Hvor gamle var jeres børn da de blev flyttet ind på eget værelse og sove om natten? - for dem der havde den mulighed, selvfølgelig 
Min søn er 6mdr (i dag faktisk 

) og har hele tiden tænkt, at når han var omkring et halvt år, var det tid til at komme på eget værelse. Men nu når han er blevet det, synes jeg slet ikke han er stor nok til at skulle sove helt alene (vi bor i en 3-værelses lejlighed, så det er jo ikke ligefrem laangt væk han kommer fra os, meen synes nu alligevel..
)
Så hvad er jeres erfaringer med alder og flytning til eget værelse, og hvordan gik det for jer med projekt "baby-sov-alene"? 
Min dreng var 5 måneder, da han kom ind på eget værelse og i samme omgang, stoppede jeg amningen om natten. Så ja han var også 5 mdr. da han sov igennem
Min datter kom ind på eget værelse, da hun kun var 10 uger gammel og hun har siden da sovet igennem om natten
Hun er nu knap 4 mdr. gammel og sover fra ca. 18.30 - 07.00 uden at vågne en eneste gang 
Begge kom de ind på deres eget værelse, da jeg ingen nattesøvn fik - jeg vågnede, hver gang de lavede den mindste lyd eller bare bevægede sig en lille smugle. Så for mig var nætterne så urolige, da jeg troede at de var vågne og skulle spise, selvom de nok bare har sovet.
Begge børn har taget det så flot og ikke en lyd eller bemærkning har jeg mærket fra dem, over at de blev flyttet fra vores værelse og ind på deres eget.
Min datter var meget "ekstrem" i de første mange uger, hvor hun kun ville falde i søvn i vores seng og ved mit bryst. Så da hun var ca. 6 uger, begyndte jeg at lære hende, at hun skulle falde i søvn alene i liften. Da hun havde lært det, tænkte jeg, at vi jo så lige så godt kunne sætte liften på hendes eget værelse frem for på vores
Hun er blevet så god til at falde i søvn om aftenen, at jeg i går kunne ligge hende, hvor hun var vågen og så hørte jeg ikke mere fra hende før end i morgens 
Anmeld