Elsker, hader eller lever du med din motionsform?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

Annette A

Solveig89 skriver:

Hvis du spørger min mand, så lever jeg for min :b
Jeg poler 3 gange om ugen i 2-3 timer, og så er jeg i gang med gillian Michaels six pack in six weeks, hvilket lige er 35 min man-fre

Ja så er du da aktiv. Skønt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Annette A

Jeg har løbet i over 4 år nu. Har aldrig dyrket eller haft lyst til motion før for 4 år siden.

Jeg er dybt afhængig af motion. Får simpelthen negative tanker, bliver pessemistisk og kan intet overskue, hvis jeg ikke får motioneret.

Det er lidt forskelligt, hvilken form, jeg dyrker. Men løber, cykler, går, motionscenter, Crossgym. Og alt efter hvad jeg vil. Jeg løber sparsomt om vinteren, men løber fast, når det ikke er vinter.
Sidste år løb jeg 2 halvMarathons og det skal jeg bestemt også i år.

Motion for mig er ikke for at tabe mig. Det er for velvære, sundhed, forebyggelse af livsstilssygdomme og andre skrækkelige sygdomme. Det er afstressende og det er fedt at mærke at jeg gør noget godt for mig selv.

Motion for mig er klart en livsstil, som det at spise sundt, drikke vand, holde god hygiejne og pleje sig selv.

Ja præcis. Sådan ser jeg også på det nu. Man får et andet forhold til sin krop og dens velvære samt hvilken mad man vil fylde på den. Bliver lidt irreteret hvis folk når de ser mig løbe siger: Hvorfor løber du når du ikke skal tabe dig? Ja nu er der jo andet end vægt også sundhed og glæden ved at være aktiv. Det giver en skøn følelse i kroppen, så kan kun følge dig i alt hvad du skriver.

Og ja man gør noget for sig selv og det er enormt afstresende og giver ny energi til alt det andet i ens liv. Også det du beskriver med de tunge tanker for når man motionerer får man sat en masse tanker på plads og ja ser lysere på tingene. Så ja det har mange fordele.

Anmeld

3. marts 2014

BabyMus

Jeg ELSKER den! Jeg kunne aldrig drømme om at dyrke en motion bare for at skulle dyrke den. Det er mit liv simpelthen for kort til. Det siger mig ikke noget at gå i fitnesscenter, løbe osv. Så det kunne jeg aldrig finde på at spilde min tid med. Derimod elsker jeg at danse, så det er det der er min motionsform.

Anmeld

3. marts 2014

janne1986

Jeg begyndte i fitness i januar, fordi jeg får det godt af og bruge min krop... 

Jeg har ADHD, så det er vildt dejligt og få mit mylder og energi ud

og de dage jeg træner behøver jeg kun min medicin en gang i stedet for to gange... 

Anmeld

4. marts 2014

Annette A

janne1986 skriver:

Jeg begyndte i fitness i januar, fordi jeg får det godt af og bruge min krop... 

Jeg har ADHD, så det er vildt dejligt og få mit mylder og energi ud

og de dage jeg træner behøver jeg kun min medicin en gang i stedet for to gange... 

Det var da lækkert at det også indvirker positivt på den måde.

Anmeld

4. marts 2014

Sarita Thomasardóttir

Ihh det kender jeg godt!

Jeg har hele mit liv været beskæftiget med sport! Før var det springgymnastik og nu stå den på vægtløftning. Og er som dig fulstændig hooked! 

Inden min graviditet trænede jeg 4 gange om ugen, men nu hvor jeg er gravid og derfor er stoppet med at arbejde er jeg i fitnesscenteret næsten hver dag!

I starten af graviditeten var jeg meget bange for at skade barnet, og trænede derfor ikke i en hel måned, men er heldigvis blevet rigtig god til at lytte til min krop: Ikke løfte for tungt og aldrig blive for udmattet. Det føles fantastisk. Rygsmerter, træthed, og kvalme er helt væk  

Anmeld

4. marts 2014

Annette A

Sarita Thomasardóttir skriver:

Ihh det kender jeg godt!

Jeg har hele mit liv været beskæftiget med sport! Før var det springgymnastik og nu stå den på vægtløftning. Og er som dig fulstændig hooked! 

Inden min graviditet trænede jeg 4 gange om ugen, men nu hvor jeg er gravid og derfor er stoppet med at arbejde er jeg i fitnesscenteret næsten hver dag!

I starten af graviditeten var jeg meget bange for at skade barnet, og trænede derfor ikke i en hel måned, men er heldigvis blevet rigtig god til at lytte til min krop: Ikke løfte for tungt og aldrig blive for udmattet. Det føles fantastisk. Rygsmerter, træthed, og kvalme er helt væk  

Ja motion kan sagtens være motiverende nok i sig selv fordi det er blevet en fornøjelse.

Du ser i øvrigt også super flot ud på dit profilbillede med maven. Meget smuk gravid.

Synes det er lækkert du har så stor gavn af din træning under graviditeten. Det gør som regel også fødslen lettere. Jeg kan i hvertfald sagtens huske at min første fødsel for 11 år siden var super let og ukompliceret fordi jeg var super fit og kun havde taget 11 kg på ialt. Ingen vægttabsprobelmer efterfølgende og kroppen var helt frisk med det samme.

Mine to efterfølgende graviditeter som ligger 1 og 2 år tilbage nu var langt mere besværlige fordi jeg slet ikke fik motion nok og tog alt for mange kilo på, så det har altså meget at sige i den forbindelse også.

Men ja man skal lytte til sin krop som du skriver men det er da lækkert du slipper af med dine graviditetsgener også.

Anmeld

4. marts 2014

Karina84

Jeg synes altsaa at det er sjovt saa mange kvinder der faar motion igennem fitness/motionscenter og løb.

Naar man faar reklamer fra sportsbutikkerne er det ALTID delt op som Herre=fodbold og dame=fitness og løb...

Hvad med os som er til haandbold f.eks. eller andet "almindelig" sport? Hvis du gaar i butikkerne, er det delt op paa samme maade og det er nærmest umuligt at finde en dame haandboldsko, eller et par almindelig shorts og halv løs t-shirt...

Hmm naa, men det var lige en lille bøvs...

Jeg spiller haandbold, mest fordi det er skide sjovt og noget jeg har spillet siden jeg var lille bitte. At det saa gør at jeg kan faa strammet en smule op og komme i noget der ligner en grundform, er bare en bonus 

Anmeld

4. marts 2014

Barbamama

Annette A skriver:

Kom til at tænke på det fordi jeg så en artikel om at bibeholde sin motivation og hvad der motiverer en for at få dyrket motion.

Jeg har aldrig brudt mig om fitnesscentertræning og kun powerwalking og cykling har kunne motivere mig førhen. Men efter to graviditeter i træk der gav mig al for meget vægt på kroppen følte jeg at jeg måtte prøve løb, selvom det aldrig før har kunnet holde mig fanget tidligere. Men til april har jeg været løber i et år. Startede med at løbe 6 gange om ugen, men i takt med at vægten blev perfekt og fordi jeg også løber væsentligt længere ture ad gangen nu, er jeg nede og løbe 2 gange ugentligt. Løber 14 km om ugen og derudover går jeg mange og lange gåture med barnevognen og med hunden, så det tæller jo også med i regnskabet.

Kom til at tænke på hvor sjovt det er at man kan blive afhængig af noget man engang ikke kunne fordrage. For er virkelig blevet afhængig af mine løbeture og glæder mig vildt meget til dem når jeg ved dagen kommer. Det var faktisk enormt svært at trappe ned på løberiet, fordi jeg var så glad for det, men nu med en hverdag der også skal hænge sammen var jeg nødt til at indse at det ikke kan blive til mere.

Men synes det kunne være sjovt at høre hvordan I andre har det med jeres motion for man hører jo tit at det ikke er noget man kommer til at elske og lige den påstand er jeg faktisk ikke enig i. Her er det ikke en pligt men bestemt lysten der driver værket.

Jeg ELSKER min motionsform, netop fordi jeg overhovedet ikke tænker på det som motion. Jeg tager til "fest" hver søndag og KAMPSVEDER! Det er Zumba vi snakker om og jeg elsker det så meget at jeg nu er blevet instruktør.

Anmeld

4. marts 2014

MetteT

Jeg spiller håndbold... Træner 2 gange om ugen og 1 gang kamp og jeg ELSKER det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.