En oplevelse på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

anynom

Elbæk skriver:

Overdrivelse fremmer forstående hva?

Men ja, overfor mit barn. 

Du bliver klogere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Det er ikke unaturligt, jeg ser bare det gode i alt, og helt ærligt - livet er sgu for kort til at gå og være negativ. ISÆR overfor ens børn!

Er du så også en af dem der mener, at folk med depression bare skal mande sig op og se det positive i livet?

http://www.en-af-os.dk/

Anmeld

5. marts 2014

Elbæk

JulieWH skriver:

Du bliver klogere  

Eller også skal du give plads til andre mennesker, med andre syn, holdninger og måder de gør tingene på.

Jeg ændre det aldrig, for sådan er det bare. Og jeg er ikke den eneste der gør tingene på den måde - Hvis folk vil være efter deres børn på deres dårlige dage, så vil jeg ikke blande mig, de skal bare ikke gøre det overfor mig.

Anmeld

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elbæk skriver:

Barnets alder er da ligegyldig.

Nej, men der er forskel på at sætte ord på sine trælse følelser, og så direkte at snappe af barnet.

Fx bliver jeg aldrig sur. Men siger at jeg synes det var træls gjort, og det er mor lidt træt af, hvad han har gjort noget jeg ikke brød mig om.

Eller hvis jeg har en dårlig dag, påvirker det aldrig ham. Jeg griner og hygger mig med ham til at han kommer i seng, og derefter er jeg bare irriteret eller hvad jeg end føler.

Det er ikke unaturligt, jeg ser bare det gode i alt, og helt ærligt - livet er sgu for kort til at gå og være negativ. ISÆR overfor ens børn!

Jeg synes nu ikke alder er ligegyldigt.

okay så dit barn skal ikke lære at det er okay at være sur i ny og næ? Dit barn skal altid gå rundt med et smil på læben uanset hvordan det må føle? 

Jeg synes stadig det virker unaturligt. 

Anmeld

5. marts 2014

Elbæk

Anonym skriver:

Er du så også en af dem der mener, at folk med depression bare skal mande sig op og se det positive i livet?

http://www.en-af-os.dk/

Den vil jeg ikke svarer på. 

Jeg vil ikke støde nogen, og da jeg aldrig selv har haft sådan en mental lidelse, vil jeg heller ikke udtale mig. Jeg aner ikke hvad det indebærer. Men jeg synes det er synd hvis børn skal være vidne til en deprimeret forældre i døgndrift.

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Jeg vil ikke støde nogen, og da jeg aldrig selv har haft sådan en mental lidelse, vil jeg heller ikke udtale mig. Jeg aner ikke hvad det indebærer. Men jeg synes det er synd hvis børn skal være vidne til en deprimeret forældre i døgndrift.

Jeg forstår ved gud ikke hvorfor du bliver ved med at tale om døgndrift, hele dagen osv. 

Anmeld

5. marts 2014

Elbæk

mor:) skriver:

Jeg synes nu ikke alder er ligegyldigt.

okay så dit barn skal ikke lære at det er okay at være sur i ny og næ? Dit barn skal altid gå rundt med et smil på læben uanset hvordan det må føle? 

Jeg synes stadig det virker unaturligt. 

Ikke mit barn. Men mig.

Han er en typisk dreng, med sine raserianfald og sure dage, og det skal han selvfølgelig blive ved med at have.

Måske synes du det, men det nok fordi du ikke selv er på samme måde. 

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Og jeg er enig med mor Ved aldrig nogensinde at vise, at mor også kan være sur og frustreret vil barnet opleve negative følelser som et tabu, som man ikke må udtrykke. At det er noget man skal pakke væk og kun vise overfor sig selv. Det kan godt ske du siger til dit barn "det er helt ok du er sur/ked af det/whatever", men hvis dit barn udelukkende, altid, evigt oplever smil, smil, smil fra dig, uanset hvilket lort der ske, uanset hvad der hænder, så vil det opleve de dårlige følelser som et tabu.

Prøver at være åben overfor forskelligheder, men jeg må indrømme jeg finder det ret chokerende, at du ikke en gang i det ekstreme tilfælde JulieWH nævner vil vise dine følelser for din søn.. Hvis min mor døde, og jeg skulle lade som om jeg bare var glad og lykkelig overfor min datter.. Nej, den tanke er helt forfærdelig!

Anmeld

5. marts 2014

Elbæk

Anonym skriver:

Jeg forstår ved gud ikke hvorfor du bliver ved med at tale om døgndrift, hele dagen osv. 

Igen - Folk med depression er vel deprimeret i døgndrift? 

Jeg tror du blander tingene sammen. Jeg svarede blot på dit spørgsmål. 

Men jeg lader tråden ligge nu. Du opretter et emne hvor du står som modstander, men nu gør du alligevel ikke. Hm.

God aften til dig.

Anmeld

5. marts 2014

Mor til Ella

Elbæk skriver:

Barnets alder er da ligegyldig.

Nej, men der er forskel på at sætte ord på sine trælse følelser, og så direkte at snappe af barnet.

Fx bliver jeg aldrig sur. Men siger at jeg synes det var træls gjort, og det er mor lidt træt af, hvad han har gjort noget jeg ikke brød mig om.

Eller hvis jeg har en dårlig dag, påvirker det aldrig ham. Jeg griner og hygger mig med ham til at han kommer i seng, og derefter er jeg bare irriteret eller hvad jeg end føler.

Er enig med dig en del af vejen

Men barnets alder har altså betydning, der er godt nok forskel på at have en baby på 9 mdr og et barn på 1,5+ år

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din dreng er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.