give dreng pige ting (læs tekst før i svare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Ciss

Min tanke er, at om han ikke mentalt er kommet så langt som de andre, så er det det, som evn kommer til at føre til mobning. En lilla madkasse er ikke det, som kommer til at gøre udslaget. Når han ikke er så moden, som de andre, vil han være et let offer. Er det ikke madkassen, så kan man mobbes ved at fejludtale navnet, efterligne ens bevægelser på en ekstrem måde osv. Vil de mobbe så mobber de. Uanset farven på madkassen.

Jeg ville nok have givet ham den madkasse - og så haft en anden i baghånd, så hvis der skulle blive problemer, så har man muligheden for at spørge, om han så hellere vil bruge den anden et par dage.

Lidt større investeringer, som skoletaske osv, ville jeg nok have været lidt mere tilbageholdende med, men det hænger mere sammen med min egen økonomi, at jeg ikke bare kan rende ud og købe en ny, den dag, de er trætte af den, de har. Så lige på den slags ting, ville jeg nok forsøge at tænke lidt langsigtig.

Jeg kender en mand, som de første tre år af skoletiden cyklede på en lyserød pigecykel med duske på styret. Det var den cykel han ønskede sig mest i hele verden og den fik han. Han blev faktisk ikke mobbet for det, så der er ikke automatik i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Christine

helle85 skriver:

nå i har stemt så må i eget gerne begrunde det

Jeg tror ikke risikoen for mobning er så stor før skolealderen. Måske kunne i nævne det overfor pædagogerne så de kunne holde øje med om der skulle ske mobning? Hvis det sker, er det jo de mobbende børn der er noget i vejen med, ikke din søn.

Er overbevist om at han ikke tager skade af at få "pigeting".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.