svær tekst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Rixer

mor:) skriver:

Du bliver nød til på en eller anden måde at få anerkendelse ind da det indgår i din problemformulering. Om det er i form af teori om lige præcis anerkendende kommunikation eller om anerkendelse generelt hvor du så selv sætter det i forbindelse med kommunikation må jo være op til dig 

Jeg må forvalte så det passer for det giver god mening når jeg læser tidsskriftet anerkendende kommunikation igås

At give hånd, se hinanden i øjnene og sige Hej, har man det godt og frembringer et smil på læben

Så den unge bliver set og hørt og bekræftet af mig som pædagogstud.

At starte en dag ud med et håndtryk og blive set og få et smil på læben er vel en positiv kommunikation og meget anerkendende ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg gjorde bare som du skrev at jeg skulle gøre ? Jeg lytter til råd. Jeg har jo om verbalsproglig kommunikation så mennesker som har et sprog, som kan tale.

Der står noget om tre former for samtale

Der er isært tre typer af situationer, hvor vi kan føle en stærk tran til at tale med andre.

Drøftelse: Når der indtræffer noget uventer eller noget, der er mere eller mindre uforståeligt, da vil vi gerne drøfte med en anden, hvad der er sket eller hvordan det, der er sket, skal forstås eller forklares.  Det må betyde alle disse 3 former er kommunikationstyper Skal jeg så vise det her praksis ?

Rådslagning

Når vi kommer ud i en uoverskuelig situation, hvor vi ikke ved hvad der er det klogeste eller bedste at gøre, vil vi gerne rådføre os med en anden om, hvad vi skal gøre..

^^ Er det når den unge kan være usikker om hvad der er rigtigt eller forkert at gøre ??

Venskabelig snak: Når vi har været ude for noget, der virkelig har gjort indtryk på os glædeligt eller sørgeligt vil vi gerne snakke eller sludre med en ven om, hvad der er sket..

^^ Det må være en oplevelse af hvordan det f.eks. er gået til fodbold, eller hvordan den unge faldt på cyklen

Er det teori ?? Er det rigtig forstået og kan jeg bruge det ??

Du skal ikke gøre som jeg siger. Jeg giver min mening til kende udfra de brudstykker jeg får at vide. Men ser jo ikke hele opgaven og svært at vurdere. Ligesom der er 1000 måder at skrive en opgave på. 

Jeg siger bare at man skal vælge teori man forstår. Jeg forstår noget du måske synes er svært og du forstår noget jeg måske synes er svært 

men som jeg ser det er det rigtig forstået og teori så det ville jeg godt turde at bruge

Anmeld

21. februar 2014

Rixer skriver:

Jeg må forvalte så det passer for det giver god mening når jeg læser tidsskriftet anerkendende kommunikation igås

At give hånd, se hinanden i øjnene og sige Hej, har man det godt og frembringer et smil på læben

Så den unge bliver set og hørt og bekræftet af mig som pædagogstud.

At starte en dag ud med et håndtryk og blive set og få et smil på læben er vel en positiv kommunikation og meget anerkendende ? 

Det er dig der har overblikket

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Du skal ikke gøre som jeg siger. Jeg giver min mening til kende udfra de brudstykker jeg får at vide. Men ser jo ikke hele opgaven og svært at vurdere. Ligesom der er 1000 måder at skrive en opgave på. 

Jeg siger bare at man skal vælge teori man forstår. Jeg forstår noget du måske synes er svært og du forstår noget jeg måske synes er svært 

men som jeg ser det er det rigtig forstået og teori så det ville jeg godt turde at bruge

Det er fordi du skrev verbal teori så slog jeg det op og der stod de tre måder

Så jeg forstår teori og praksis her ??

Her kan jeg bare være anerkendende og vise de her 3 episoder på film og det jeg skal gøre er vel bare være anerkendende med nysgerrighed og spørgende ? Det tænker jeg, er det ikke det min opgave går ud på ?

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Det er dig der har overblikket

Jamen der er jo mange måder at vise anerkendende kommunikation på selv ved kropssprog, men det må så være nonverbalt

Anmeld

21. februar 2014

Rixer skriver:

Jamen der er jo mange måder at vise anerkendende kommunikation på selv ved kropssprog, men det må så være nonverbalt

Du må lave en klar afgrænsning så er det nemmere

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Kan jeg ikke bare lave en film med om de unge vil male grafiti eller spille en fodboldkamp. Her vil jeg bruge de tre former for tvang kommunikation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.