Et vidne tog et billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

lineog4

Stumpen skriver:

Tak for jeres svar og kan sagtens følge alles meninger i denne sag, men for mig som person synes jeg det skulle holdes internt og i denne sag have nogle konsekvenser, men generelt synes jeg ikke om vores ligge-alt-på-nettet-mentalitet..

muligvis har fotografen ikke selv kontaktet avisen, men avisen må jo have hørt om fotografen et sted, hvis det er dem der har kontaktet..

Kan godt forstå din modstand mod tanken om at alt skal forograferes og eksproprieres. Men det er jo nu en gang sådan der skabes nyheder. Det er jo ikke altid der lige står en betalt pressefotograf når begivenheden sker og derfor bruges billeder af øjenvidner.

Er det her så en historie der bør ramme medier - det er for mig to forskellige debatter.  

En mand/dame tog et billede - er det forkert?

Et nyhedsmedie smed det op som en nyhed - er det forkert? 

Jeg ved egentlig ikke om det er okay det ramte de lokale medier ogaå fordi det viser det er alt for nemt at skrå over hvor det er forbudt og farligt.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Pcokate

Stumpen skriver:

Se det er så noget helt andet, men forstår bare ikke hvorfor det skal FREM frem.. Hvorfor ikke gå til lederen eller kommunen som kan tage hånd om sagen... Går der så historier i byen om det de har gjort, så må der indkaldes til forældremøde, så forældre kan få en forklaring...

Forhåbentlig får dig andre til at tænke sig om i lign. Situationer. Så frem er godt, vi snakker trods alt om noget livsfarligt

Anmeld

6. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ville du ikke heller have at det kom frem, end at de gør det igen, og det måske går galt næste gang.?? 

Når vi tager billeder som ham, viser det en bekymring. 

Jeg tror du misforstår. Det er fint det kommer frem til institutionen og forældrene, men det rager egentlig ikke resten af landet. 

Anmeld

6. marts 2014

Yurie skriver:

Det er et billede. De lyttede ikke da han råbte til dem, så han tog et billede for at vise hvad de gjorde. 

Overvåge?? Fordi man tager et billede, når man bekymre sig for andre mennesker. 

Jeg vil hellere have der bliver taget et billede for meget, end et for lidt.ikke at jeg siger vi skal gå og kigger hinanden ovre skylderne og tage billeder af hinanden, men de her gør noget ulovligt og farligt, med børn de har ansvar for.

Er det at bekymre sig ved at ligge det på nettet eller give billedet videre til aviserne? Og så kan vi alle sammen sidde og forarges.

Ville det ikke nærmere være tale om bekymring hvis man gik til institutionslederen, ringede til kommunen, til pædagogisk konsulent eller andet relevant.?

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jeg tror du misforstår. Det er fint det kommer frem til institutionen og forældrene, men det rager egentlig ikke resten af landet. 

Igen, vi ved ikke hvordan sagen er gået. måske har lederen fået det af vide, før det endte i medierne. Det står jo ingen steder. 

Men igen, jeg synes ikke der er noget galt I at den her er kommet  medierne. ligesom med ham drengen der blev glemt, børn der er stukket af fra børnehave/vuggestue. 

Det er jo en skræmmende tanke at pædagoger kan finde på sådan noget, ligesom at pædagoger kan finde på at lade små børn græde i tre timer(når de skal sove), fordi de ikke har tid og sådan er deres politik. Det var også en sag jeg kunne finde på at gå til medierne med, hvis jeg oplevede det, for det er børnemishandling og det bør stoppes. 

Ja jeg ved godt at det her kun er sket engang, men alligevel. 

Vi stoler på at pædagogerne beskytter vores børn, når vi ikke kan. 

Anmeld

6. marts 2014

Yurie skriver:

Igen, vi ved ikke hvordan sagen er gået. måske har lederen fået det af vide, før det endte i medierne. Det står jo ingen steder. 

Men igen, jeg synes ikke der er noget galt I at den her er kommet  medierne. ligesom med ham drengen der blev glemt, børn der er stukket af fra børnehave/vuggestue. 

Det er jo en skræmmende tanke at pædagoger kan finde på sådan noget, ligesom at pædagoger kan finde på at lade små børn græde i tre timer(når de skal sove), fordi de ikke har tid og sådan er deres politik. Det var også en sag jeg kunne finde på at gå til medierne med, hvis jeg oplevede det, for det er børnemishandling og det bør stoppes. 

Ja jeg ved godt at det her kun er sket engang, men alligevel. 

Vi stoler på at pædagogerne beskytter vores børn, når vi ikke kan. 

Han må jo have lagt billedet et eller andet sted nettet. 

Men ville man ikke kunne stoppe at børn græder i tre timer ved netop at ringe til fx pædagogisk konsulent? Og for mit vedkommende er det to forskellige sager: det ene handler om den dårlige normering som skal frem da den påvirker hele Danmarks forældre og pædagoger, mens den her sag kun rager de forældre der har børn i den omtalte SFO og pædagogerne fra SFO'en

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Han må jo have lagt billedet et eller andet sted nettet. 

Men ville man ikke kunne stoppe at børn græder i tre timer ved netop at ringe til fx pædagogisk konsulent? Og for mit vedkommende er det to forskellige sager: det ene handler om den dårlige normering som skal frem da den påvirker hele Danmarks forældre og pædagoger, mens den her sag kun rager de forældre der har børn i den omtalte SFO og pædagogerne fra SFO'en

Det kan være en anden der har ringet til avisen, de er taget derud for at snakke med vidner og har fået billedet på den måde, Men jeg er sådan set ligeglad med hvordan de har fået det 

15-20børn der skriger, og ingen går ud og tjekker hos dem? Og så får forældrene af vide at de har haft en god dag. 

Jo man kan gå til pædagogisk konsulent, men det er stadigvæk en god artikel, og noget for de forældre der har børn i den vuggestue.

Men jeg tror ikke vi bliver enige om det her, du synes det er forkert og jeg synes ikke der er noget galt i at medierne har fået det billede og andre billeder der bliver sendt eller fundet af journalister. 

Anmeld

6. marts 2014

Yurie skriver:

Det kan være en anden der har ringet til avisen, de er taget derud for at snakke med vidner og har fået billedet på den måde, Men jeg er sådan set ligeglad med hvordan de har fået det 

15-20børn der skriger, og ingen går ud og tjekker hos dem? Og så får forældrene af vide at de har haft en god dag. 

Jo man kan gå til pædagogisk konsulent, men det er stadigvæk en god artikel, og noget for de forældre der har børn i den vuggestue.

Men jeg tror ikke vi bliver enige om det her, du synes det er forkert og jeg synes ikke der er noget galt i at medierne har fået det billede og andre billeder der bliver sendt eller fundet af journalister. 

Men du svarer jo ikke på nogen af spørgsmålene. Ville forældrene ikke lige så vel kunne blive gjort opmærksom på det hvis det blev klaret internt i institutionen? Hvad rager det egentlig os andre, andet end at vi kan sidde og blive forarget?

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Men du svarer jo ikke på nogen af spørgsmålene. Ville forældrene ikke lige så vel kunne blive gjort opmærksom på det hvis det blev klaret internt i institutionen? Hvad rager det egentlig os andre, andet end at vi kan sidde og blive forarget?

Jo det kan de godt. 
Men derfor kan andre vel også godt vide hvad der sker, hvor vi ikke er. 

Sådan er det jo med nyheder. alt kan klares bedre i hemmelighed, men intresserer os at læse om andre. Hvis alt skulle holdes hemmeligt, var der jo ingen nyheder. 

Hva rager det os, at en kvinde, eller barn er blevet misbrugt, dræbt, eller en er blevet slået ned, at en fangevogter har haft sex med en fange, en mand har ulovlige våben. 

Intet af det rager os, der ikke er en del af det, men derfor bliver der skrevet om det. 

Ellers kan vi jo bare lukke aviser, ugeblade og internetsider, fordi det rager os jo ikke hvad andre gør. 

Anmeld

6. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Stumpen skriver:

Tak for jeres svar og kan sagtens følge alles meninger i denne sag, men for mig som person synes jeg det skulle holdes internt og i denne sag have nogle konsekvenser, men generelt synes jeg ikke om vores ligge-alt-på-nettet-mentalitet..

muligvis har fotografen ikke selv kontaktet avisen, men avisen må jo have hørt om fotografen et sted, hvis det er dem der har kontaktet..

Der er mange lag i dette, og sidste - unødvendige - instans er de landsdækkende aviser. For DEM er det nødvendigt at sælge aviser, og kan der tales til læserens indre svinehund - pædagoger er uansvarlige hippier - så er der en god historie. 

Hvad angår lokalavisen og vidnets mulige kontakt til denne, så synes jeg faktisk, at sagen er relevant nok. Det er jo ikke kun et spørgsmål om, at nogle lokale pædagoger dummede sig big time - det er også en anledning til, at folk i Randers gøres opmærksomme på, at det her faktisk er livsfarligt. Når pædagogerne gør det, så gør andre det helt klart også - store skolebørn, fx, og var jeg randrusianer, ville jeg gribe anledningen og tale med mine børn om, at det både var forbudt og farligt. 

Så hvad enten vidnets motiv var at hænge pædagogerne ud eller at reagere på sin forfærdelse/forargelse/bekymring, vil jeg mene, at det er helt på sin plads, at lokalavisen bringer billedet. Ærgerligt for pædagogerne - men også aldeles selvforskyldt. Og ærligt talt: Hvem ved, om sagen havde nået skolechefen eller blot var blevet dysset ned, hvis vidnet kun henvendte sig til skolen eller forvaltningen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.