At få passet børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Et nysgerrigheds spørgsmål. Manden og jeg sidder lige og snakker om børnepasning eller mangel på samme.

sagen er nemlig den at vi stort set aldrig har tid uden børn, vi er aldrig alene som par / kærester. Hvilken vi i den grad savner. Især nu vores forhold er presset til kanten.

så nogen der vil fortælle - hvor tit får i passet børn ? Og hvorfor ?? ( tænker er det fordi bedsterne syntes det er hyggeligt eller fordi I skal noget eller bare kæreste hygge )

håber nogen er frisk på at fortælle. På forhånd tak.

Kæreste tid og pasning af børn er vigtig synes jeg.

Vi har dog aldrig fået passet barn. Han er 2,7 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Et nysgerrigheds spørgsmål. Manden og jeg sidder lige og snakker om børnepasning eller mangel på samme.

sagen er nemlig den at vi stort set aldrig har tid uden børn, vi er aldrig alene som par / kærester. Hvilken vi i den grad savner. Især nu vores forhold er presset til kanten.

så nogen der vil fortælle - hvor tit får i passet børn ? Og hvorfor ?? ( tænker er det fordi bedsterne syntes det er hyggeligt eller fordi I skal noget eller bare kæreste hygge )

Ja, jeg synes det er meget vigtigt med alenetid. Vi kan virkelig mærke her når der er gået noget tid uden pasning. Synes at man har mulighed for at være par og romantisk på en helt anden måde når man er børnefri, og det sætter vi stor pris på. Vores søn bliver vel passet med en overnatning engang hver/hver anden måned.

Anmeld

17. februar 2014

et-ønske

Lige efter hvor vigtigt det er at være en kærlig, opmærksom og nærværende forældre - ja der kommer parforholdet
Det er meget vigtigt at prioritere hinanden og tid uden børn!

Vi har været mega "heldige" da vi som sammenbragt familie har været børnefri hveranden weekend fra fredag til mandag det er naturligvis slut når tvillingerne kommer heldigvis har vi bedsteforældre der står på spring for at tage de små
Så når vi er klar til lidt voksentid væk fra de små, så får vi det.

Da jeg boede med min datters far, blev hun passet hos min mor en hel weekend da hun var 6 mdr. Vil skyde på at hun derefter blev passet med en overnatning hver eller hveranden måned  

Anmeld

17. februar 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Måske 2-4 gange årligt!

Vi har over 100 km til min mor, og mandens forældre er næsten booket op hver anden weekend (af mandens søsters børn!)

Så det er yderst sjældent!

Men jeg er heller ikke så meget for at bede om det.. har jo 3..

Men altså, vi kan da sagtens finde på, at lave god mad, og hygge med film når ungerne er puttet intet problem!

Anmeld

17. februar 2014

tweety2060

Vores pige på snart 3,5 år bliver passet en gang i mellem af et par timers varighed... Ikke så meget for vores skyld men mere fordi hun endelig er tryg ved det. Hun er sensitiv, hvilket har krævet mange sure miner fra familien, men de kunne ikke læse hendes tegn... Og det endte i græd gang på gang.... Det er som regel moster der passer (farmor og farfarS medicin ligger altid og flyder overalt)
Kærestetid for mig kan sagtens være hjemme efter datterens sengetid. Vi har aldrig været gode til bio mm. MEre hjemmehygge..

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar :-) dejligt med lidt forskellige svar. Som sagt er det yderst sjældent vi får passet børn, hvilket er et savn. Ville gerne have muligheden for at kunne nyde en tur i biffen , koncert , ud og spise eller blot hygge hjemme . Kan se de fleste ser det som en god ting for parforhold og er enig 

Anmeld

17. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

En weekend +et par hverdage om måneden er ikke unormalt her. Knægten elsker at besøge familie (og helst weekender) og vi nyder noget partid og alenetid

Anmeld

18. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Det er super vigtigt at passe parforholdet og få kærestetid uden børn - det har vi slet ikke været gode til herhjemme

Isabella på 3,5 år er blevet passet 3 gange samlet. Sidste gang var da lillebror blev født

Vi er ikke gode til at få dem passet, men vi har heller ikke det største netværk. Vi begge 2 nyder at være alene hjemme med ungerne - kærestetiden tager vi når de er lagt i seng, blot herhjemme Nogle gange savner jeg at tage en tur i biografen med min bedre halvdel, men det er han ikke til

Anmeld

18. februar 2014

De3Guldklumper

Vi har ikke behov for at få vores børn passet - vi kan sagtens lave en kærestehygge aften selvom ungerne er hjemme og er blevet puttet.

Så her bliver de kun passet hvis vi begge er inviteret ud til noget. De er på overnatning både hos moster og bedsterne udover men det er noget de selv efterspørger hvor ungerne siger ja - nogen gange er de afsted begge to andre gange kun en af gangen.

Anmeld

18. februar 2014

Kris89

Anonym skriver:

Nu er Jacob kun lige lidt over 4 mdr.

men han er blevet passet flere gange...

mine forældre har været forbi og passet ham en time eller to mens jeg har handlet en formiddag (som regel var det midt i hans lur, så han faktisk ikke opdagede jeg var væk)

en aften havde vi lovet at tage ud og spise med hans oldemor, og der var bedsteforældrene hjemme hos os og passe ham, så han kunne komme i seng, som han plejer.

Jeg tror det er vigtigt med par tid ind i mellem. Og jeg er helt sikker på det er rigtig godt for barnet at blive passet = være i nærkontakt med bedsterne så tidlig som muligt så de får et fantastisk forhold

mine forældre vil også meget gerne have ham på overnatning, men det kan jeg slet ikke overskue. Dog skal vi til fest til august og der skal han overnatte hos en veninde, det bliver forhåbentlig første overnatning... er slet ikke sikker på jeg kan klare det  det kan være det ender med han kommer med og så bliver puttet på stedet, men pga. moderen og ikke barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.