Yurie skriver:
Jeg ar ikke noget imod at drenge har pigeting og piger har drengeting.
Og det er jo dejligt at din dreng har fået venner og der er jo ikke noget galt med at det er piger.
Men hvor jeg sidder lidt, er at din dreng måske ikke har kræfterne/modet til at sige fra, hvis der kommer nogen og siger noget(men håbe at hans venner er der for ham) og det kan give et problem, men der er vel gode lærer på skolen, der er for ham, når han jo har det handikap.
Der er børn der mobber, men de kan finde grunde alle steder, navne, tøj, måden de snakker på.
Jeg synes godt han må få den madkasse, hvis det giver ham lidt mere tillid. Cars ting er røde, det er vel også piget, bortset fra at der er en bil på. Du behøver jo ikke klæde ham i pink fra top til tå. Jeg har set drenge med lyserøde madkasser, lyserød løbehjul/cykel, trøje..
Og så er jeg træt af det der med drenge og pigefarver/ting.
Jeg kender en dreng på 5, der siger der ikke er drenge og pigefarver
Taske har han vel, så det er jo fair at sige at han ikke kan få en ny. for de er jo ikke ligefrem billige.
Men snak med ham og sig, at bare fordi pigerne har det, behøver ham ikke, for de kan jo li ham alligevel.. Selvom at jeg godt kan forstå ham, han ser vel lidt op til dem og er glad for at de er hans venner.
ja det er rigtig skønt at han har fået en ven/veninde (selvom alle i klassen godt vil være ven med ham)
han vil ikke sige fra nå der er nogen der gør noget som han ikke vil have, så kommer han hjem og siger det til mig og så fortæller jeg lærene det, så de lige kan holde øje med det
jeg har besluttet at hvis han spørger igen så må han låne søsters madkasse i en perioede hvis han skulle ombestemme sig,
og ang taske så var det fordi han skal have en ny til sommer, så under alle omstændighedder så havde han ikke fået en nu