Hjemme.. for barnets eller morens skyld???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2009

Smølf

Eva skriver:

Det var Fanme(undskyld) noget af en udmeldning....nej, det er faktisk meget meget nemmere og mindre stressende at tage ud og væk hver dag og aflevere børnene...til hver en tid,..der er knald på små og større børn og det er bestemt ingen legestue at være fuldtidshjemmegående med børn...tager hatten af for dem der er det.
Jeg har haft ferie med tre unger i 6 uger nu og den lille hjemme i  snart 4 måneder og det har virkelig været hårdt, for der er aldrig ro...men jeg har nydt det og ved det er det bedste at give sine børn...tid og ro med dem der elsker dem.
Så at påstå det er for moderens skyld...tja, det er vel det nemmeste hvis ikke man selv kan eller vil være hjemme med sine børn.
Som husker hvor populært mit barndomshjem var fordi der var sørme en mor hjemme og når man er hjemme er det jo ikke fordi børnene ikke ser andre børn, det sker bare i de perfekte rammer-smiler....ved du hvad børn i vores samtid savner og mangler mest?? Jeps...tid med deres forældre...
Knus Eva..

Hej Eva,

Nu har jeg jo prøvet begge dele... At gå hjemme og være på arbejde. Af de to synes jeg da det er nemmest at gå hjemme. Men det kommer vel også an på hvad man arbejder med? Og jeg vil nu stadig påstå, at man ikke udelukkende vælger at være hjemmegående for barnets skyld. Og det handler ikke om, at det er nemt eller ej at sige sådan. Eller fordi jeg bliver nødt til det... Selv er jeg studerende og har egentlig meget tid, som jeg bruger med min dreng.
Det er blot min mening... Som jeg vel har lov at have og dele med jer, når der nu bliver spurgt om det.

Jeg synes et eller andet sted også, at man har et ansvar overfor det samfund man lever i. Bidrage om man vil. Sådan lidt Kant agtigt... At man skal handle ud fra, at det man selv gør kunne blive lov. Tror hurtigt samfundet ville kollapse, hvis alle mødre gik hjemme.

Så jeg stemmer stadig på, at det primært er for moderens skyld.
Ikke at der skal blive en kæmpe diskussion ud af det.

/Neta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

lonemus

Hvordan kommer det til udtryk hos et barn på 2 år at de "vil mere"...det forstår jeg ikke...jeg har haft tre børn og jeg har aldrig nogen sinde oplevet at de ikke kunne stimuleres og udvikles herhjemme...ingen der siger at fordi børn er hjemme at de så ikke oplever andre mennesker, de gør det bare ud fra en tryg base hvor kærligheden og trygheden er det grundlæggende, modsat en vuggestue hvor det er prof. pasning af mennesker der gør det for penge.

Men igen, hvis ikke man som forældre selv føler man magte, kan eller vil stimulere og være sammen med sine små børn, så er en vuggestue sikkert bedre...det problem har jeg bare aldrig haft-smiler- institutioner er skabt fordi vi som forældre havde et behov for at få børnene passet og ikek fordi børnene havde et behov for at være væk fra sine forældre.

Knus Eva..

På mine børn kom det til udtryk ved, at de virkelig nød at være sammen med andre børn, de ville aldrig hjem, når vi endelig kunne være sammen med en masse børn. Desværre er der ikke mange børn i vores omgangskreds, ingen tilbud til børn der passes hjemme, samt meget få børn at møde på en legeplads, da alle passes ude.
Vi kunne tydeligt mærke på dem, at de havde brug for at være sociale med andre børn. De har elsket deres vuggestue lige fra dag 1 og blev hurtigt kørt ind. De ville det virkelig gerne.

Jeg syntes ikke det handler om, at moren ikke gider/magter at have dem hjemme - det er jo en helt anden sag! Men mine børn er super sociale, det er jo ikke alle der er det . Nogle børn vil helst lege hjemme i de trygge rammer og trives fint med det. Men mine vil helst ud og lege med børn hele tiden..de vil gerne lege hjemme osse, men elsker virkelig samspillet med de andre børn.
Så vidt jeg husker har dine børn ikke brudt sig meget om børnehaven?? - måske er dine børn bare ikke så vildt meget til det sociale, jo hjemme med deres brødre, men måske ikke så meget med ande børn. Måske får de bare hurtigt nok.
Det gør mine ikke, de elsker det og er meget udadvendte og snakker løs

Jeg var i hvert fald ikke i tvivl, om at de havde behov for noget mere, end hvad jeg kunne give dem herhjemme. Jeg syntes det ville være meget egoistisk af mig, hvis jeg bare holdt dem hjemme så...men selvfølgelig har jeg da lyst til at holde dem hjemme, men så er det udelukkende kun for at pakke dem ind i vat, hvilket jo heller ikke gavner dem, vel?

Jeg ved et par her på vejen først fik deres datter i børnehave da hun var 3,8 år...DET var simpelthen for sent, hun kunne slet ikke falde til og kunne slet ikke fungerer med de andre børn, fordi hun var blevet puttet og nusset hjemme.
Så jeg mener udelukkende det er for morens skyld, hvis man beholder børnene hjemme.

Min mening har helt sikkert osse noget at gøre med, at jeg selv er blevet passet hjemme til jeg var 6 år, hvilket absolut ikke har været sundt for mig.

Lone

Anmeld

6. august 2009

qp

Det var Fanme(undskyld) noget af en udmeldning....nej, det er faktisk meget meget nemmere og mindre stressende at tage ud og væk hver dag og aflevere børnene...til hver en tid,..der er knald på små og større børn og det er bestemt ingen legestue at være fuldtidshjemmegående med børn...tager hatten af for dem der er det.
Jeg har haft ferie med tre unger i 6 uger nu og den lille hjemme i  snart 4 måneder og det har virkelig været hårdt, for der er aldrig ro...men jeg har nydt det og ved det er det bedste at give sine børn...tid og ro med dem der elsker dem.
Så at påstå det er for moderens skyld...tja, det er vel det nemmeste hvis ikke man selv kan eller vil være hjemme med sine børn.
Som husker hvor populært mit barndomshjem var fordi der var sørme en mor hjemme og når man er hjemme er det jo ikke fordi børnene ikke ser andre børn, det sker bare i de perfekte rammer-smiler....ved du hvad børn i vores samtid savner og mangler mest?? Jeps...tid med deres forældre...
Knus Eva..

Kære Eva.

Nu ved jeg ikke om du har læst mit indlæg i denne tråd? Men jeg synes jeg argumenterer godt for hvorfor børn har bedst af, at komme afsted tidligt.
Du skrev engang i en tråd om, at din yngste havde svært ved, at falde til i børnehaven og om nogle problemer mht det - så vil jeg tillade mig, at spørge dig om du ikke selv tror, at det ville haft været anderledes for din søn, hvis han nu var startet i vuggestue i 1 års alderen?

Kh Mariann

Anmeld

6. august 2009

Lærke90

Jeg vil mene at det er fuldstændig individuelt.
Min mor gik hjemme i 5 år. Da vi fire børn i forskellige aldre, og vi er alle velfungerende sociale mennesker den dag i dag, og har også altid været det.

Vi har altid synes at det var rart når hun var hjemme. Man kan jo godt lege med andre børn eller lignende.
Nu går min mor hjemme igen fordi hun er blevet arbejdsløs, men hun nyder det, og det samme gør mine to mindste søskende på 11 og 14 år.

Men det må være meget individuelt. Ville gerne være hjemme i lang tid, men får desværre kun 8 måneder. Selvfølgelig synes jeg også at et barn har meget godt af at komme ud osv.
En dp-mor som passede min lillebror inden min mor skulle på barsel sagde også at det var det bedste min mor kunne gøre for ham. At det ville han blive glad for, og få meget ud af (han var en glad dreng og der var ingen problemer med ham)

Men jeg vurderer nok mest efter vores erfaringer vi har haft derhjemme i de fem år min mor var hjemme.

Anmeld

6. august 2009

Lærke90

Lærke90 skriver:

Jeg vil mene at det er fuldstændig individuelt.
Min mor gik hjemme i 5 år. Da vi fire børn i forskellige aldre, og vi er alle velfungerende sociale mennesker den dag i dag, og har også altid været det.

Vi har altid synes at det var rart når hun var hjemme. Man kan jo godt lege med andre børn eller lignende.
Nu går min mor hjemme igen fordi hun er blevet arbejdsløs, men hun nyder det, og det samme gør mine to mindste søskende på 11 og 14 år.

Men det må være meget individuelt. Ville gerne være hjemme i lang tid, men får desværre kun 8 måneder. Selvfølgelig synes jeg også at et barn har meget godt af at komme ud osv.
En dp-mor som passede min lillebror inden min mor skulle på barsel sagde også at det var det bedste min mor kunne gøre for ham. At det ville han blive glad for, og få meget ud af (han var en glad dreng og der var ingen problemer med ham)

Men jeg vurderer nok mest efter vores erfaringer vi har haft derhjemme i de fem år min mor var hjemme.

Det blev lidt kludret skrevet, men håber at det gav mening

Anmeld

6. august 2009

Malthesmoar

Bliver sgu oz lidt stødt over Dem der tror at man går hjemme for sin egen skyld...

Self er der nogle fordele ved at gå hjemme

Men der er altså legestuer børnene ka gå i...her i Ramløse er der 2gange om ugen a 3timer

Desuden er der div private børnehaver der tilbyder pasning...enten på frivilligheds basis el mod betaling

Så det er jo ik sådan at Vores børn ikke ser andre børn,for det gør Min bestemt

Malthe går i privat børnehave 5timer hverdag

Sjov og tankevækkende debat

Og nøjjjj hvor skal Man altid høre meget for at man går hjemme

Mvh
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. august 2009

Miamaja

Malthesmoar skriver:

Bliver sgu oz lidt stødt over Dem der tror at man går hjemme for sin egen skyld...

Self er der nogle fordele ved at gå hjemme

Men der er altså legestuer børnene ka gå i...her i Ramløse er der 2gange om ugen a 3timer

Desuden er der div private børnehaver der tilbyder pasning...enten på frivilligheds basis el mod betaling

Så det er jo ik sådan at Vores børn ikke ser andre børn,for det gør Min bestemt

Malthe går i privat børnehave 5timer hverdag

Sjov og tankevækkende debat

Og nøjjjj hvor skal Man altid høre meget for at man går hjemme

Mvh

Uhh sikke en smukkert

Anmeld

6. august 2009

Malthesmoar

Malthe el Min tekst:-):-)

Han er den helt normal,frisk og nysgerig dreng..har ik taget skade af at være sammen m sin hj.gående MOAR
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. august 2009

AstridM

Det er virkelig forskelligt fra barn til barn om det er et godt valg.

Nogen børn mangler bare at komme ud og lege med andre børn, personligt ville både ungerne og jeg bliver idioter af at rende sammen hjemme.

Andre har det bedst sådan og fair nok. Jeg syntes det er at generalisere hvis man mener det er for enten den enes eller den andens .

Anmeld

6. august 2009

Miamaja

Malthe el Min tekst:-):-)

Han er den helt normal,frisk og nysgerig dreng..har ik taget skade af at være sammen m sin hj.gående MOAR

din smukke glade dreng selvfolgelig. Min guldklump ejer ogsaa den flotte blaa smaafolk bluse din smukkert har paa

Ja, altsaa jeg tror naeppe born tager skade af en hjemmegaaende mor. jeg tror de fleste born, storre som smaa, ELSKER at have en mor der er lige i naerheden og til raadighed jeg tror heller ikke born tager skade af en arbejdende mor, saa laenge de ikke tilbringer 8-9 timer i institution 5 dage ugentlig i en alder under 3 aar - DET synes jeg er for meget for de smaa gutter, men jeg vil ikke pege fingre hvis det fungere for barnet og mange gor det af nod og ikke af lyst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.