Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Altid cykelhjelm! Om det så er på løbecykel, cykel, i cykeltrailer osv.

Har min dreng i trailer og han har altid hjelm på, og jeg fatter ikke ALLE de børn (ja jeg har set mange!) der ikke har hjelm på i traileren.  Har et par gange glemt cykelhjelmen hjemme når jeg skulle hente, og har de gange trukket alle 3km hjem fordi jeg simpelthen ikke tør at køre med ham uden hjelm. (Bor i byen med meget trafik)

Jeg har med en far med to børn, den ældste havde cykelhjelm på, men den yngste havde ikke(ca.5-6år) og kørte bagerst. 

Jeg har set en far kører med sin datter på sådan ladcykel, med lad foran, ligesom en christiniacykel, bare uden den der boks, og uden sæde. Ligesom den cykel fra busters verden. Og der sad hun bare og holdt fast, mens faren kørte igennem københavn, og uden hjelm 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Jeg har med en far med to børn, den ældste havde cykelhjelm på, men den yngste havde ikke(ca.5-6år) og kørte bagerst. 

Jeg har set en far kører med sin datter på sådan ladcykel, med lad foran, ligesom en christiniacykel, bare uden den der boks, og uden sæde. Ligesom den cykel fra busters verden. Og der sad hun bare og holdt fast, mens faren kørte igennem københavn, og uden hjelm 

Puuh, jeg får simpelthen ticks og hjertebanken af den slags 

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Puuh, jeg får simpelthen ticks og hjertebanken af den slags 

Ja og man kan bare ikke sige noget til dem fordi de jo er ude på vejen. 

Anmeld

5. marts 2014

Mor til Ella

Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Min datter har kun en løbe cykel endnu og ofte foregår det hjemme på flæserne, men hun kan lige så godt lære at man ikke cykler uden hjelm.

Så ja selvfølgelig hjelm

Anmeld

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu kører jeg altså ikke race på min cykel og vil hellere stå af og trække cyklen, hvis der er for meget trafik. Og jeg kører på christinia cykel, der skal meget til at vælte dem. 

Men jeg synes der er forskel på 2mennesker at lede 17-18børn over skinner, som der er advarelser om(og de gik ikke samlet) til ikke at have en cykelhjelm på. 

Og børnene tager selv cykelhjelm og har aldrig spurgt hvorfor vi ikke har hjelm på. 

Så nej det synes jeg ikke, for jeg er et godt forbillede, på andre måde. 

Men kan børnene ikke også bare køre forsigtigt? Og kan I ikke bare stå af de veje hvor der er lidt mange biler og trække cyklen? 

Og børn lærer også af det de ser og ikke kun af det der bliver sagt 

pædagogerne er måske også gode forbilleder på mange andre måder? 

At have cykelhjelm på handler nu heller ikke om at du skal køre forsigtigt. Hvad hvis der kommer en spritbilist kørende og rammer dig? Eller en det lige skrev beskeder i sin telefon og ikke var opmærksom på dig? 

Anmeld

5. marts 2014

Elbæk

Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Nu er det også lidt svært at sige til en 10 årig at han skal have hjelm på - det er jo ikke "smart".  Jeg kørte også uden cykelhjelm, faktisk fra jeg var 8-9 år.

Men for mit barns vedkommende - Ingen hjelm, ingen cykel, løbehjul eller rulleskøjter.

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Nu er det også lidt svært at sige til en 10 årig at han skal have hjelm på - det er jo ikke "smart".  Jeg kørte også uden cykelhjelm, faktisk fra jeg var 8-9 år.

Men for mit barns vedkommende - Ingen hjelm, ingen cykel, løbehjul eller rulleskøjter.

ved jeg, jeg var på samme måde. men vi cyklede et sted hvor de eneste biler var dem der boede der og de kendte os. og er også begyndt at tænke; Tja.. men hvor snor knækker er at de køre uden lys om aftenen.

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Men kan børnene ikke også bare køre forsigtigt? Og kan I ikke bare stå af de veje hvor der er lidt mange biler og trække cyklen? 

Og børn lærer også af det de ser og ikke kun af det der bliver sagt 

pædagogerne er måske også gode forbilleder på mange andre måder? 

At have cykelhjelm på handler nu heller ikke om at du skal køre forsigtigt. Hvad hvis der kommer en spritbilist kørende og rammer dig? Eller en det lige skrev beskeder i sin telefon og ikke var opmærksom på dig? 

Jeg gider ikke diskutere om hvad jeg gør omkring mine unger. De er ikke i fare, ligesom de børn i artiklen, som du sammeligner en cykelhjelm med. 

Nej jeg har ikke cykelhjelm på, men de børn jeg er med, ved at hvis jeg siger de skal have cykelhjelm på, så tager de den på. 

Ja de lære hvad de ser og høre. 
Skal man så lade vær med at ryge når børnene er vågen, i frygt for at de starter?

Jeg sætter ikke børnene i fare, og de bruger deres hjelm, kører ikke på de store veje alene, går ikke med fremmede. 

Og alle de landeveje jeg kører på, der skal jeg nok blive ramt af en spritbillist. 

Jeg ved hvordan jeg gør tingene, og ingen klager. 
Ingen af de voksne i min familie kører med cykelhjelm, men børnerne gør, så længere er den ikke. 

Men hvis fordi jeg ikke køre med cykelhjelm, gør mig til et dårligt forbillede, så er jeg nok det. 

Anmeld

5. marts 2014

Yurie skriver:

Jeg gider ikke diskutere om hvad jeg gør omkring mine unger. De er ikke i fare, ligesom de børn i artiklen, som du sammeligner en cykelhjelm med. 

Nej jeg har ikke cykelhjelm på, men de børn jeg er med, ved at hvis jeg siger de skal have cykelhjelm på, så tager de den på. 

Skal man så lade vær med at ryge når børnene er vågen, i frygt for at de starter?

Jeg sætter ikke børnene i fare, og de bruger deres hjelm, kører ikke på de store veje alene, går ikke med fremmede. 

Og alle de landeveje jeg kører på, der skal jeg nok blive ramt af en spritbillist. 

Ingen af de voksne i min familie kører med cykelhjelm, men børnerne gør, så længere er den ikke. 

Men hvis fordi jeg ikke køre med cykelhjelm, gør mig til et dårligt forbillede, så er jeg nok det. 

Jeg skrev ikke børnene er i fare, men jeg synes du er dobbeltmoralsk. Du himler op om sikkerhed og så videre men har ikke din egen på plads. 

Anmeld

5. marts 2014

Yurie skriver:

Og ja, hvis man ikke vil have ens børn ryger er det nok en god ide ikke at ryge selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.