det vel være ligemeget om han har taget et billede eller ej. Der er så mange der tager billeder af ting, og lægger dem på fb, twitter eller instragram, af ting de synes er mærkelige, dumme.. 

Men der her billede er jeg glad for at det er blevet taget. Hvordan det er kommet i medierne, rager mig en papand.

Ok 

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Tænker egentlig ofte hvordan pressen får historierne og billederne. Ville ikke selv tænke så langt så jeg tog billede af det (og gjorde jeg var det fordi det var mit barns sfo og jeg skulle ned og råbe meget højt).

Har dog selv prøvet efter jeg har skrevet i en lukket gruppe på Facebook flere gange at blive kontaktet af ude og hjemme om jeg ville med i bladet - så det behøver ikke være vidnet selv der har sendt billedet til pressen

Anmeld

6. marts 2014

Kløver

Jeg forstår i det hele taget ikke den store fremvisning og deling af andre, taget i smug hvor man udstiller folk, om det så er den her slags af de mere alvorlige, til dem i den lavere ende hvor folk sover/piller næse eller what ever

Anmeld

6. marts 2014

SandraXOXO

Hvis man dummer sig så meget, har man fortjent at blive udstillet offentligt, så forældre, chefer osv kan se for dem selv hvad der sker i deres børns liv når de er alene med pædagoger osv. Det er jo ikke et lille smut til bageren efter en kage eller noget andet uskyldigt, de har rendt på togskinner! Noget vi alle ved man ikke gør og slet ikke med børn! Men det jo bare min mening.

Anmeld

6. marts 2014

Mum33

Stumpen skriver:

Sådan står der i debatten omkring de pædagoger som førte en flok børn over togskinnerne...

jeg vil først understrege at jeg bestemt ikke synes det var ok det de gjorde og det er ikke det denne tråd handler om, men er vi virkelig blevet sådan at vi skal filme/fotografere alt hvad vi ser omkring os og sende det til aviserne?

hvorfor ikke i dette tilfælde køre op til børnehaven og sige jeg har set det og det og synes det er et forkert signal at sende vores børn at de bare kan skyde genvej over skinnerne, hvorfor skal folk udstilles? Der har sikkert været andre historier hvor vi også har leget paparazziaer (nok ikke stavet rigtig) 

ja det var bare en tanke som slog mig.. jeg er dp og gør sikkert noget andre finder forkert, men gør det i god tro eller med et ok argument, men jeg vil dog hellere at folk prikker mig på skulderen og spørger mig fremfor at jeg kan se et snigbillede af mig i den lokale avis eller på nettet..

Mediernes magt synes også bare man personligt skulle have henvendt sig til børnehaven og påpeget problemet. Synes folk kører sagen op ... 

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Abemor skriver:

Mediernes magt synes også bare man personligt skulle have henvendt sig til børnehaven og påpeget problemet. Synes folk kører sagen op ... 

Så du ved med 100% sikkerhed, hvordan billedet er endt i medierne? 

Som Lineog4 siger, det behøver ikke være ham der har sendt billedet. Det kan være sket på så mange måder. 

Og det er ligesom det aviser gør, bringe artikler, historier om hvad der sker i vores land. Og det er jo et vigtigt emne. 

Anmeld

6. marts 2014

Maria-s

I så grov en sag som denne (for synes den er rigtig, RIGTIG alvorlig) så synes jeg faktisk det er fint det kommer i lokal avisen (som jo var det oprindelige). Så er institutionen tvunget til handling. Så er der ikke noget der bliver "tysset ned". Og det sker så forhåbentlig ALDRIG igen. Hvis det havde været mit barn der var blevet hevet med over 8 (!!) spor, var jeg blevet STIKtosset og havde været meget, meget tæt på at kræve de pågældende pædagoger fyret. 

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Abemor skriver:

Vil lige sige det var en sfo - ikke det gør det bedre næsten tværtimod for en del af de børn skal om et par måneder i klub og selv gå rundt og børn lærer som bekendt af eksemplet.

Jeg har lige i går undervist i trafiksikkerhed sammen med sfo pædagoger,  en del af den fælles læreplan for os involvere trafiksikkerhed, måske så lidt underligt man vælger at fravige de regler der er på en tur.  

Jeg forventer når mine børn er i institution,  når de er i andre voksnes varetægt så overholder de voksne almindelige regler de går ikke over for rødt, skråer ikke over vejen i et sving, cykler ikke på fortorvet, går ikke steder hvor der er adgangforbudt osv og så er jeg egentlig ligeglad med hvor godt de har forberedt det, hvor meget tjek de har på det. ..

Skal det i ekstra bladet?  Hmm lugter lidt af sensation og nu skal vi pege fingre.  Bliver jeg harm ja det gør jeg sgu og opdagede jeg de gjorde noget tilsvarende i mine børns institutioner ville jeg tale med store ord og kræve hundrede procent forsikring på de fulgte regler også selvom de virker ligegyldige - for den vurdering er de små pus bare ikke i stand til at foretage og de skal bare lære en regel er en regel og bøjes ikke efter forgodtbefindende

Anmeld

6. marts 2014

Stumpen

Tak for jeres svar og kan sagtens følge alles meninger i denne sag, men for mig som person synes jeg det skulle holdes internt og i denne sag have nogle konsekvenser, men generelt synes jeg ikke om vores ligge-alt-på-nettet-mentalitet..

muligvis har fotografen ikke selv kontaktet avisen, men avisen må jo have hørt om fotografen et sted, hvis det er dem der har kontaktet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.