For eller imod Euroen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Muffinmus

Jeg ønsker ikke euroen...den da danske kr har en god værdi. Vi forringer for meget for den almene dansker med euroen, alting stiger i pris, og flere eurolande er ved at gå rabundus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

ESV

Når man ser på hvad det har kostet i de lande det har fået euroen må svaret være et klart nej. Jeg syntes bestemt det er en dårlig ide. Ud over dette er den daske krone en del af det at være dansk så jeg holder på at vi skal beholde den. Men jeg så også gerne at vi ikke havde opgivet en stor del af vores suverænitet som vi har. Et stort rungende nej til euroen fra mig

Anmeld

21. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Ciss skriver:

Jeg må indrømme, at med de senere års udvikling, synes jeg ikke, euroen virker som noget at stræbe efter....

Nogle gange skal man ikke være så bange for ikke at være et flokdyr. Det er ikke altid det mest fornuftige bare at efterligne alle andre. Når man tør at stå på egne ben og stole på sig selv og tænke selv, så kan man ofte klare meget mere, end man selv tror. Mange oplever det selv, når de af den ene eller anden grund kommer ud af et forhold efter mange år. Jeg tror, det ofte gælder i internationale forhold også. Det er så let at tænke, at vi er så små, og vi betyder så lidt, så det er sikkert bedst, at vi bare stoler på de stores vurderinger og gør som dem, men de store har ingen patent på gode beslutninger og god udvikling. Vi har faktisk ansvaret for at tænke for os selv og tage de beslutninger, som vil give den bedste udvikling (DVs den udvikling, vi ønsker)  for den del af verden, vi kalder vores.

Dit indlæg for mig til at tænke på et forsøg, jeg engang hørte om i samfundsfag, hvor der begyndte at komme røg i et rum (skulle forestille en ildebrand), og hvor forsøgspersonerne blev siddende i rummet fordi det var det flokken gjorde....
De havde vidst alle sammen været døde eller var kommet til skade hvis det havde været en rigtig brand 

Måske en meget god metafor til euroen 

Anmeld

21. februar 2014

Ciss

Clgh skriver:

Dit indlæg for mig til at tænke på et forsøg, jeg engang hørte om i samfundsfag, hvor der begyndte at komme røg i et rum (skulle forestille en ildebrand), og hvor forsøgspersonerne blev siddende i rummet fordi det var det flokken gjorde....
De havde vidst alle sammen været døde eller var kommet til skade hvis det havde været en rigtig brand 

Måske en meget god metafor til euroen 

Det er lidt tankevækkende, hvor meget flokdyrmentaliteten ligger i os...

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

Lunae skriver:

Lige en lille afstemning
Argumentér gerne

Vi skal have euro, for at vi kan handle ligeværdigt med andre lande, og gøre det nemmere for andre lande at handle med os..

Anmeld

21. februar 2014

ano14316

MorDk skriver:

Hvorfor skal vi være som alle andre...

Fordi vi har valgt at indgå i et fællesskab..

Anmeld

21. februar 2014

Tulipan

Lunae skriver:

Lige en lille afstemning
Argumentér gerne

Indtil krisen ville jeg have stemt for, men efter at have hørt hvor mange milliarder kroner vi har sparet på ikke at være med, er det svært stadig at være for.

På den anden side synes jeg som mange andre skriver, at det er svært at være halvt med i EU.

Hvis det ikke havde været fordi der er så mange regler i Danmark der er bedre end i EU, fordi de er strammere, fx med forurening, miljø, energi og dyrevelfærd, ville jeg sige, at vi skulle være helt med i stedet for halvt.

Men vi kommer bare til at slægge på en masse gode love hvis vi skal være helt med, så derfor synes jeg ikke EU er god nok - endnu.

Så derfor vil jeg i dag stemme imod Euroen

Anmeld

21. februar 2014

lineog4

Jeg har set hvad euroen har været med sig i Italien - møder så og sige ingen der kan se en fordel. Jo den kom sammen med en økonomisk krise, men stadig er leveomkostningsindekset vokset markant med indførelsen af euroen (priserne blev skruet op næsten fra dag 1). 

Så baseret på erfaringen med indførelsen af euroen ikke har været fantastisk for det enkelte menneske (ved ikke nok om de store markedskræfter og økonomier), så nej synes ikke det er tidspunktet at gå om bord i en synkende skude

Anmeld

21. februar 2014

TNBC

Lunae skriver:

Lige en lille afstemning
Argumentér gerne

Nej vi skal ikke have euro.. hvorfor?? Fordi vi har meldt os ind i et fællesskab?? Og hvad så??
Jeg ændre ikke på mig selv bare fordi jeg er med i et fællesskab.. Jeg er den jeg et og jeg vil ikke stå under pres fra andre.

Vi har den danske krone, vi skal da for f.. beholde noget dansk, ellers kan vi jo også bare ændre navn, begynde kun at tale engelsk, for det gør det lettere at forstå hinanden.

Jeg synes ikke vi skal følge flokken bare fordi vi er med i EU. Vi må sku også have vores egne ting.

Og jeg synes ikke det er et stort problem lige at veksle penge. Det har vi gjort i mange mange år.

Anmeld

21. februar 2014

MorDk

ano14316 skriver:

Fordi vi har valgt at indgå i et fællesskab..

Meget muligt men alt med måde. Og nej NOGEN har valgt at indgå et fællesskab Tsk! Tsk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.