Stumpen skriver:
Tak for jeres svar og kan sagtens følge alles meninger i denne sag, men for mig som person synes jeg det skulle holdes internt og i denne sag have nogle konsekvenser, men generelt synes jeg ikke om vores ligge-alt-på-nettet-mentalitet..
muligvis har fotografen ikke selv kontaktet avisen, men avisen må jo have hørt om fotografen et sted, hvis det er dem der har kontaktet..
Der er mange lag i dette, og sidste - unødvendige - instans er de landsdækkende aviser. For DEM er det nødvendigt at sælge aviser, og kan der tales til læserens indre svinehund - pædagoger er uansvarlige hippier - så er der en god historie.
Hvad angår lokalavisen og vidnets mulige kontakt til denne, så synes jeg faktisk, at sagen er relevant nok. Det er jo ikke kun et spørgsmål om, at nogle lokale pædagoger dummede sig big time - det er også en anledning til, at folk i Randers gøres opmærksomme på, at det her faktisk er livsfarligt. Når pædagogerne gør det, så gør andre det helt klart også - store skolebørn, fx, og var jeg randrusianer, ville jeg gribe anledningen og tale med mine børn om, at det både var forbudt og farligt.
Så hvad enten vidnets motiv var at hænge pædagogerne ud eller at reagere på sin forfærdelse/forargelse/bekymring, vil jeg mene, at det er helt på sin plads, at lokalavisen bringer billedet. Ærgerligt for pædagogerne - men også aldeles selvforskyldt. Og ærligt talt: Hvem ved, om sagen havde nået skolechefen eller blot var blevet dysset ned, hvis vidnet kun henvendte sig til skolen eller forvaltningen?
Anmeld