svær tekst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Det er denne artikel.. Jeg er meget usikker på om jeg kan bruge det

http://ww.qcom.dk/artikler/5_principper_for_anerkendende_kommunikation_0-14_spread.pdf

Den handler om anerkendende kommunikation blandt personalet, men derfor kan du godt omsætte nogle af de principper til børn. Du må bare finde eksempler fra praksis så du kan omsætte det til din målgruppe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Er du sikker for...

Jeg fik vide af min underviser at

med den problemformulering du har, er jeg enig med dig i at det snarere er forholdet mellem personale og børn/unge, end forholdet mellem kolleger det handler om i dit projekt. Men derfor må du gerne tage artiklen med i din perspektivering eller som supplerende litteratur.

Jeg forstår det som om at jeg ikke kan bruge den ??

Mor kan du forklare mig hvad jeg skal, for jeg er meget forvirret.

Men det er jo også det jeg skriver til dig. Artiklen handler om kommunikationen blandt personalet, men i bund og grund vil du godt kunne tage dele af den og omsætte til personalet/unge, men så kræver det du forstår artiklen. Og du kan ikke bruge artiklen i dit teoriafsnit. ( i hvert fald ikke alene)

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

mor:) skriver:

Den handler om anerkendende kommunikation blandt personalet, men derfor kan du godt omsætte nogle af de principper til børn. Du må bare finde eksempler fra praksis så du kan omsætte det til din målgruppe. 

Ja, det har du ret i. Jeg tænkte også på at omsætte det til min målgruppe. Så jeg skal fortælle om at jeg har set to drenge og spille fifa og jeg sagde hvor er det godt at kommer i klubben og spiller fifa. De spurgte til om jeg også spillede fifa, jeg svarede ja, jeg har prøvet det nogle gange, men jeg kan se i har en rigtig god kamp.

Anerkendende kommunikation ?

De har en god oplevelse.

Er det sådan jeg skal forstå det ?

Jeg skulle bare forklare hvad anerkendende kommunikation er i afsnittet om anerkendende kommunikation og måske vise eksempler på det.

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Men det er jo også det jeg skriver til dig. Artiklen handler om kommunikationen blandt personalet, men i bund og grund vil du godt kunne tage dele af den og omsætte til personalet/unge, men så kræver det du forstår artiklen. Og du kan ikke bruge artiklen i dit teoriafsnit. ( i hvert fald ikke alene)

Hvorfor kan jeg ikke bruge det i mit teori afsnit. Det forstår jeg ikke, det er jo teori, den artikel der ?

Jeg ved godt det ikke er en teoretiker, men jeg skal låne tidsskriftet om anerkendende kommunikation i morgen.

Som jeg vil seriøst læse og skrive om alt det jeg kan finde om anerkendende kommunikation..

Jeg klør på

Anmeld

21. februar 2014

Hvorfor kan jeg ikke bruge det i mit teori afsnit. Det forstår jeg ikke, det er jo teori, den artikel der ?

Jeg ved godt det ikke er en teoretiker, men jeg skal låne tidsskriftet om anerkendende kommunikation i morgen.

Som jeg vil seriøst læse og skrive om alt det jeg kan finde om anerkendende kommunikation..

Jeg klør på

Jeg ville låne bogen: dansk kommunikation og kultur. Her ville jeg finde teori om kommunikation og anerkendelse. Så ville jeg evt. bruge artiklen som supplering til det andet teori, men jeg ville ikke give den et afsnit for sig i teoridelen. Jeg ser ikke artiklen som teori men mere som gode praksisråd.  

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Jeg har bogen og der er et afsnit om unge og identitet noget med forældres forventninger til unge valg af uddannelse.. der er også filosofisk afsnit om kommunikation som er meget svær og forstå.. 

Det skal jeg ikke bruge sagde min vejleder

Anmeld

21. februar 2014

Sisse Vinther

Rixer skriver:

vi visner og bliver drænet,

når vi bliver mødt med manglende interesse,
negative forventninger og et overdrevent fokus

på problemer og begrænsninger.

Nogle eksempler på det

er det at den unge snakker om fodbold til pædagogen men pædagogen ser ikke interesseret ud og siger: Jeg har ikke lige tid til at høre om fodbold.  f.ek.s ??

Negative forventninger kan godt omtolkes til fordomme.

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Jeg ville låne bogen: dansk kommunikation og kultur. Her ville jeg finde teori om kommunikation og anerkendelse. Så ville jeg evt. bruge artiklen som supplering til det andet teori, men jeg ville ikke give den et afsnit for sig i teoridelen. Jeg ser ikke artiklen som teori men mere som gode praksisråd.  

Mere anerkendelse i børnehøjde er da også fint. 

Det er fordi du skriver det næsten helt modsat i forhold til det min vejleder har fortalt mig. .

Jeg skal bare finde noget der skriver om anerkendende kommunikation også bare skrive hvad det er.. svære behøver det jo at være

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Rixer skriver:

Mere anerkendelse i børnehøjde er da også fint. 

Det er fordi du skriver det næsten helt modsat i forhold til det min vejleder har fortalt mig. .

Jeg skal bare finde noget der skriver om anerkendende kommunikation også bare skrive hvad det er.. svære behøver det jo at være

Jeg er rimelig sikker på at det kan bruges du skrev også at det kan omsættes det må betyde at det kan bruges

Anmeld

21. februar 2014

Rixer

Anerkendelse er ikke i DKK bogen desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.