Sove på eget værelse fra hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

Muffinmus

ca 6 mdr...mest fordi de alle begyndte at vågne ved smålyde som når min mand snorkede osv. Samt vi vågnede når de vendte sig i sengen:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Bb3031

Hvor gamle var jeres børn da de blev flyttet ind på eget værelse og sove om natten? - for dem der havde den mulighed, selvfølgelig

Min søn er 6mdr (i dag faktisk ) og har hele tiden tænkt, at når han var omkring et halvt år, var det tid til at komme på eget værelse. Men nu når han er blevet det, synes jeg slet ikke han er stor nok til at skulle sove helt alene (vi bor i en 3-værelses lejlighed, så det er jo ikke ligefrem laangt væk han kommer fra os, meen synes nu alligevel.. )

Så hvad er jeres erfaringer med alder og flytning til eget værelse, og hvordan gik det for jer med projekt "baby-sov-alene"?

Min dreng var 5 måneder, da han kom ind på eget værelse og i samme omgang, stoppede jeg amningen om natten. Så ja han var også 5 mdr. da han sov igennem  

Min datter kom ind på eget værelse, da hun kun var 10 uger gammel og hun har siden da sovet igennem om natten  Hun er nu knap 4 mdr. gammel og sover fra ca. 18.30 - 07.00 uden at vågne en eneste gang 

Begge kom de ind på deres eget værelse, da jeg ingen nattesøvn fik - jeg vågnede, hver gang de lavede den mindste lyd eller bare bevægede sig en lille smugle. Så for mig var nætterne så urolige, da jeg troede at de var vågne og skulle spise, selvom de nok bare har sovet.

Begge børn har taget det så flot og ikke en lyd eller bemærkning har jeg mærket fra dem, over at de blev flyttet fra vores værelse og ind på deres eget. 

Min datter var meget "ekstrem" i de første mange uger, hvor hun kun ville falde i søvn i vores seng og ved mit bryst. Så da hun var ca. 6 uger, begyndte jeg at lære hende, at hun skulle falde i søvn alene i liften. Da hun havde lært det, tænkte jeg, at vi jo så lige så godt kunne sætte liften på hendes eget værelse frem for på vores  Hun er blevet så god til at falde i søvn om aftenen, at jeg i går kunne ligge hende, hvor hun var vågen og så hørte jeg ikke mere fra hende før end i morgens 

Anmeld

25. februar 2014

AnonymMor

Bell'star skriver:

Hvor gamle var jeres børn da de blev flyttet ind på eget værelse og sove om natten? - for dem der havde den mulighed, selvfølgelig

Min søn er 6mdr (i dag faktisk ) og har hele tiden tænkt, at når han var omkring et halvt år, var det tid til at komme på eget værelse. Men nu når han er blevet det, synes jeg slet ikke han er stor nok til at skulle sove helt alene (vi bor i en 3-værelses lejlighed, så det er jo ikke ligefrem laangt væk han kommer fra os, meen synes nu alligevel.. )

Så hvad er jeres erfaringer med alder og flytning til eget værelse, og hvordan gik det for jer med projekt "baby-sov-alene"?

min datter var 3,5 mdr da hun kom på eget værelse.. hvilket har resulteret i at hun fra dag 1 har sovet SÅ meget bedre førhen vækkede vi hende ALTID når vi skulle i seng selvom vi gik på listefødder  og det resulterede i hun nægtede at sove videre med mindre hun kom over i mellem os og ligge.. så vi blev enige om at prøve eget værelse og det var en god beslutning  

hun har siden sovet hele natten i sin egen seng og har fået mad 1 gang i løbet af natten og en sut i ny og næ.. 

pt er hun i en periode hvor hun sover fra hun bliver lagt i seng kl 18.00/18.30 til mellem kl 05.00/07.00  om morgen ca uden mad eller sut eller what so ever  så det er bare dejligt  hun er 6 mdr på lørdag

Anmeld

25. februar 2014

Bertris

lilli var 6-8 uger da hun kom på eget værelse, eneste problem var amning om natten

Anmeld

25. februar 2014

FruStolpe

Bell'star skriver:

Og hvad tid kom hun i seng? - først kl 21-22?
Det er jo rent drømmescenarie for mig??, at min søn ville sove så længe uden at vågne - tror jeg skal give det et forsøg at få ham på eget værelse om natten

Ja et var hendes sengetid på det tidspunkt.

Hun kunne dog godt vågne, men så var det for at få sutten f.x

Vi har kørt stramt på sengetider og ritualer altid, og det har virket for os...

Anmeld

25. februar 2014

k&k&k&k

Bell'star skriver:

Kaya var 10-11 mdr. Hun var blevet flyttet tidligere, men vi havde ikke noget værelse til hende.

Kristian var godt 6 uger så var det slut med at sove hos mor & far.

Anmeld

25. februar 2014

Mor Christa

på hans 6 mdrs "fødselsdag" kom han på eget værelse og sove. Det gik helt fint. Når han så vågnede om natten og skulle ammes, hentede jeg ham og tog ham med ind i soveværelset så vi kunne sove videre der Da han så stoppede med at vågne for at spise sov han bare natten igennem på sit eget værelse

Anmeld

25. februar 2014

Annemette07

Bell'star skriver:

Julius kom ind da han var fire måneder. Ja tidligt men bedste løsning for os alle. Han sover nu meget bedre og var slet ikk et problem at tilvænne ham.
Ud på puslebordet og blive skiftet og i nattøj, ind i lænestolen på hans værelset kun med lys fra gangen også en flaske, derefter kommer han over i sengen og sover 5-30 min efter uden kamp. Højest en sut der bliver givet :-)

Anmeld

25. februar 2014

Clisolka

Bell'star skriver:

Hmm Bella var godt 2,5 år da hun rykkede alene i vores soveværelse  Vi flyttede i stuen kort før lillebror kom (vi bor i en 2 vær.) 

Pt. sover den mindste sammen med os i stuen, fordi han stadig skal have natflasken. Planen er at han rykker ind i soveværelset til Bella, når han er klar (hvis ikke vi når at få en ny lejlighed inden da) 

Anmeld

25. februar 2014

Hullabullabulla

Bell'star skriver:

Min søn røg på eget værelse da han var 3,5 måned gammel - alene fordi han sov igennem så det kunne han sagtens gøre på sit eget værelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.