Jeg mener det er meget individuelt......men personligt mener jeg ikke børnene skal være mere end 1-1½ år, før de har godt af at komme ud og blive passet ude - ikke lange dage, men blot nogle timer dagligt.
EVA: jeg havde nøjagtig samme holdning som dig, inden jeg fik mine børn. Planen var at jeg skulle gå hjemme sammen med børnene til de skulle starte i børnehaven, dvs. til de var 3 år. Vi planlagde hele vores liv og arbejde efter det.
MEN, da min datter var 1½ år kunne jeg godt se, at jeg ikke kunne dække hendes behov herhjemme...hun ville mere, hun ville meget gerne andre børn og ville ud og se verden. Kort før hun fyldte 2 år fik vi en vuggestueplads til hende - og det har vi aldrig fortrudt. Hold da op hvor har hun udviklet sig meget og er blevet en meget udadvendt pige.
Min søn fik vuggestueplads samme sted, han startede allerede da var 1 år - heller ikke ham har jeg fortrudt det med, han har osse udviklet sig utroligt meget - og de elsker begge deres vuggestue.
Det skal så lige siges, at de har altid kun være afsted 4 timer dagligt....dvs. jeg har hentet dem inden middagsluren, som de har fået herhjemme. - det fortsætter jeg med, da jeg ikke kan se hvorfor de skal sove ude, når vi har muligheden for at de komme hjem og sove i deres egen seng.
Jeg har virkelig ændret syn på det hele og jeg mener absolut ikke børn skal være ældre end 1½ år, før de kommer ud og er sociale blandt andre børn. Det gi'r dem altså en masse, som jeg ikke mener de kan få i hjemmet blandt trygge rammer. Mine børn har virkelig udviklet sig meget og jeg har aldrig fortrudt det.
Her i kommunen har vi ingen legestuer eller andre arrangementer for børn der passes hjemme!
Lone
Anmeld