At få passet børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.518 visninger
34 svar
14 synes godt om
17. februar 2014

Anonym trådstarter

Et nysgerrigheds spørgsmål. Manden og jeg sidder lige og snakker om børnepasning eller mangel på samme.

sagen er nemlig den at vi stort set aldrig har tid uden børn, vi er aldrig alene som par / kærester. Hvilken vi i den grad savner. Især nu vores forhold er presset til kanten.

så nogen der vil fortælle - hvor tit får i passet børn ? Og hvorfor ?? ( tænker er det fordi bedsterne syntes det er hyggeligt eller fordi I skal noget eller bare kæreste hygge )

håber nogen er frisk på at fortælle. På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Og tænker I det er vigtigt for et par forhold med alene tid ?

hvis ja - hvorfor

hvis nej - hvorfor ikke

Anmeld

17. februar 2014

Loa

Det er sådan lidt både og. (Her er det mest farmor og farfar)
Nogle gange med overnatning når vi skal noget, andre gange "bare" et par timer efter børnehave.
Både fordi de selv har lyst og hvis vi gerne lige vil noget eller bare trænger til at slappe lidt af

Anmeld

17. februar 2014

Loa

Anonym skriver:

Og tænker I det er vigtigt for et par forhold med alene tid ?

hvis ja - hvorfor

hvis nej - hvorfor ikke

Tænker helt sikkert det er vigtigt med alene tid. I min verden i hvert fald.

Anmeld

17. februar 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Et nysgerrigheds spørgsmål. Manden og jeg sidder lige og snakker om børnepasning eller mangel på samme.

sagen er nemlig den at vi stort set aldrig har tid uden børn, vi er aldrig alene som par / kærester. Hvilken vi i den grad savner. Især nu vores forhold er presset til kanten.

så nogen der vil fortælle - hvor tit får i passet børn ? Og hvorfor ?? ( tænker er det fordi bedsterne syntes det er hyggeligt eller fordi I skal noget eller bare kæreste hygge )

Vi er ikke så gode til at få børnene passet samlet (1 og 3 år)
Den store kommer mest på en weekend ved farmor og farfar, men den lille syntes jeg ikke kan komme så længe afsted.
Men det kommer
Og jo, kærestetid er vigtig hvis mor og far skal forblive sammen

Anmeld

17. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænker det er vigtigt at have alenetid for også at pleje forholdet og ikke KUN være mor og far

dog er de fleste vist ikke så gode til at gøre det, da mange går rundt med den evige dårlige samvittighed over de ultra få timer vi tilbringer med vores guld i hverdagen. Forståeligt nok i denne verden  

vi får ikke passet ret tit. Kun når vi er inviteret til noget faktisk.  Tror vi har fået passet 3gange hvor det har været pga OS-tid. (2 årsdage og en weekendtur på hotel) og vores er 2,3år, så det er jo ikke svimlende

Anmeld

17. februar 2014

(august)

Hej 

vi får normalt passet 2x årligt pga kærestetur og derudover er det hvis vi skal noget enten sammen eller vi skal noget hver især. Det hænder at arrangementer ramler sammen, så vi har fra slut marts til slut maj pasning fast mandag til tirsdag hvor vi som forældre også har planer hver for sig. 

Her er det primært mormor og morfar som passer, da de bor tættest på :-)

Anmeld

17. februar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

Vi har aldrig rigtig fået passet vores søn. Det er sket 2 gange, 1 gang var det 2 timer og anden gang halvanden time, og han blev passet herhjemme de gange - og der var han over 2 år.

Jeg synes ikke det er vigtigt for os at have alenetid, vi har ligesom bragt kærligheden ind i hverdagen, og det føles bare ikke rigtigt for mig at få vores søn passet. Jeg vil hellere hygge med begge mine drenge

Anmeld

17. februar 2014

L&V

Vi får vores passet en gang om måneden ca. Nogle gange i et par timer andre gange med overnatning.. til juni ska de passes i 4 dage fordi vi ska til rom..

Det er vigtigt for os at have kæreste tid men os bare at være sammen med vores venner til voksen aktviteter

Anmeld

17. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er thea på 5 år, på overnatning hos endten mormor eller moster et par gange pr mdr. Mest er der fordi de alle 3 nyder tiden sammen, og thea ka godt trænge til en pause fra mor og far, der altid ( i hendes verden ) siger nej til is til aftensmad og kage til morgenmad

Alberte på 1 1/2 år, har været på en enkelt overnatning hos mormor indtil vidre. Og ellers bliver hun ind i mellem passet et par timer, bare for hyggens skyld.

Hvis vi feks gerne vil i biografen, er det også momor eller moster der passer. vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.