havde du afsluttet en uddannelse før du fik barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

Kokosnødden

Rockertand skriver:

Ja, selvfølgelig - og fastansættelse, ville have det bedste fundament for vores familie, og det høster vi frugten af nu

Det bedste fundament for en familie er, efter min mening, et stabilt forhold mellem forældrene og varme, mad og kærlighed til barnet, og det har man altså råd til på SU. Et barn kræver ikke en dyr barnevogn, mærkevaretøj eller hus og bil. 

Vi fik vores datter, da vi var 20 og 21 og havde afsluttet ungdomsuddannelse. Vi er efterfølgende begge to startet på en videregående uddannelse, som vi stadig er i gang med. Og vi elsker at være studerende med barn, og vil anbefale det til alle, der ønsker at få børn.

Vi har ikke hus og bil. Vi har en dejlig lejlighed og cykler. Vi møder typisk klokken 9 til forelæsning og er senest færdige klokken 15, hvilket betyder, at vi kan hente tidligt i børnehaven, og så laver vi lektier om aftenen, efter hun er puttet. Hvis jeg fx har en forelæsning fra 9-12.30 så læser jeg på skolen til klokken 14.30, og så henter jeg. Så læser jeg igen når hun er faldet i søvn fra kl. 19.30-21 og så er det kærestetid resten af aftenen. Det varierer selvfølgelig, og der er perioder, hvor der er mere eller mindre lektier fx i eksamensperioder.

Masser af kvalitetstid og vi forsømmer heller ikke skole. Tværtimod er det min erfaring, at det typisk er dem der har børn i klassen, der altid møder op og er velforberedte. Og jeg kan tilføje, at vi begge to kommer fra udlandet, hvorfor vi ikke har nogen bedsteforældre i Danmark, der lige kan hjælpe til, hvis der skulle være brug for det. Så hvis man har det, vil det nok være endnu nemmere. 

Alt i alt prøver jeg at sige, at vi har en fantastisk tid som småbørnsforældre og studerende, og vores datter har det så godt, som overhovedet muligt. Så jeg bliver altså en lille smule provokeret, når du svarer, som du gør.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

san

Ja jeg tog uddannelse først o købte så hus, og nu venter vi os en lille dreng har altid gerne ville have hus først, fordi jeg aldrig har boet i hus, og det ville jeg gerne kunne tilbyde mine børn, fordi det var et ønske jeg selv havde som barn.. Men så længe der er masser kærlighed til sit barn, så er det jo lige meget hvad der kommer først... 

Anmeld

25. februar 2014

Victoriasmor88

TinnasMor skriver:

Det bedste fundament for en familie er, efter min mening, et stabilt forhold mellem forældrene og varme, mad og kærlighed til barnet, og det har man altså råd til på SU. Et barn kræver ikke en dyr barnevogn, mærkevaretøj eller hus og bil. 

Vi fik vores datter, da vi var 20 og 21 og havde afsluttet ungdomsuddannelse. Vi er efterfølgende begge to startet på en videregående uddannelse, som vi stadig er i gang med. Og vi elsker at være studerende med barn, og vil anbefale det til alle, der ønsker at få børn.

Vi har ikke hus og bil. Vi har en dejlig lejlighed og cykler. Vi møder typisk klokken 9 til forelæsning og er senest færdige klokken 15, hvilket betyder, at vi kan hente tidligt i børnehaven, og så laver vi lektier om aftenen, efter hun er puttet. Hvis jeg fx har en forelæsning fra 9-12.30 så læser jeg på skolen til klokken 14.30, og så henter jeg. Så læser jeg igen når hun er faldet i søvn fra kl. 19.30-21 og så er det kærestetid resten af aftenen. Det varierer selvfølgelig, og der er perioder, hvor der er mere eller mindre lektier fx i eksamensperioder.

Masser af kvalitetstid og vi forsømmer heller ikke skole. Tværtimod er det min erfaring, at det typisk er dem der har børn i klassen, der altid møder op og er velforberedte. Og jeg kan tilføje, at vi begge to kommer fra udlandet, hvorfor vi ikke har nogen bedsteforældre i Danmark, der lige kan hjælpe til, hvis der skulle være brug for det. Så hvis man har det, vil det nok være endnu nemmere. 

Alt i alt prøver jeg at sige, at vi har en fantastisk tid som småbørnsforældre og studerende, og vores datter har det så godt, som overhovedet muligt. Så jeg bliver altså en lille smule provokeret, når du svarer, som du gør.  

Nu kommer det også meget an på hvilken uddannelse man er i gang med... Jeg har også fået barn under uddannelse og jeg fortryder ikke min søde datter men jeg synes det var hårdere end ventet. Jeg er dog færdig som sygeplejerske nu, men når man som studerende skal i praktik i skiftevagter er det altså ikke altid hensigtsmæssigt. 

Anmeld

25. februar 2014

serinasmor

modesty skriver:

Går ud fra at du mener en videregående uddannelse? Nej, jeg er autodidakt, så jeg får heller ingen.

Du pirrer min nysgerrighed helt vildt ... Hvad er du autodidakt som ?

Det er de færreste der tør springe ud uden uddannelse (ikke at den betyder alt) så jeg synes det er vildt du har turdet

Anmeld

25. februar 2014

Anonym trådstarter

TinnasMor skriver:

hvor er det skønt at læse

Anmeld

25. februar 2014

serinasmor

Jeg stod med en positiv test da jeg søgte ind ... Ringede til studievejledningen som det første... Jeg skulle være sikker på det kunne lade sig gøre det kunne det sagtens
Var 20 uger henne da jeg startede på uddannelsen ...

Inden havde jeg studentereksamen og 3 år på uni

Anmeld

25. februar 2014

Annette A

Med mit første barn havde jeg endnu ikke fundet hvad jeg skulle og gik på HF. Herefter gik der så en masse år med uddannelse før nr. 2 kom 4 mdr før jeg afsluttede min pædagoguddannelse, som jeg så afsluttede under barslen og nr. 3 kom så da jeg havde uddannelsen i hus.

Anmeld

25. februar 2014

Moar2011

nej, det havde jeg ikke, men gennemførte den alligevel også selvom jeg blev alene med min søn da jeg havde et ½år tilbage

Anmeld

25. februar 2014

modesty

Du pirrer min nysgerrighed helt vildt ... Hvad er du autodidakt som ?

Det er de færreste der tør springe ud uden uddannelse (ikke at den betyder alt) så jeg synes det er vildt du har turdet

Jeg arbejder i filmbranchen, så det er ikke så unormalt indenfor mit felt ikke at have en uddannelse.

Anmeld

27. februar 2014

Toeffe87

Jeg havde taget en uddannelse først og arbejdet nogle år. Men gik så i gang med en anden udd. Hvor jeg nåede at færdiggøre skoleforløbet og skal så ud som elev når min barsel er slut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.