Sove på eget værelse fra hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
36 svar
23 synes godt om
25. februar 2014

Bell'star

Hvor gamle var jeres børn da de blev flyttet ind på eget værelse og sove om natten? - for dem der havde den mulighed, selvfølgelig

Min søn er 6mdr (i dag faktisk ) og har hele tiden tænkt, at når han var omkring et halvt år, var det tid til at komme på eget værelse. Men nu når han er blevet det, synes jeg slet ikke han er stor nok til at skulle sove helt alene (vi bor i en 3-værelses lejlighed, så det er jo ikke ligefrem laangt væk han kommer fra os, meen synes nu alligevel.. )

Så hvad er jeres erfaringer med alder og flytning til eget værelse, og hvordan gik det for jer med projekt "baby-sov-alene"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Trekløver(:

Bell'star skriver:

Hvor gamle var jeres børn da de blev flyttet ind på eget værelse og sove om natten? - for dem der havde den mulighed, selvfølgelig

Min søn er 6mdr (i dag faktisk ) og har hele tiden tænkt, at når han var omkring et halvt år, var det tid til at komme på eget værelse. Men nu når han er blevet det, synes jeg slet ikke han er stor nok til at skulle sove helt alene (vi bor i en 3-værelses lejlighed, så det er jo ikke ligefrem laangt væk han kommer fra os, meen synes nu alligevel.. )

Så hvad er jeres erfaringer med alder og flytning til eget værelse, og hvordan gik det for jer med projekt "baby-sov-alene"?

Min datter var omkring 4,5 måned, men vi bor også lige nu i en lille lejlighed, hvor vi har soveværelse ved siden af hendes værelse, og så er der kun en skydedør imellem, og den står åben ind til hende om natten.

Men her har vi alle te sovet bedre efter at hun er kommet på eget værelse.

Anmeld

25. februar 2014

De3Guldklumper

Bell'star skriver:

Mine de to store var 4 mdr da de kom på eget værelse. Nr 3 bliver ældre da vi ikke har flere børneværelser.

Anmeld

25. februar 2014

L&V

Bell'star skriver:

den lille kom ind på værelset da han var 4 måneder men tilbage i soveværelset da han blev 6 måneder. den store var omkring 9-10 måneder og er nu 2½ og sover inde ved os igen så lige nu sover vi alle 4 sammen

Anmeld

25. februar 2014

lineog4

Dina kom først til at sove alene da hun var 2 år og 4 mnd, før flyttede vi ikke så hun kunne få eget værelse. Men det var så helt tæt på vores ;-)

Liam var vist næsten et år, men kunne sagtens før for han har meget brug for ro og sit eget rum.

Linus kom ind til storebror da han var cirka 6 mnd, men så flyttede storebror ind til storesøster et stykke tid fordi lillebror vågnede om natten.

Anmeld

25. februar 2014

Bell'star

M_V skriver:

Min datter var omkring 4,5 måned, men vi bor også lige nu i en lille lejlighed, hvor vi har soveværelse ved siden af hendes værelse, og så er der kun en skydedør imellem, og den står åben ind til hende om natten.

Men her har vi alle te sovet bedre efter at hun er kommet på eget værelse.

Vores lejlighed er heller ikke ret stor, men værelserne ligger dog ikke LIGE ved siden af hinanden. Jeg tænker bare, at det er dumt når man skal op om natten, fordi jeg forestiller mig, at han når at vågne mere op, da jeg ikke ligger lige ved siden af mere, og dermed ikke hører ham med det samme.

Men på den anden side, har jeg fås tænkt over, som du skriver, om vi alle ville komme til at sove bedre af det, og at han dermed måske slet ikke vågner så ofte mere.. - Åååh, så svært det er.

Anmeld

25. februar 2014

Bell'star

Pylle3 skriver:

Mine de to store var 4 mdr da de kom på eget værelse. Nr 3 bliver ældre da vi ikke har flere børneværelser.

Ja, det bliver lidt svært så, kan eg godt se

Anmeld

25. februar 2014

FruStolpe

Her var Isabella ca. 6 måneder.

Det vigtige for os var at hun skulle være stoppet med natflasken når hun kom på sit eget værelse.

Anmeld

25. februar 2014

Bell'star

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

den lille kom ind på værelset da han var 4 måneder men tilbage i soveværelset da han blev 6 måneder. den store var omkring 9-10 måneder og er nu 2½ og sover inde ved os igen så lige nu sover vi alle 4 sammen

Hvorfor kom han/hun tilbage igen, hvis man må spørge selvfølgelig? - vil bare rigtig gerne høre erfaringer, så jeg ved hvad jeg kan have i vente..

Anmeld

25. februar 2014

Trekløver(:

Bell'star skriver:

Vores lejlighed er heller ikke ret stor, men værelserne ligger dog ikke LIGE ved siden af hinanden. Jeg tænker bare, at det er dumt når man skal op om natten, fordi jeg forestiller mig, at han når at vågne mere op, da jeg ikke ligger lige ved siden af mere, og dermed ikke hører ham med det samme.

Men på den anden side, har jeg fås tænkt over, som du skriver, om vi alle ville komme til at sove bedre af det, og at han dermed måske slet ikke vågner så ofte mere.. - Åååh, så svært det er.

Det kan godt være at han når at vågne lidt mere op, men tror at så snart du går derind og han har fået mad eller sut, så falder han i søvn igen. Min datter når nogle gange at ligge med store øjne, men hun falder altid i søvn igen, efter vi har været derinde.

Hun er gået fra at vågne 3 gange til 1 gang

Så jeg ville give det et forsøg. Det kan godt være lidt svært den første uge, men når den er overstået er det det hele værd (syntes jeg) Men det er jo meget forskelligt hvad folk har det bedst med, nogle er 1 år, før de sover selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.