mor:) skriver:
Altså det er jo et stort kapitel omkring kommunikation. Der er helt basal teori om verbal og nonverbal kommunikation.
Men hvis du synes det er for svært så nytter det ikke noget du bruger det. Har I ikke et pensum hvor dit emne er indgået?
Jeg gjorde bare som du skrev at jeg skulle gøre ? Jeg lytter til råd. Jeg har jo om verbalsproglig kommunikation så mennesker som har et sprog, som kan tale.
Der står noget om tre former for samtale
Der er isært tre typer af situationer, hvor vi kan føle en stærk tran til at tale med andre.
Drøftelse: Når der indtræffer noget uventer eller noget, der er mere eller mindre uforståeligt, da vil vi gerne drøfte med en anden, hvad der er sket eller hvordan det, der er sket, skal forstås eller forklares. Det må betyde alle disse 3 former er kommunikationstyper Skal jeg så vise det her praksis ?
Rådslagning
Når vi kommer ud i en uoverskuelig situation, hvor vi ikke ved hvad der er det klogeste eller bedste at gøre, vil vi gerne rådføre os med en anden om, hvad vi skal gøre..
^^ Er det når den unge kan være usikker om hvad der er rigtigt eller forkert at gøre ??
Venskabelig snak: Når vi har været ude for noget, der virkelig har gjort indtryk på os glædeligt eller sørgeligt vil vi gerne snakke eller sludre med en ven om, hvad der er sket..
^^ Det må være en oplevelse af hvordan det f.eks. er gået til fodbold, eller hvordan den unge faldt på cyklen
Er det teori ?? Er det rigtig forstået og kan jeg bruge det ??
Anmeld