Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Jeg skrev ikke børnene er i fare, men jeg synes du er dobbeltmoralsk. Du himler op om sikkerhed og så videre men har ikke din egen på plads. 

På grund af en cykelhjelm jeg ikke brugte en eller to gange om ugen, når jeg cyklede? 

Og du må synes jeg er lige så dobbelt moralsk som du vil. 
Det får ikke mg til at sove dårligt. Og jeg synes ikke det er dobbelt moralsk, mine forældre brugte ikke cykelhjelm, men jeg havde den da på alligevel.

Men du må synes hvad du vil. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

På grund af en cykelhjelm jeg ikke brugte en eller to gange om ugen, når jeg cyklede? 

Og du må synes jeg er lige så dobbelt moralsk som du vil. 
Det får ikke mg til at sove dårligt. Og jeg synes ikke det er dobbelt moralsk, mine forældre brugte ikke cykelhjelm, men jeg havde den da på alligevel.

Men du må synes hvad du vil. 

Sikke du tager det personligt. Jeg er ikke ud på at ødelægge din søvn. 

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Sikke du tager det personligt. Jeg er ikke ud på at ødelægge din søvn. 

Du kalder mig et dårligt forbillede og dobbeltmoralsk?? Hvordan skal jeg ikke tage det personligt?

Og mit indlæg var omkring børn, der sjovt nok ikke har frygt i livet, ikke ser at det kan gå galt hvis man ikke lige tænke sig om, eller sætter farten ned. Det kan vi vel når vi er voksne. 

Der er forskel på et barns og en voksens måde at tænke over tingene. 

Anmeld

5. marts 2014

-Sigrid-

Mit hoved er værd at bevare, derfor kører jeg med cykelhjelm. Samme med min mand og datters... Hvis andre ikke syntes deres/deres børns hoveder er det værd, så fred være med det, de har nok ret.

Vi har også altid sele på i bilen. Jeg syntes helt ærligt sådan noget er en selvfølge 

Anmeld

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kalder mig et dårligt forbillede og dobbeltmoralsk?? Hvordan skal jeg ikke tage det personligt?

Og mit indlæg var omkring børn, der sjovt nok ikke har frygt i livet, ikke ser at det kan gå galt hvis man ikke lige tænke sig om, eller sætter farten ned. Det kan vi vel når vi er voksne. 

Der er forskel på et barns og en voksens måde at tænke over tingene. 

Ingen kan vide sig sikker i om de bliver ramt af en bil og så kan du være nok så forsigtig. 

Jeg synes folk har så travlt med at blive forarget over det ene og det andet, men glemmer lidt at se på sig selv. 

Ja jeg synes lige ift. sikkerhed så er du ikke selv det bedste forbillede. 

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Ingen kan vide sig sikker i om de bliver ramt af en bil og så kan du være nok så forsigtig. 

Jeg synes folk har så travlt med at blive forarget over det ene og det andet, men glemmer lidt at se på sig selv. 

Og du kan blive ramt i et fodgænger overgang. Jeg ved sku godt hvad der kan ske. 

Jeg tænker på sikkerheden, bare fordi jeg ikke lige har en cykelhjelm, gør mig ikke til et dårligt forbillede, men nu er jeg heller ikke fra storbyen, hvor de kører dårligt. Ja jeg ved det kan ske, men hvor jeg er opvokset kørte jeg på landevej eller ved siden af biler, der næsten kørte langsommere end mig. jeg kører slet ikke inde i storbyer, jeg hader bare at gå derinde. 

Nu sætter jeg ikke mig eller andre i fare ved de enkle gange jeg lige kører en tur uden cykelhjelm. Det ville være noget andet, hvis jeg kørte hver dag, som jeg kommer til når jeg flytter(men igen ikke stor by) 

Men jeg skulle være sådan et dårligt forbillede, hvorfor lader de mig så være sammen med deres børn? 

Anmeld

5. marts 2014

VIPpigen

Herhjemme skal datteren have cykelhjelm på, når hun sidder i cykeltraileren. Desværre har jeg ikke fundet en hjelm jeg føler mig godt tilpas med... Jeg SKAL have fundet en...

Jeg er ekstra sippet med cykelhjelm, og derfor forstår jeg faktisk ikke at jeg endnu ikke selv har fundet en...

Jeg tog den over styret som 8 årig. Slog begge fortænderne ud, med rod. De blev sat op igen, men fordi der havde dannet sig blodbobler, der hvor rødderne skulle sidde, kunne jeg dø da de satte tænderne tilbage. Samtidig havde rødderne fået for meget ilt, så de døde ligeså stille... Jeg boede i en tandlægestol fra jeg var 8, til jeg var 14...

tænderne måtte ud da jeg var 10, og der var 3 muligheder for nye fortænderne. valget blev at rykke overkæben frem, og tage tænderne ved siden af fortænderne,og bruge som fortænderne. De blev bygget op i plastik indtil jeg var 24, hvor jeg fik kroner på...

Sådan som jeg styrtede havde jeg været død, hvis jeg ikke havde haft hjelm på. Og den efterfølgende proces med opsætning af tænderne kunne have kostet mig livet ligeså vel... Cykelhjelm er noget man skal have på...

Og derfor er projektet vidst at jeg skal have fundet en cykelhjelm... Basta bum

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Men du kan bare synes jeg er et dårligt menneske og lad os slutte der. 

Anmeld

17. marts 2014

MorDk

Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

I mine ungers inst. må de køre på cykler og løbehjul osv. på legepladsen men UDEN cykelhjelm. Jeghar det virkelig dobbelt med det. De køre stærkt og kan snild komme til skade og slå hovedet voldsomt. Grunden til cykelhjelm er forbudt er at pædagogerne ikke kan holde øje med om de tager hjelmene af inden de klatre op i legestativer osv. MEN jeg mener også man skal have hjelm på når man cykler lige så vel som man skal have sele på når man køre bil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.