helle85 skriver:
lidt baggrundsviden
min dreng er 7 år og gå i 0 kl han er lettere mental retaderet og lider af selektiv mutisme
han leger/snakker ikke med de andre børn ud over sin søster, som gå i den anden 0kl. han er dog begyndt at lege lidt med en anden pige som har været med ham hjemme en gang
men han er også begyndt at blive glad for en af de andre piger og ønsker at hun skal på besøg men han vil ikke nå vi siger til ham at vi vil lave en legeaftale.
han er slet ikke intresseret i at lege med de andre drenge eller snakker om dem eller noget
og nu til problemet han er begyndt at sige at han vil have en lyserød/lilla madkasse og i morges sagde han at han vil have en taske magen til en af pigerne osv,
på en måde er jeg i mod det da han jo er en dreng og har svært ved mange ting så han vil være et let offer hvis der skulle blive mobning og det ville jo ikke gøre det bedre hvis han så også gik rundt med pige ting
men på den anden side er han ikke lige så langt fremme som de andre, så han er ikke på det sted hvor han ser det som drenge/pige ting, så jeg syntes det er lidt af et dilemma
nå i har stemt så må i eget gerne begrunde det
Jeg ar ikke noget imod at drenge har pigeting og piger har drengeting.
Og det er jo dejligt at din dreng har fået venner og der er jo ikke noget galt med at det er piger.
Men hvor jeg sidder lidt, er at din dreng måske ikke har kræfterne/modet til at sige fra, hvis der kommer nogen og siger noget(men håbe at hans venner er der for ham) og det kan give et problem, men der er vel gode lærer på skolen, der er for ham, når han jo har det handikap.
Der er børn der mobber, men de kan finde grunde alle steder, navne, tøj, måden de snakker på.
Jeg synes godt han må få den madkasse, hvis det giver ham lidt mere tillid. Cars ting er røde, det er vel også piget, bortset fra at der er en bil på. Du behøver jo ikke klæde ham i pink fra top til tå. Jeg har set drenge med lyserøde madkasser, lyserød løbehjul/cykel, trøje..
Og så er jeg træt af det der med drenge og pigefarver/ting.
Jeg kender en dreng på 5, der siger der ikke er drenge og pigefarver
Taske har han vel, så det er jo fair at sige at han ikke kan få en ny. for de er jo ikke ligefrem billige.
Men snak med ham og sig, at bare fordi pigerne har det, behøver ham ikke, for de kan jo li ham alligevel.. Selvom at jeg godt kan forstå ham, han ser vel lidt op til dem og er glad for at de er hans venner.