give dreng pige ting (læs tekst før i svare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

helle85

MissTas skriver:

jeg har stemt nej .. Jeg er egentlig ikke imod, at piger har drengeting/farver og omvendt, men tror jeg ville være påpasselig med et barn som i forvejen har lidt vanskeligheder. Tror jeg ligesom dig ville være bekymret for om han ville blive et let offer Men på den anden side, hvis det er det der gør ham glad og tilfreds, så ville jeg måske se om man kunne finde en mellemting..

Havde han været en dreng der sagtens kunne åbne sin mund, sige fra, evt svare dem lidt igen som ville kommenterer det negativt, så så jeg det ikke som et problem.. Håber du kan se min pointe uden at se det som noget negativt men ellers kig lidt på hans klasse, er der typer i den, som måske ville se ned på ham? hvis ikke, så ku man jo gi det en chance

jeg ser ikke noget negativ ved det

jeg har besluttet at hvis han spørg igen så låner han frejas madkasse i en perioede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

MissTas

helle85 skriver:

jeg ser ikke noget negativ ved det

jeg har besluttet at hvis han spørg igen så låner han frejas madkasse i en perioede

God ide! Gid alle børn var opdraget til at være ordentlige ved hinanden og accepterer hinandens forskelligheder !

Anmeld

3. marts 2014

helle85

LilleSmølf skriver:

Det med Ben10 var nu også bare for at komme med et eksempel på noget typisk drenget

Det er netop dét du skriver med forældrene, der gør at jeg har min indstilling til tingene som jeg har - fordi folk skal oplyses om at det ikke er okay at de lærer deres børn af man fx. inviterer alle minus 3 fra klassen til fødselsdag.

Jeg håber uanset at du ikke har læst mit indlæg som negativt mod dig, al negativiteten fra mig ligger udelukkende i mobningen! Jeg kommer aldrig til at forstå at forældre lærer deres børn at der er okay at holde andre ude pga. en farve, det forkærte tøjmærke, etc.

Men nogen gange kan ting godt lyde værre på skrift, så jeg ville godt lige tilføje den del (:

Du er bedst egnet til at tage valg for din dreng og det vigtigste er jo at han er glad og tilfreds (:

jeg syntes ikke der er noget negativt over dine svar,

jeg har samme syn på mobning og at børn helst skal have lov til at være som det er,

og hvis der ikke var så meget mobning så havde han helt klart også fået de pige ting som han nu ville have, men han vil desværre ikke selv kunne forsvare sig

men som jeg skrev til en af de andre så fik min datter også lov til at være spiderman som hun bestemte sig i sidste øjeblik at hun ville være(havde det liggene fra lucas) og hun kan godt sige fra for hvis de ikke har samme mening som hende så bliver hun bare sur på dem, for hun har jo også lært at de er ok ikke at være som alle andre så lucas jo er andreledes så hun er vokset op med at det er ok

Anmeld

3. marts 2014

-Sigrid-

Jeg kan rigtig godt forstå at du/I er i et dilemma her. For selvfølgelig vil du beskytte din dreng, især hvis han er bagud og ikke kan gøre det "ordentligt" selv.

Men hvis det er tøserne som er dem han har lyst til at være sammen med og som han spejler sig i, er det så ikke okay at han får ting magen til deres? 

Jeg mener, hvis han har et problem er det jo nok det eventuelle mobbere ville gå på, og ikke hvilken farve madkasse han har, og jeg tror da hans selvværd ville være højere hvis de ting han havde reflekterede dem som var søde mod ham, som ville lege med ham og som han gerne ville lege med, fremfor dem som var onde over for ham.

Han lyder desuden som en knægt du kan være stolt af, hvis han helst vil lege med de søde og gode, fremfor at gøre det som ville gøre det sværere for ham. Han lyder til at være på rette kurs! 

Anmeld

4. marts 2014

Morigen

helle85 skriver:

er det en fejl, for der stå ikke noget

ja

Anmeld

8. april 2014

N&N

Jeg ville give lidt efter for hans ønsker.

Har selv Niclas på 9 år der er Mentalt og motorisk udviklingsforstyret + En masse andet.

Han ville som 4 årig være klædt ud som pige, da han var og er betaget af kjoler og vi snakkede med ham om det og han fik lov til fasterlavn og det var han pavestolt af, selv om pædagoger var foravet. 

I dag hopper han gerne i lillesøsteres prinsesse kjoler og det for han lov til. Men han ved han skal have bukser på i skole

Anmeld

8. april 2014

MarianneRubi

Jeg ville nok give ham madkassen? Det er jo gemt i en taske og ikke mange ud Over klassen vil se den jo

Og tjah det ka også være svært for ham, nok også fordi han kognitivtver 5 år og 3 mdr, og på det tidspunkt er børn ikk rigtig klar over deres eget køn endnu, så han vil nok også have Mega svært ved at forstå hvis han slet intet måtte få af tingene..

Man ku jobalternativer købe feks et klistermærke med biler eller andet som du måske ved han ka lide og klistre på den lyserøde madkasse?

Anmeld

8. april 2014

MarianneRubi

Sorry misforstod dig med de 5 år
Nå ja men hans forståelse på kønnene er jo ikk ordenligt udviklet i den alder, og er længere bag ud når han ikk er så langt i sin udvikling

Anmeld

9. april 2014

Lunae

helle85 skriver:

lidt baggrundsviden

min dreng er 7 år og gå i 0 kl han er lettere mental retaderet og lider af selektiv mutisme

han leger/snakker ikke med de andre børn ud over sin søster, som gå i den anden 0kl. han er dog begyndt at lege lidt med en anden pige som har været med ham hjemme en gang

men han er også begyndt at blive glad for en af de andre piger og ønsker at hun skal på besøg men han vil ikke nå vi siger til ham at vi vil lave en legeaftale.

han er slet ikke intresseret i at lege med de andre drenge eller snakker om dem eller noget

og nu til problemet han er begyndt at sige at han vil have en lyserød/lilla madkasse og i morges sagde han at han vil have en taske magen til en af pigerne osv,

på en måde er jeg i mod det da han jo er en dreng og har svært ved mange ting så han vil være et let offer hvis der skulle blive mobning og det ville jo ikke gøre det bedre hvis han så også gik rundt med pige ting

men på den anden side er han ikke lige så langt fremme som de andre, så han er ikke på det sted hvor han ser det som drenge/pige ting, så jeg syntes det er lidt af et dilemma

nå i har stemt så må i eget gerne begrunde det

Normalt ville jeg ikke bekymre mig om drenge og pigeting, men i og med at hans hjerne ikke fungerer optimalt, tror jeg at det ville give de andre børn yderligere grund til mobning. Jeg tænker at jeg ville vise ham nogle forskellige valg i forhold til taske og madkasse, så han selv er medbestemmende, men sørge for at han ikke kan vælge tøsetingene.

Hvis han nu havde gået i 2 klasse og havde fundet sin plads i klassen, ville det heller ikke betyde så meget, men det hele er stadig ret nyt!

Anmeld

9. april 2014

modesty

Jeg ville give lidt efter for hans ønsker.

Har selv Niclas på 9 år der er Mentalt og motorisk udviklingsforstyret + En masse andet.

Han ville som 4 årig være klædt ud som pige, da han var og er betaget af kjoler og vi snakkede med ham om det og han fik lov til fasterlavn og det var han pavestolt af, selv om pædagoger var foravet. 

I dag hopper han gerne i lillesøsteres prinsesse kjoler og det for han lov til. Men han ved han skal have bukser på i skole

Hvad er det for nogle rædselsfulde pædagoger der er forargede over at en 4-årig dreng er klædt ud som pige til fastelavn?! Shit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.