mor:) skriver:
Men kan børnene ikke også bare køre forsigtigt? Og kan I ikke bare stå af de veje hvor der er lidt mange biler og trække cyklen?
Og børn lærer også af det de ser og ikke kun af det der bliver sagt
pædagogerne er måske også gode forbilleder på mange andre måder?
At have cykelhjelm på handler nu heller ikke om at du skal køre forsigtigt. Hvad hvis der kommer en spritbilist kørende og rammer dig? Eller en det lige skrev beskeder i sin telefon og ikke var opmærksom på dig?
Jeg gider ikke diskutere om hvad jeg gør omkring mine unger. De er ikke i fare, ligesom de børn i artiklen, som du sammeligner en cykelhjelm med.
Nej jeg har ikke cykelhjelm på, men de børn jeg er med, ved at hvis jeg siger de skal have cykelhjelm på, så tager de den på.
Ja de lære hvad de ser og høre.
Skal man så lade vær med at ryge når børnene er vågen, i frygt for at de starter?
Jeg sætter ikke børnene i fare, og de bruger deres hjelm, kører ikke på de store veje alene, går ikke med fremmede.
Og alle de landeveje jeg kører på, der skal jeg nok blive ramt af en spritbillist.
Jeg ved hvordan jeg gør tingene, og ingen klager.
Ingen af de voksne i min familie kører med cykelhjelm, men børnerne gør, så længere er den ikke.
Men hvis fordi jeg ikke køre med cykelhjelm, gør mig til et dårligt forbillede, så er jeg nok det.
Anmeld