For eller imod Euroen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

TNBC

ano14316 skriver:

Fordi vi har valgt at indgå i et fællesskab..

Det kan da godt være. Men hvorfor fik vi så ikke euro allerede dengang?? Hvorfor først nu??

Jeg kan ikke se hvorfor der skal fjernes endnu en dansk ting fra Danmark. Hvorfor skal vi gøre hvad alle andre gør?? Vi er er lille land i forvejen, og jeg synes helt sikker æg at vi skal have lov til at beholde noget dansk. Og den danske kr er bare dansk og den(efter min mening) skal ikke forsvinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

SjeBets

Nej, simpelhen fordi det vil intet godt gøre for den danske økonomi.

Vi skal beholde vores egen valuta,

Der er flere lande der har valgt at beholde deres egen valuta, og som jeg ser det er det det mest fornuftige når man tænke på hvordan det har gået de sidste mange år med økonomien

Anmeld

21. februar 2014

aarhusmor

Jeg har svaret nej. Som jeg ser det har vi allerede Euro, vores mønt har bare et Kroner tegn på. grunden til at jeg siger vi har Euro, er fordi vi har en aftale (fastkursaftale) at vi alligevel følger Euro'en.

Når jeg svarer Nej, skyldes det at jeg er ked af at se at Danske penge forsvinder ned sydpå pga. andres overforbrug, og at flere og flere lande med manglende kapital bliver optaget i EU og Euro samarbejdet.

Jeg var meget glad for det gamle EF, hvor vi blot samarbejdede med de lande der var med.

I fremtiden ser jeg gerne et Nordisk samarbejde. Ja det har vi allerede (EØS). Men jeg så gerne at Skandinavian blev "fælles" på et plan.
Jeg tror vi kunne udrette så meget mere og med nogen der ligger tættere på os, både Etisk og økonomisk.

Anmeld

21. februar 2014

Kløver

Jeg er imod. Og går meget ind for at beholde vores danske mønt

Anmeld

21. februar 2014

Annette A

Har aldrig brudt mig om at der skal komme retningslinjer fra en fælles front om hvordan tingene skal gøres i de enkelte lande. Det er alt for komplekst og det er vigtigt man arbejder sammen i de enkelte lande, men ikke at man ensarter alting. Derfor kan man stadig godt være åben og tolerant, men bevare sin egen indflydelse og selvbestemmelse intakt. Så vil altid sige nej tak medmindre der er en rigtigt god grund til andet og det synes jeg endnu ikke der har været.

Anmeld

21. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg er for euroen. Eurogruppen træffer mange vigtige politiske- og økonomiske beslutninger for en lille nation som Danmark. Vi er tæt forbundet til euroen, som følge af fastkurspolitikken og da vi allerede fører en økonomisk politik der opfylder kravene for eurozonen, men har ikke selv den store indflydelse. Jeg synes det er yderst problematisk at Danmark ikke har indflydelse på parametre der har så stor betydning for vores økonomiske og politiske situation. 

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

Yurie skriver:

Det kan da godt være. Men hvorfor fik vi så ikke euro allerede dengang?? Hvorfor først nu??

Jeg kan ikke se hvorfor der skal fjernes endnu en dansk ting fra Danmark. Hvorfor skal vi gøre hvad alle andre gør?? Vi er er lille land i forvejen, og jeg synes helt sikker æg at vi skal have lov til at beholde noget dansk. Og den danske kr er bare dansk og den(efter min mening) skal ikke forsvinde.

Fordi der blev stemt i mod ved folkeafstemningen...

Jeg har ingen national følelse i forhold til kronen...

Jeg håber der er andre ting der end vores valuta der gør os til danskere...

Men nu er jeg ikke særlig stolt af at være dansker så har ikke behov for at bevare en eller anden danskhed, som bliver bundet til noget materialistisk... Danskheden må findes i vores traditioner og vores følelser..

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

MorDk skriver:

Meget muligt men alt med måde. Og nej NOGEN har valgt at indgå et fællesskab Tsk! Tsk!

Nej nej VI har valgt på demokratisk vis at være en del af EU hehe...

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

ano14316 skriver:

Fordi der blev stemt i mod ved folkeafstemningen...

Jeg har ingen national følelse i forhold til kronen...

Jeg håber der er andre ting der end vores valuta der gør os til danskere...

Men nu er jeg ikke særlig stolt af at være dansker så har ikke behov for at bevare en eller anden danskhed, som bliver bundet til noget materialistisk... Danskheden må findes i vores traditioner og vores følelser..

Det er så din mening, men jeg synes nu at den danske kroner er en del af danskheden, og det skal den blive ved med at være.

Selvfølgelig er der andet der gør danmark til danmark, men jeg kan bare ikke forstå at vi skal ændre vores penge, fordi vi er med i et fællesskab.

Hvis du er i et fællesskab, er alle så ens? Skal de være ens??

Men jeg håber virkelig at vi får lov til at beholde den.

Anmeld

21. februar 2014

Rockertand

VIPpigen skriver:

Vi er med i EU, måske det var på tide vi tog et skridt i den retning, eller meldte os ud igen...

Nu bor vi i Sønderjylland, og det ville være så meget nemmere når vi kørte over grænsen hvis vi bare havde den dumme euro... Plus at hver gang vi skulle rejse nogen steder, så behøver du sjældent veksle...

Med det samfund, og sådan som EU udvikler sig, så er det vidst på tide vi tager imod den... Også selvom jeg er stor fan af vores krone...

Nåeh ja, den ene gang hvert 3. år vi kører over grænsen og så det enormt komplicerede i at veksle valuta, hvis man da ikke blot bruger det betalingskort, man allerede har - retfærdiggører da helt vildt, at vi skal betale milliarder for at holde *øven ovenvande på mange andre lande ironi kan forekomme)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.