Hvordan kommer det til udtryk hos et barn på 2 år at de "vil mere"...det forstår jeg ikke...jeg har haft tre børn og jeg har aldrig nogen sinde oplevet at de ikke kunne stimuleres og udvikles herhjemme...ingen der siger at fordi børn er hjemme at de så ikke oplever andre mennesker, de gør det bare ud fra en tryg base hvor kærligheden og trygheden er det grundlæggende, modsat en vuggestue hvor det er prof. pasning af mennesker der gør det for penge.
Men igen, hvis ikke man som forældre selv føler man magte, kan eller vil stimulere og være sammen med sine små børn, så er en vuggestue sikkert bedre...det problem har jeg bare aldrig haft-smiler- institutioner er skabt fordi vi som forældre havde et behov for at få børnene passet og ikek fordi børnene havde et behov for at være væk fra sine forældre.
Knus Eva..
På mine børn kom det til udtryk ved, at de virkelig nød at være sammen med andre børn, de ville aldrig hjem, når vi endelig kunne være sammen med en masse børn. Desværre er der ikke mange børn i vores omgangskreds, ingen tilbud til børn der passes hjemme, samt meget få børn at møde på en legeplads, da alle passes ude.
Vi kunne tydeligt mærke på dem, at de havde brug for at være sociale med andre børn. De har elsket deres vuggestue lige fra dag 1 og blev hurtigt kørt ind. De ville det virkelig gerne.
Jeg syntes ikke det handler om, at moren ikke gider/magter at have dem hjemme - det er jo en helt anden sag! Men mine børn er super sociale, det er jo ikke alle der er det

. Nogle børn vil helst lege hjemme i de trygge rammer og trives fint med det. Men mine vil helst ud og lege med børn hele tiden..de vil gerne lege hjemme osse, men elsker virkelig samspillet med de andre børn.
Så vidt jeg husker har dine børn ikke brudt sig meget om børnehaven?? - måske er dine børn bare ikke så vildt meget til det sociale, jo hjemme med deres brødre, men måske ikke så meget med ande børn. Måske får de bare hurtigt nok.
Det gør mine ikke, de elsker det og er meget udadvendte og snakker løs

Jeg var i hvert fald ikke i tvivl, om at de havde behov for noget mere, end hvad jeg kunne give dem herhjemme. Jeg syntes det ville være meget egoistisk af mig, hvis jeg bare holdt dem hjemme så...men selvfølgelig har jeg da lyst til at holde dem hjemme, men så er det udelukkende kun for at pakke dem ind i vat, hvilket jo heller ikke gavner dem, vel?

Jeg ved et par her på vejen først fik deres datter i børnehave da hun var 3,8 år...DET var simpelthen for sent, hun kunne slet ikke falde til og kunne slet ikke fungerer med de andre børn, fordi hun var blevet puttet og nusset hjemme.
Så jeg mener udelukkende det er for morens skyld, hvis man beholder børnene hjemme.
Min mening har helt sikkert osse noget at gøre med, at jeg selv er blevet passet hjemme til jeg var 6 år, hvilket absolut ikke har været sundt for mig.
Lone