Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.688 visninger
38 svar
11 synes godt om
5. marts 2014

TNBC

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Frk.S

Nu er det jo ikke lovpligtigt med hjelm.

MEN jo... i min verden bør børn (og voksne) køre med hjelm. Og sevfølgelig med lys når det er mørkt.

Jeg kører selv altid med hjelm og det samme med Freja. Jeg håber på, at hun når hun bliver ældre vil se det som en selvfølge at man har hjelm på når man cykler... ligesom man har sele på når man kører i bil.

Anmeld

5. marts 2014

FruStolpe

Jeg er ligeglad med om det er lovpligtigt eller ej.

Vores datter får ikke lov at cykle uden sin hjelm, basta....

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

Nu er det jo ikke lovpligtigt med hjelm.

MEN jo... i min verden bør børn (og voksne) køre med hjelm. Og sevfølgelig med lys når det er mørkt.

Jeg kører selv altid med hjelm og det samme med Freja. Jeg håber på, at hun når hun bliver ældre vil se det som en selvfølge at man har hjelm på når man cykler... ligesom man har sele på når man kører i bil.

Jeg ved godt at man ikke skal have hjelm på, men når børnene kører ude blandt biler, uden hjelm og lygter, er de et ret nemt offer 

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Yurie skriver:

Jeg ved godt at man ikke skal have hjelm på, men når børnene kører ude blandt biler, uden hjelm og lygter, er de et ret nemt offer 

Enig... og som sagt mener jeg også at man bør have hjelm på.
Det burde nok være lovpligtigt.

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

Enig... og som sagt mener jeg også at man bør have hjelm på.
Det burde nok være lovpligtigt.

Jeg har hamret hovedet ned i en sten. 
Jeg indrømmer at jeg ikke har cykelhjelm, men det er fordi jeg ikke kan li det(Ja mega dårlig undskyldning, ved det godt) 

Men børn skal have cykelhjelm på, om de kører på cykel, løbehjul eller skateboard. 

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Yurie skriver:

Jeg har hamret hovedet ned i en sten. 
Jeg indrømmer at jeg ikke har cykelhjelm, men det er fordi jeg ikke kan li det(Ja mega dårlig undskyldning, ved det godt) 

Men børn skal have cykelhjelm på, om de kører på cykel, løbehjul eller skateboard. 

Ja, det er en temmelig dårlig undskyldning.

Jeg måtte også vænne mig til at køre med den - men nu føler jeg det helt forkert at køre uden.... ligesom jeg ikke kan sætte mig i en bil uden at tage sele på straks.

Det er da ikke fordi man ser særlig smart ud med den på. Men det ser mindre smart ud med et smadret hoved.

Jeg synes så heller ikke jeg kan holde på at mine børn skal køre med hjelm, og så gøre jeg ikke selv.....

Anmeld

5. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Nu var der lige det indlæg omkring de pædagoger der gik over togskinner med børn og så kom jeg til at tænke på noget jeg så i går. 
Jeg kom gående, lamperne var tændt, og to drenge på omkring 10år kom cyklende, ingen af dem havde cykelhjelm eller lygter på, og de kørte ude på vejen. Der kører ikke hurtigt men jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke har hverken cykelhjelm eller lygter. 

Jeg havde en "diskution" med en 5årig dreng, der ville kører på løbehjul, men jeg sagde nej fordi han ingen hjelm, han spurgte hvorfor og jeg sagde at det er fordi du kan falde, og han svarer jeg falder ikke. 

Børn skal bare have hjelm på, når de skal køre rundt, eller hva siger i?

Herhjemme skal tøsen ha hjelm på når hun kører på hendes løbecykel (udover den har hun kul en traktor).... Og når det er rigtig cykeltid, skal hun også ha hjelm på og planen er at jeg selv skal ha købt en også (cykler ikke pt)

Anmeld

5. marts 2014

TNBC

Frk.S skriver:

Ja, det er en temmelig dårlig undskyldning.

Jeg måtte også vænne mig til at køre med den - men nu føler jeg det helt forkert at køre uden.... ligesom jeg ikke kan sætte mig i en bil uden at tage sele på straks.

Det er da ikke fordi man ser særlig smart ud med den på. Men det ser mindre smart ud med et smadret hoved.

Jeg synes så heller ikke jeg kan holde på at mine børn skal køre med hjelm, og så gøre jeg ikke selv.....

Hehe. Nu har jeg heller ikke kørt på cykel i nogle år. 

Men jeg har aldrig haft problemet med at få børnene til at have cykel hjelm selvom at jeg ikke havde. 

Men man skal også finde en der sidder godt. 

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Yurie skriver:

Hehe. Nu har jeg heller ikke kørt på cykel i nogle år. 

Men jeg har aldrig haft problemet med at få børnene til at have cykel hjelm selvom at jeg ikke havde. 

Men man skal også finde en der sidder godt. 

Nej ok....
Jeg kører jo hver dag med Freja. Og som sagt regner jeg lidt med, at når det altid har været sådan at både hun, mor og far kører med hjelm, så er det bare noget man gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.