Elbæk skriver:
Den vil jeg ikke svarer på. 
Jeg vil ikke støde nogen, og da jeg aldrig selv har haft sådan en mental lidelse, vil jeg heller ikke udtale mig. Jeg aner ikke hvad det indebærer. Men jeg synes det er synd hvis børn skal være vidne til en deprimeret forældre i døgndrift.
Og jeg er enig med mor
Ved aldrig nogensinde at vise, at mor også kan være sur og frustreret vil barnet opleve negative følelser som et tabu, som man ikke må udtrykke. At det er noget man skal pakke væk og kun vise overfor sig selv. Det kan godt ske du siger til dit barn "det er helt ok du er sur/ked af det/whatever", men hvis dit barn udelukkende, altid, evigt oplever smil, smil, smil fra dig, uanset hvilket lort der ske, uanset hvad der hænder, så vil det opleve de dårlige følelser som et tabu.
Prøver at være åben overfor forskelligheder, men jeg må indrømme jeg finder det ret chokerende, at du ikke en gang i det ekstreme tilfælde JulieWH nævner vil vise dine følelser for din søn.. Hvis min mor døde, og jeg skulle lade som om jeg bare var glad og lykkelig overfor min datter.. Nej, den tanke er helt forfærdelig!
Anmeld