Jeg vil gerne starte med at sige at jeg ikke er ude på at dømme nogen... jeg har fuld forståelse for at alle kan have en dårlig dag og nogen gange ved man ikke hvad der er gået forud, måske har ungerne været på tværs hele dagen og man har bare nået grænsen..
I dag var jeg så på legeplads med mit barn, og vi leger og har det sjovt. Så kommer der en mor med to piger. Den yngste har nok været 2,5-3 år, den ældste omkring 5-6 år.
Moren var bare fra første færd pisse sur og irritabel. Hun gav ret klart udtryk for at det her med legepladsen havde hun virkelig ikke lyst til, og det var KUN 10 minutter. Den lille var utryg ved at gynge og rutsche selv, men moren skældte ud og sagde "Åårh så lad dog VÆRE med det pylleri! Det er noget pjat!" og sådan sagde hun flere gange når datteren ville have hendes hjælp.
Den store gyngede højt, og det gjorde den lille nervøs fordi det så vildt ud, og så fik den store ellers en tur. "kan du ikke SE hvor utryg du gør *****? Så lad dog VÆRE med at gynge så højt, stop LIGE nu!"
Og sådan fortsatte det.. Den lille ville gå på line og holde sin mor i hånden, og moderen sukkede og stønnede højlydt og "ÅRH, okay så! Men det skal være MEGET hurtigt!"
Og da de skulle til at gå fik den heller ikke for lidt med at de var for langsomme, og det var afsted NU for ellers...
Forstå mig ret. Jeg kan have en dårlig dag, hvor jeg kommer til at snappe lidt af børnene, men det her var vildt grænseoverskridende at bevidne og det var enormt svært for mig ikke at sige noget. Men prøvede at holde fast i den der med at jeg jo ikke ved hvordan resten af dagen har været, hvordan moderen har det osv..
Men hvad synes i. Synes i det er okay at tale sådan til sine børn en sjælden gang imellem fordi man har en dårlig dag? Jeg kan ikke selv forestille mig at tale sådan til mine børn og jeg ville ALDRIG underkende deres følelser ved at sige de skulle holde op med det pyller-pjat fordi de var utrygge.. Men på samme tid gør jeg mit bedste for ikke at dømme, for som sagt kan jeg selv have en dårlig dag af og til.