For eller imod Euroen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi have euro i Danmark?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.576 visninger
34 svar
58 synes godt om
21. februar 2014

Lunae

Lige en lille afstemning
Argumentér gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

MorDk

Vi skal beholde den danske krone!!

Anmeld

21. februar 2014

hesøth

Jeg synes, vi skal vælge om vi er 100% EU eller 0% EU.

Det her med at gøre det hele halvt - og kun være lidt med - og kun kunne have indflydelse lidt her og der, det føles som spild af tid.

Det må være all in - eller slet ikke.

Og jeg ved egentligt ikke hvilket alternativ der ville være bedst for dk pt.

Anmeld

21. februar 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Jeg synes vi skal bevare den danske krone, da det er en af symbolerne på danskhed for mig!

Anmeld

21. februar 2014

Morigen

Anitsithc skriver:

Jeg synes vi skal bevare den danske krone, da det er en af symbolerne på danskhed for mig!

Lige mine ord

Anmeld

21. februar 2014

VIPpigen

Vi er med i EU, måske det var på tide vi tog et skridt i den retning, eller meldte os ud igen...

Nu bor vi i Sønderjylland, og det ville være så meget nemmere når vi kørte over grænsen hvis vi bare havde den dumme euro... Plus at hver gang vi skulle rejse nogen steder, så behøver du sjældent veksle...

Med det samfund, og sådan som EU udvikler sig, så er det vidst på tide vi tager imod den... Også selvom jeg er stor fan af vores krone...

Anmeld

21. februar 2014

MorDk

Hvorfor skal vi være som alle andre...

Anmeld

21. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Har stemt nej.
Årsagen er, at jeg synes vi har opgivet nok af vores suværenitet i forvejen.
Men hvis det stod til mig, så skulle vi også meldes ud af EU, og så i stedet lave en samlet union med de andre nordiske lande  (ikke at jeg har nok imod de andre lande, der er med i EU (er selv halvt østeuropæer, så det har intet med racisme eller lignende at gøre)).

Dog tror jeg bare, at vi har mere tilfælles og flere ens værdier som de andre nordiske lande, og derfor ville sådan et samarbejde være til større fordel for os, frem for EU-samarbejdet. 
Og hvem ville ikke være i en lille union sammen med et rigt land som Norge 

Anmeld

21. februar 2014

L&V

Nope ikke når man ser på hvor mange penge dk har sparet på ikke at have euroen

Anmeld

21. februar 2014

Ciss

Jeg må indrømme, at med de senere års udvikling, synes jeg ikke, euroen virker som noget at stræbe efter....

Nogle gange skal man ikke være så bange for ikke at være et flokdyr. Det er ikke altid det mest fornuftige bare at efterligne alle andre. Når man tør at stå på egne ben og stole på sig selv og tænke selv, så kan man ofte klare meget mere, end man selv tror. Mange oplever det selv, når de af den ene eller anden grund kommer ud af et forhold efter mange år. Jeg tror, det ofte gælder i internationale forhold også. Det er så let at tænke, at vi er så små, og vi betyder så lidt, så det er sikkert bedst, at vi bare stoler på de stores vurderinger og gør som dem, men de store har ingen patent på gode beslutninger og god udvikling. Vi har faktisk ansvaret for at tænke for os selv og tage de beslutninger, som vil give den bedste udvikling (DVs den udvikling, vi ønsker)  for den del af verden, vi kalder vores.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.