Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

Nej ok....
Jeg kører jo hver dag med Freja. Og som sagt regner jeg lidt med, at når det altid har været sådan at både hun, mor og far kører med hjelm, så er det bare noget man gør.

Jeg skal også til at cykle mere i år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Frk.S

Yurie skriver:

Jeg skal også til at cykle mere i år. 

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

hehe. Jeg "får" en cykel og jeg er et smukt sted så jeg skal da rundt og se. Komme lidt i form. (for jeg hader at løbe)

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Yurie skriver:

hehe. Jeg "får" en cykel og jeg er et smukt sted så jeg skal da rundt og se. Komme lidt i form. (for jeg hader at løbe)

Så må du have dig en hjelm også

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

Så må du have dig en hjelm også

Ja, men det bliver først når jeg kommer derover.

Anmeld

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hehe. Nu har jeg heller ikke kørt på cykel i nogle år. 

Men jeg har aldrig haft problemet med at få børnene til at have cykel hjelm selvom at jeg ikke havde. 

Men man skal også finde en der sidder godt. 

Men er du så ikke et dårligt forbillede? Jeg tænker bare, at pædagogerne der førte børnene over togskinnere, synes mange giver et skidt eksempel til børnene. Det gør du vel også ved ikke at have cykelhjelm på? 

Og skal vi tage nogle af de der hvad hvis, så hvad hvis du falder og smadrer dit hoved voldsomt. Skal børnene være vidner til dette blot fordi du ikke vil have cykelhjelm på? 

I bund og grund er jeg ligeglad med om du har hjelm på eller ej, men nu nævnte du selv at du oprettede den her tråd i forbindelse med den anden 

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Men er du så ikke et dårligt forbillede? Jeg tænker bare, at pædagogerne der førte børnene over togskinnere, synes mange giver et skidt eksempel til børnene. Det gør du vel også ved ikke at have cykelhjelm på? 

Og skal vi tage nogle af de der hvad hvis, så hvad hvis du falder og smadrer dit hoved voldsomt. Skal børnene være vidner til dette blot fordi du ikke vil have cykelhjelm på? 

I bund og grund er jeg ligeglad med om du har hjelm på eller ej, men nu nævnte du selv at du oprettede den her tråd i forbindelse med den anden 

Nu kører jeg altså ikke race på min cykel og vil hellere stå af og trække cyklen, hvis der er for meget trafik. Og jeg kører på christinia cykel, der skal meget til at vælte dem. 

Men jeg synes der er forskel på 2mennesker at lede 17-18børn over skinner, som der er advarelser om(og de gik ikke samlet) til ikke at have en cykelhjelm på. 

Og børnene tager selv cykelhjelm og har aldrig spurgt hvorfor vi ikke har hjelm på. 

Så nej det synes jeg ikke, for jeg er et godt forbillede, på andre måde. 

Anmeld

5. marts 2014

De3Guldklumper

Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Mine unger har altid cykelhjelm på hvis de skal ud og cykle eller rulle på rulleskøjter. Løbehjul er jeg ligeglad med - det ser jeg ikke som farligt farligt.

Og der gælder naturligt vis samme regler for os voksne herhjemme - alt andet er da total dobbeltmoralsk.

Anmeld

5. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altid cykelhjelm! Om det så er på løbecykel, cykel, i cykeltrailer osv.

Har min dreng i trailer og han har altid hjelm på, og jeg fatter ikke ALLE de børn (ja jeg har set mange!) der ikke har hjelm på i traileren.  Har et par gange glemt cykelhjelmen hjemme når jeg skulle hente, og har de gange trukket alle 3km hjem fordi jeg simpelthen ikke tør at køre med ham uden hjelm. (Bor i byen med meget trafik)

Anmeld

5. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Enig...

vil tusinde gange hellere have en hyletur på 20 minutter om at have hjelm på end at skulle stå og bekræfte at det er vores dreng der ligger med hul i hovedet og i respirator...

sat op på en spids I know...

Men sådan er det i min verden lige med sønnen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.