Nu ved jeg ikke hvor gode muligheder I har for at få dem passet. Vi har tre børn og den ældste på 11 år har et par dage om ugen hvor han er hos sin mormor om aften fordi han gerne selv vil. Han har også holdt vinterferie i 4 dage hos sin farmor og farfar og det gør han ofte i ferier også fordi han har to yngre søskende som han også godt kan bruge en pause fra og lave ting der er mere alderssvarende for ham. 
De to yngste på 1 og 2 år bliver kun passet kortvarigt af mormor hvis vi skal til forældresamtaler, skole- hjem samtaler mv.
Vi tænker faktisk ikke over at vi ikke har alenetid til at gå ud eller andet, men nyder i stedet vores aftner sammen (når vi har overskuddet) når børnene er lagt i seng. De to yngste bliver lagt mellem 18-19 mens den ældste er i seng ved 20-tiden og der har vi så vores daglige alenetid med os selv og hinanden. 
Når de bliver større, sådan var det ihvertfald med vores ældste omkring 5-års alderen, så kan man tage en aften ude måske men da min mor er handicappet og deres farmor heller ikke har den fysiske styrke til små børn bliver det ikke før. Men det vidste vi jo godt før vi fik børn og det generer os ikke. Vi er generelt nok ikke typerne der er så vilde med at få vores børn passet. Indtil vores ældste var 8 år var det kun hans mormor der fik lov at passe ham en gang om måneden hvor vi gik i byen, for jeg ved hun er lige så påpasselig som mig selv. 
Men I skal nok finde ud af hvilke ønsker I har for jeres alenetid med hinanden og hvordan i evt planlægger med jeres familier. Bedsteforældre eller anden famile holder jo som regel af at have tid med med ens børn, så det kan vel lade sig gøre et par gange om måneden måske. Det er jo så forskelligt hvad man som par har brug for når man skal pleje sit forhold til hinanden. 
Anmeld